uskyldig212 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 er ikke ressurser det er lønn. trur no eg.... se på den store streiken ifjor. var ikke ressuser da det var lønn! tror ikke de hadde gjort mer hadde staten betalt dem mer dette er min mening . den har eg rett på Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det har mye å si med ressurser Om politiet hadde hatt til like stor grad ressursers om f.eks. Sverige, så ville du sett en kraftig økning i oppklaringsprosenten. Husk at vi er verdens rikeste land, og bruker pengene våre på andre land enn oss selv ^^ Jaha? Skal vi slutte å sende bistand til folk som dauer av sult, og heller gi disse ressursene til politiet? Var det ikke nok med 40.000 kr i lønnsøkning? Lønnsøkning ja, men ikke flere politibetjenter eller etterforskere, noe som er det store problemet. Om vi kjører 550 politistudenter fram til 2020 så skulle det bli nok til å holde et politi tilnærmet Sverige uttalte Killingreen for en stund siden. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 (endret) No offence, men det høres ut som det ikke bare er politiet som bør endre se litt. Du er innblandet i en del mer bråk enn gjennomsnittsborgeren politiet har med å gjøre. Politiet skal behandle hele befolkningen likt. Det skal ikke være slik at besteborgere får bedre behandling og lettere gjennomslag for sine henvendelser enn andre. Når politiet har anledning til å prioritere hvem de hjelper, er det noe alvorlig galt med samfunnet. Det er sant, men det er ikke diskusjonen her. Hva med å heller la være å tiltale politiet som onkel blå for å tøffe seg, eller å stille spørsmål ved om politiet ikke har bedre ting å foreta seg? Sier du det samme til andre yrkesgrupper (frisøren/tannlegen din osv) eller bare for å tøffe seg mot den autoritære posisjonen politiet har? Og politiet er ikke perfekte slik ingen av oss er og en kan derfor minimere problemene en har med andre ved å minimere risikoen for at en blir utsatt for de. Det å bli ransaket flere ganger, bli drapstruet, slått med balltre og raspet med kniv skjer ikke sånn helt uten videre. Jeg forsvarer ikke politiet i alt de gjør fordi jeg er ikke tilfreds med politiet er i landet selv heller. Men det å klage over alt de gjør når det til og med vises i innlegget at en selv er trass mot de blir for dumt. Han er det politiet kaller en "kjenning" og mest sannsynlig derfor ble han tatt inn samt det at han sikkert var til bry og sikkert også en ordensforstyrrelse. Alt dette er jo kun sett fra hans side. (Og nei, det er slettes ikke normalt å være så nære så mye kriminalitet.) Endret 15. juli 2009 av WildWolF Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Han er det politiet kaller en "kjenning" og mest sannsynlig derfor ble han tatt inn samt det at han sikkert var til bry og sikkert også en ordensforstyrrelse. Alt dette er jo kun sett fra hans side. Det skal ikke spille noen rolle om man er en "kjenning av politiet" eller ikke. Det skal være likhet for loven, uten unntak. Om vi at antar at det Grinchen sier er sant, og det har vi strengt tatt ingen grunn til å tvile på, så har han i beste fall blitt behandlet respektløst - og i verste fall blitt utsatt for mishandling - av politiet. Du skal ikke bli kastet i fyllearresten for å kalle en polititjenestemann "onkel blå", og du skal ikke få utskrevet et forenklet forelegg for å spørre polititjenestemann om han har for lite å gjøre på. Dette hadde neppe holdt i retten, men politikøddene satser nok på at "kjenninger" ikke prøver slike saker i retten. Dessuten får jo disse jævla apene betalt for å avgi forklaring, mens "kjenningen" må møte opp for egen regning. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Det skal ikke spille noen rolle om man er en "kjenning av politiet" eller ikke. Det skal være likhet for loven, uten unntak. Om vi at antar at det Grinchen sier er sant, og det har vi strengt tatt ingen grunn til å tvile på, så har han i beste fall blitt behandlet respektløst - og i verste fall blitt utsatt for mishandling - av politiet. Du skal ikke bli kastet i fyllearresten for å kalle en polititjenestemann "onkel blå", og du skal ikke få utskrevet et forenklet forelegg for å spørre polititjenestemann om han har for lite å gjøre på. Dette hadde neppe holdt i retten, men politikøddene satser nok på at "kjenninger" ikke prøver slike saker i retten. Dessuten får jo disse jævla apene betalt for å avgi forklaring, mens "kjenningen" må møte opp for egen regning. http://www.p4.no/story.aspx?id=289511 ------ Uansett blir man ikke kjørt til fyllearresten helt uten grunn Ligger nok noe mer i det som vi andre ikke får vite. Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 wildwolf er du polti man du? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) wildwolf er du polti man du? Nei. -- Edit: quote feil Endret 16. juli 2009 av WildWolF Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Politihøgskolestudent, kanskje? Endret 16. juli 2009 av Herr Brun Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Politihøgskolestudent, kanskje? Nei, kommende student derimot. Endret 16. juli 2009 av WildWolF Lenke til kommentar
Erman Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvorfor er det slik at man gang etter gang anklager folk for å være politi/politistudent/tyster etc. dersom man slår hull i retorikken til en meddebattant eller forsvarer politiet i diskusjoner? Man BLIR ikke kjørt til fyllearresten uten grunn. Det vet jeg av erfaring; jeg har flere ganger avlevert fulle folk til politiet og sett dem vinke de avgårde med beskjed om å holde seg unna stedet i 24 timer. Har du kommet i klammeri med en annen borger og politiet har kommet til stedet, er det stor sjanse for at man slipper unna med litt "rist" dersom skadeomfanget ikke er betydelig og dersom man oppfører seg noenlunde høvelig. Hvis du overfører alle negative meningene dine for samfunnet/kriminalomsorgen/dopdealeren din til politet når de møter opp for å gjøre jobben sin, så er det naturlig at de reagerer. Politiet et mennesker de og, og som mennesker vurderer man situasjoner subjektivt selv om man har gjennomgått polititrening. Når det er sagt, har vi et tilfelle av feil bruk av ressurser i politiet. Jeg mener at man ikke bør bruke politibetjenter som resepsjonister i politikontorene. Opprettelse av en stilling som politisekretær e.l. kunne avlevert alle betjenter til gata for å sikre landet - der de hører hjemme. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvorfor er det slik at man gang etter gang anklager folk for å være politi/politistudent/tyster etc. dersom man slår hull i retorikken til en meddebattant eller forsvarer politiet i diskusjoner? Hvis du ser i signaturen til WildWolF så skal det jo ikke så mye til for å gjette at han er en politistudent (men det har jo nå vist seg at han faktisk bare er en vanabe student eller en frammtidig student) Hvis det hadde vært tilfelle at han hadde vært en politistudent (noe det kunne virke som) er det jo helt legitimt å stille spørsmål om hvor objektiv han er, og kritisere at han bruker hersketeknikker (for det er noe som absolutt ikke er greit og ihvertfall ikke fra en fremmtidig tjenestemann som er under utdannelsen) Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvorfor er det slik at man gang etter gang anklager folk for å være politi/politistudent/tyster etc. dersom man slår hull i retorikken til en meddebattant eller forsvarer politiet i diskusjoner? Hvis du ser i signaturen til WildWolF så skal det jo ikke så mye til for å gjette at han er en politistudent (men det har jo nå vist seg at han faktisk bare er en vanabe student eller en frammtidig student) Hvis det hadde vært tilfelle at han hadde vært en politistudent (noe det kunne virke som) er det jo helt legitimt å stille spørsmål om hvor objektiv han er, og kritisere at han bruker hersketeknikker (for det er noe som absolutt ikke er greit og ihvertfall ikke fra en fremmtidig tjenestemann som er under utdannelsen) Uhh? Ikke noe hersketeknikker her. Lille venn var brukt som litt "humor" i setningen. Trenger jeg å være "vanabe/wanna be" fordi jeg gjør noe bidrag på at forum samt vil bli politi SENERE i livet mitt? Hvordan vet dere at jeg ikke har lyst til å gå til etterforskningsavsnittet, for da er jeg ikke ute i gata. Dere kan ikke bare kaste en haug med teorier på meg, uten å kunne bevise noe. Dette er tekst, måten "lille venn" var sagt på oppfattes til hver enkelt individ som leser. I "ekte verden" så ville jeg ikke brukt det ordet i en negativ form for å si det slik. Evt. spørsmål kan sendes på PM, melder meg ut av denne tråden. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Blir det ikke litt mye for en 17åring (syns jeg å huske du sa du var, i en annen tråd) å fortelle forumet hvordan Norge styrer sine resurser og hvordan politiet opererer? I tillegg har du mørkelilla belte i hobbypsykologi? (Les: signatur) Er godt å kunne lese dine poster TehWolf, nå som DR.phil har sommerferie! Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Blir det ikke litt mye for en 17åring (syns jeg å huske du sa du var, i en annen tråd) å fortelle forumet hvordan Norge styrer sine resurser og hvordan politiet opererer? I tillegg har du mørkelilla belte i hobbypsykologi? (Les: signatur) Er godt å kunne lese dine poster TehWolf, nå som DR.phil har sommerferie! Alt er basert utifra egne meninger og ting jeg har lest. Akkurat som mange av de andre brukerene her. Men fint å ha en stalker derimot, viser hvem av oss som er eldst i huet og ikke det 11-sifra i passet. ---- Vel, jeg tilbyr meg å hjelpe. Jeg sier ikke at jeg er noen proff psykolog eller av den slags, men at jeg kan være en du kan heller snakke ut med, så kan jeg svare så godt jeg kan. Jeg pleier som regel å si før noen skriver noe sensetivt: "Jeg er ingen proffesjonell, alt jeg sier er ikke nødvendigvis det beste, og noen ganger tolker jeg feil. Forbehold deg til dette og skriv i vei." Noe i den duren. Men vits i å begå "personangrep" her på forumet? Du som er politistudent burde vel kunne forholde deg til 10-15 enkle retningslinjer her på forumet i forhold til mange tusen lover ute i samfunnet. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Jeg er _ikke_ politistudent. Jeg liker bare å tease folk som deg som tror at randoms som har det tungt prater med en helt fremmed som tilbyr seg selv over internett, uten garantier. Istedet for feks klara-klok eller lignende. Dette er ikke ment som personangrep, men litt ufarlig teasing! Du kan jo evt gjøre en psykoanalyse på meg basert på observasjoner du selv har gjort for så å hjelpe meg? Du å freud! Ta det gjerne på PM, ettersom dette er veeldig offtopic! =) Jeg synes forresten politiet gjør en kjempegod jobb og utifra det jeg har hørt fra de jeg kjenner i politiet så er det resurser som setter stopper for en del ting som burde vært bedre. Satser på at det blir bedre etter neste valg Der ble posten plutselig mer ontopic likevel! RSVP Wolfieboy! Endret 22. juli 2009 av Kaktuz Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg er _ikke_ politistudent. Jeg liker bare å tease folk som deg som tror at randoms som har det tungt prater med en helt fremmed som tilbyr seg selv over internett, uten garantier. Istedet for feks klara-klok eller lignende. Dette er ikke ment som personangrep, men litt ufarlig teasing! Du kan jo evt gjøre en psykoanalyse på meg basert på observasjoner du selv har gjort for så å hjelpe meg? Du å freud! Ta det gjerne på PM, ettersom dette er veeldig offtopic! =) Jeg synes forresten politiet gjør en kjempegod jobb og utifra det jeg har hørt fra de jeg kjenner i politiet så er det resurser som setter stopper for en del ting som burde vært bedre. Satser på at det blir bedre etter neste valg Der ble posten plutselig mer ontopic likevel! RSVP Wolfieboy! Sender deg en PM Du kan heller sende meg PM om evt. ting du er ufornøyd med, istedefor å ta det opp i tråder som omhandler helt andre ting enn det du har i bakhodet. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Når du er ute og går og møter purken kjørendes forbi så må du "skvette" til og løpe som faen og kaste deg brutalt og mistenkelig bak en busk etc. Woooohoooo Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Når du er ute og går og møter purken kjørendes forbi så må du "skvette" til og løpe som faen og kaste deg brutalt og mistenkelig bak en busk etc. Woooohoooo Tipper det kan være morsomt hvis man får reaksjon Prøvd? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Når du er ute og går og møter purken kjørendes forbi så må du "skvette" til og løpe som faen og kaste deg brutalt og mistenkelig bak en busk etc. Woooohoooo Haha, var sånn jeg og noen kamerater gjorde ved en konsert i var på. De kom forbi sakte, men sikkert også brøler kompisen min ut: "Purken, gjem stæsjet" Du kan tro om de var nysgjerrige Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg mener stikkordet her burde være feilprioriteringer. Et eksempel på det kan foreksempel være noe som skjedde for et par år siden. En uskyldig vennegjeng satte en kveld og spilte poker, med penger involvert. Da politiet fikk misstanke om det, så samlet de rundt 10 menn, sparka ned døren og stormet inn bevæpnet! satte lenke på venne gjengen og hold dem der inne for avhør i flere timer. Da tenkte jeg..what! Ok jeg hadde forstått det vis det var hold gisler der inne av en gærn massemorder som hadde tenkt å sprenge hele stortinget. Men det var vennegjeng som koste seg med litt pokerspill en rolig kveld. Det hadde hold om det kom et par konstabler og banka forsiktig på døren og sagt at de skulle avslutte spillet. Også kunne de 8 andre gått ut og ta folk som virkelig burde taes, foreksempel overgripere og mordere. Det er DET jeg mener med feilprioriteringer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå