Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]PC Booter ikke med begge interne harddisker


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem:

 

Jeg skulle da prøve å installere hackintosh på min andre interne Harddisk på den bærbare PCen min. Jeg lagde en partisjon på D: og bootet fra Hackintosh DVDen jeg hadde laget. Dette fungerte helt greit helt til jeg gjorde noe fulstendig galt, jeg skulle endre noe på partisjonene og dette første til at hele hardisken forsvant fra hackintosh "programmet".

 

Dette skulle jo ikke hende tenkte jeg, og dermed restartet jeg maskinen min.

 

Problemet

Dette skulle jeg aldri ha gjort, nå starter ikke den bærbare PCen min lengre, og jeg fant ut at den eneste måten å starte den på er å ta ut D: disken fra maskinen.

 

Når jeg starter datamaskinen har jeg mulighet til å komme inn i BIOS, men ikke noe mer.. Datamaskinen henger seg kun etterpå, kommer aldri til Windows oppstarten eller noe slikt.

 

Hva kan jeg gjøre? Er det mulig å få tilgang til filene på harddisken min?

 

Den er jo neppe formatert, eller? Fordi det jeg gjorde som herpet den skjedde på et blunk, så tviler på at all data er fjernet. Og det finnes jo måter å få tilgang til filene så lenge de ikke er overskrevet.

 

Men jeg får jo ikke startet maskinen min harddisken i, hva skal jeg gjøre?

 

Håper noen kan hjelpe meg :)

 

Markus

Endret av Markus1802
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde, men det fungerte ikke.

 

Men problemet er nå løst, jeg brukte et program som het DiskInternals Partition Recovery. Og dermed fikk jeg mulighet til å legge over filene fra den ødelagte harddisken til min første harddisk. Og så formaterte jeg harddisken i Ubuntu.

 

Tusen takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...