Gå til innhold

[Løst]Ny 24" Gaming skjerm.

Des21

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal gå til inskjøp av ny skjerm da min gamle Syncmaster 192v med 500:1 - 25 ms trenger sårt en arvtager. Problemet jeg har er at jeg nesten bare klør meg i hode når jeg begynner å lese alle spesifkasjonene som fins på skjermer.

Fått med meg at 2-5 ms er nogelund det samme og at contrasforhold er viktig.

Men om jeg ser forskjel på 10000:1 og 30000:1, eller hva som er så stor forskjel har jeg ikke peil på. :blush:

Innfalsvinkel trenger jeg vel egentlig kun så bra at jeg ikke ser forskjel på fargene når jeg retter på ryggen litt foran pcn, trenger da ikke mulighet til å spinne skjermen 1080 mens jeg fortsatt har 100% bilde.

Tenker på å legge rundt 2-4-5 tusen i ny skjerm, grunnen til usikker i pris er at jeg rett og slett ikke ser så stor foskjel på en skjerm til 2 og en til 5 grunnet jeg at jeg har 0 peil som sagt på panel og ymse.

Skjermen skal primært brukes til spilling, film og serier bruker jeg Tvn til.

Alle tips, linker og hjelp mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp bestilt Acer G24 for ca. kr. 4200. Skal være meget godt egnet til spilling med lav responstid og lite input lag. Var veldig i tvil om jeg skulle satse på mer avansert panel - f.eks. HP LP2475w som skal være en glimrende skjerm. Men den har noe mer input lag og koster minst en høvding mer. Så da ble det Acer sin i stedet.

Lenke til kommentar

Takker for svara. :)

Har snakka med noen kompiser og noen forskjelige butikk ansatte rundt omkring og driver nå å vurdere å kjøpe SAMSUNG SyncMaster T240 24"

Ser på skjermene dere har linket, men ser egentlig ikke noen spes forskjel på specsa på dem egentlig.

Forklar meg gjerne det som gjør at den enne går for 2k og den andre for 4k.

Lenke til kommentar
Takker for svara. :)

Har snakka med noen kompiser og noen forskjelige butikk ansatte rundt omkring og driver nå å vurdere å kjøpe SAMSUNG SyncMaster T240 24"

Ser på skjermene dere har linket, men ser egentlig ikke noen spes forskjel på specsa på dem egentlig.

Forklar meg gjerne det som gjør at den enne går for 2k og den andre for 4k.

Det er vanskelig å forklare, men jeg har i alle fall lært at man bør se på mer enn spesifikasjonene alene. Produsentene spekulerer nok i at de aller fleste av forbrukerne ikke har sjans til å etterprøve de fleste av spesifikasjonene som oppgis. Man bør kanskje ta noe av det de sier med en klype salt.

Les heller tester rundt omkring på nettet. F.eks. på Prad.de hvor du kan finne en rekke tester av diverse skjermer, og den siden er anerkjent som en troverdig og kunnskapsrik testside. Jeg fant dog ikke den Samsung skjermen du viser til, men det finnes en rekke andre tester av den skjermen, f.eks. på PureOC hvor den får utmerket kritikk - spesielt velegnet til gaming. Det er sikkert en kjempebra skjerm til en relativt meget gunstig pris.

Lenke til kommentar

Takker for links og info :D

Men raskt spørsmål.

Hva "tjener" jeg på å betale 2k mer for Acern du kjøpte contra den Samsungen jeg ser på?

Tester sier at Samsungen er bra til spill og det samme sier dem om acern, men det må jo være mer enn navnet som er forskjel når den koster det dobbelte.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ærlig talt ikke. Noen med mer kompetanse på skjermteknologi kan kanskje besvare det spørsmålet. Men når det gjelder Acer G24, så skal det være noe av det aller beste til gaming når det gjelder 24" LCD. Med årene har jeg også lært at man som regel får det man betaler for - skjønt, det kan jo hende jeg har gjort noe sabla dumt. :p

Jeg skal hente skjermen i morgen formiddag, og kan forhåpentligvis gi mer tilbakemelding straks deretter. Spent? Ja. :)

Lenke til kommentar

Da er skjermen på plass og førsteintrykket er utrolig. Jeg var litt bekymret for om bildekvaliteten og fargegjengivelsen kunne matchen min gamle NED Mulitsync 2080UX+, men all frykt ble blåst vekk i det jeg slo på skjermen. Innsynsvinkelen er bedre på den aldrende NEC-skjermen, men det spiller liten rolle. Har bare testet Fallout3 foreløpig, men du verden for en forskjell fra å spille i 1600x1200. Helt fantastiske detaljer! Skjermen har en vanvittig lysstyrke som jeg måtte justere ned ganske mye ellers hadde jeg fått hodepine. Bildet er sylskarpt og fargegjengivelsen sterk. Brukte testbildene på lagom.nl til å justere både lysstyrke og konstrast.

Ingen antydning til ghosting. Skal fyre igang Enemy Territory, ettersom det bør kunne avsløre ev. ghosting relativt fort. Skjermen har glossy overflate, så hvis det ikke er noe for deg, så bør du velge noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ble samsungen for min del. Og jeg må si jeg er ganske fornøyd med dette valget :D

Bilde er helt fantastisk og skjermen ser konge ut på skrivebordet.

Selvsagt er det desvere en pixel feil pån som irritere meg no jævlig, så det blir vel til å retunere denne med angre rett og kjøpe en ny.

Endret av Des21
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...