Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skrur på maskinen, men ingenting skjer?!

Anbefalte innlegg

Jeg dro på butikken og når jeg kom tilbake slår ikke pcen min seg på. Jeg er ganske sikker på at jeg slo den av før jeg dro. Men nå slår den seg i alle fall ikke på. Ingen ting skjer når jeg trykker på knappen. Aner ikke hva jeg skal gjører :(

Noen som kan være snill og hjelpe meg? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekket kabler? Sjekket huset for strøm? Sjekket om strømknappen bak på PCen er skrudd av/på?

Har sjekket alt av kabler ja. Er strøm i stikkontakten og strømknappen bak på pcen er skrudd på ja.

Sjekk om sikringen har gått?

Mener du sirkingen i pcen? Hvordan sjekker man det?

Lenke til kommentar

Slå av hovedstrømbryteren på strømforsyninga og trykk power-on etpar ganger. Da vil strømforsyninga tømmes. Slå på hovedstrømbryteren igjen, og prøv power-on.

Du kan med fordel skru av sidedekselet på kabinettet slik at du ser om vifter flytter på seg og om det er noe lys på hovedkortet der inne.

Sjekk alt av kabler inni kabinettet. Kan hende noen har løsnet av seg selv pga vibrasjoner og lignende.

Napp ut bredbåndskabelen

Er det strøm på kursen? Kan hende en sikring i huset har gått...

Ellers kan du alltids prøve å resette BIOS. Hender av og til at den slår seg vrang...

Ellers kan det rett og slett være at pc'n har fått seg en karamell pga ustabil strøm et bittelite øyeblikk mens du var ute... Har du overspenningsvern på strømkursen til pc'n?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...