Gå til innhold

Professjonelt online fotoalbum m. fremkalling/print

Anbefalte innlegg

Er i utgangspunktet litt skeptisk til å legge ut alle bildene mine online men hvordan gjør dere det m.h.t. lagring av foto online?

Jeg skulle gjerne hatt et sikkert sted å lagre bilder og eventuelt også video som jeg kan dele med de jeg vil uten at de må lage google konto eller noe slikt. Samtidig må det være raskt og enkelt å laste opp og helst også mulig å fremkalle/ lage fotobøker etc.

Blir jo noen GB etterhvert men greit å betale.

Bruker så vidt Picasa i dag men det er ikke noe særlig siden det er så knotete for de uten Googel konto å se bildene, men mindre man gjør bildene offentligeda og det øsnker jeg i utgangspunktet ikke. Videre er Picasa veldig dyrt hvis man trenger litt plasss. Flickr er bedre slik sett så jeg vurdere der, men ingen av disse har gode printe/fotobok muligheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg et eget domene på www.one.com. Eller flytt et domene du allerede eier til de. Da får du websideprogram, e-postkontoer, fri trafikk, masse lagringsplass, bloggfunksjon og et fotogalleri på kjøpet.

3GB koster 10 kroner pr. måned.

10GB koster 20 kroner pr. måned.

25GB koster 40 kroner pr måned.

I tillegg kommer en årsavgift på domenenavnet, som varierer fra 50 til 130 kroner pr år.

Bruker one.com selv, og fotoalbumet kan gjøres offentlig, eller skjult slik at man må ha brukernavn og passord for å se bildene. Man kan lage mange brukernavn og passord, gi forskjellige brukere forskjellige rettigheter og åpne for at folk kan legge igjen kommentarer på bildene. Da vil man også se hvem som har kommentert. I tillegg kan det linkes direkte opp til Facebook og andre nettsamfunn slik at de kan vises der uten at Facebook krever at bildene blir deres eiendom.

Bildene kan lastes opp i en av tre kvaliteter, og programmet ordner dette for deg automatisk. Alternativt kan man laste de opp i fullkvalitet slik at de ikke blir behandlet på veien til serveren.

Jeg er storfornøyd med både fotogalleriet og tilbyderen generelt. Tror det er et dansk selskap, og en gang jeg hadde et spørsmål kontaktet jeg Live Help og valgte da å chatte med en kundebehandler på dansk ettersom norsk og dansk skriftspråk er veldig likt. Man kan velge en kundebehandler som skriver engelsk også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...