Gå til innhold

Forbrukerstatistikken 2009: Mange sliter med forbrukerelektronikk


Anbefalte innlegg

Forbrukerstatistikken 2009: Mange sliter med forbrukerelektronikk

 

Så langt i år har over 8000 forbrukerer henvendt seg til Forbrukerrådet med klager og spørsmål knyttet til forbrukerelektronikk, slik som mobiltelefon og datamaskin. – Det er et klart behov for kompetanseheving på begge sider av disken, mener Forbrukerrådet.

 

 

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2009/...ukerelektronikk

 

 

 

 

NB!Erfaringsmessig vil flertallet av henvendelsene dreie seg om misnøye med et foretak eller en virksomhet. Samtidig mottar Forbrukerrådet også henvendelser med mer generelle spørsmål. Det er derfor viktig at det skilles mellom henvendelser og klager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DA, må jeg nok ty til bruksanvisningen dersom jeg ikke har nok kunnskap om produktet. Er produktet dyrt, vil jeg vurdere i hver enkelt grad hva som forårsaket problemet med produktet, og hvorvidt jeg kan reklamere på det eller ei - dersom jeg selv har ødelagt produktet kan jeg jo ikke reklamere på det.. (skjer veldig sjeldent). Hvis produktet ikke koster så mye, kan det hende jeg vil fikse det selv.. ;) Har nemlig gjort det med en 200 kroners Clas Ohlson mp3-spiller, og den fungerer nå like fint etter 2 år.

 

Uten at vi skal ta noe mer diskusjon på det, så må jeg beklage at jeg ikke leste artikkelen du viste til, kun inngress og overskrift + litt skumlesing. Dermed misforsto jeg saken en smule.. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...