TiNuSsS Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei Jeg skal overaske damen med en romantisk middag, men jeg er ikke flink på kjøkkenet så trenger noe enkelt .. noen som vet om noe ? Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Lag en hjemmelaget lasagne, med en god salat til. Relativt enkelt og noe alle liker. Ellers så er jo biff middag noe av det enkleste man kan lage, og de fleste syns er knall. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Spaggetti, sånn som i Lady&Landstrykeren. Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Spaggetti, sånn som i Lady&Landstrykeren. Var noe sånn jeg tenkte på... me litt roser, og rose blader rundt i huset ... har dere flere tips til hva jeg kan gjøre. sånn ellers ... litt OFT men Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hva med å prøve noe vanskelig, slik at du lærer litt om mat og blir flinkere på kjøkkenet? Kjøp f.eks. flatbiff i ferskvaredisk, be om ett stykke på 5-600g. Brun overflaten i stekepanne på høy varme, veldig kjapt. Inn med steketermometer i den tykkeste biten, og inn i ovnen på et sted rundt 120-130 grader. Temperaturen på termometeret skal være rundt 55 grader, og det tar gjerne et par timer. Kok poteter og skrelt/opphakket persillerot hver for seg, 50/50 fløte/vann til persilleroten. Når begge deler er møre, moser du det sammen og sper med fløten til det blir finfin konsistens. Hiv gjerne i en klatt smør for +10% nam. Til dette kan du servere, tja, ovnsbakte gulrøtter (del et par gulrøtter i 4 på langs, og 2 på tvers, litt salt og urter og legg i ovnen sammen med biffen den siste halvtimen), nykål (kok møre i saltet vann, 2-3 minutter, hell av vann, litt smør på), rødbeter (kan kjøpes ferdig kokt på f.eks. Meny, del i fine båter og varm opp med litt salt på). Saus kan være disse fjonge ferdig tilberedte sausene i poser, rødvinssausen er tålelig bra. Jeg tror nok mitt hypotetiske sarte pikehjerte ville blitt litt mer imponert av at litt innsats hadde gått inn i måltidet, enn at du hadde kokt fjordland-pasta, varmet opp noen kjøttboller og helt litt Dolmio-saus over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå