Gå til innhold

Program for å søke etter og sortere bilder?

Anbefalte innlegg

Hallo.

Etter gjentatte havari på PC og gjenopprettinger fra mere eller mindre komplette backuper, har jeg et voldsomt rot av bilder....

Det mangler sikkert noen få bilder etter disk havari, og så er det gjerne blitt lagret både dobbelt og trippelt rundt om på maskinen etterhvert.

Er også en del bilder som har identisk filnavn selv om de er ulike, da telleverket i kameraet har blitt nullet noen ganger slik at filnummereringen har startet på nytt.

Det jeg trenger er derfor et program som kan søke gjennom en hel PC over flere disker, finne bildene og sortere de etter dato basert på bildeinfoen, ikke filen.

Og om programmet finner bilder med likt navn, er det greit om det viser bildene og gir mulighet å endre navnet på de om de er ulike, eller fjerne kopier.

Har bare brukt Picasa så langt, og synest ikke det sorterer på noe god måte.

Noen tips til gode programmer som har denne funksjonen?

Kan gjerne betale noen kroner om det er nødvendig, men ikke alt for mye.

Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adobe Bridge eller Lightroom er vel bedre enn Picasa til den bruken vil jeg tro? Flinkere med tags og metadata.

Men det koster litt da, jeg fikk det med da jeg kjøpte en fullstendig pakke, så er ikke sikker på prisen på software alene. Bridge kan kanskje ikke kjøpes uten Adobe pakken? Litt usikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...