Gå til innhold

Ny LCD - 26", 5000+/-, god til spill og bra bilde. s-IPS/TN? Tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Amentio fikk inn for noen dager siden, men pakken min er enda ikke sendt... Hmmmmmmm...

Jaja, håper jeg får den innen torsdag, da jeg kommer hjem fra ferie.

slik jeg har forstått det ble lagerstausen på flere nettbutikker opdatert nå på lørdag....snodig egentlig....vil tippe det går et dusin eller to av disse skjermene i posten nå i formiddag, hva angår netshop sitt fjernlager så er det visstnok "2-300 meter nedi gaten", så forhåpentligvis blir skjermer sendt fra de også i formiddag.

gleder meg jeg :!:

edit: kl 1300 > Ordrestatus: Plukkliste :D

edit kl 1500 > leveringsbekreftelse...... hurrraaaa :dribble:

Endret av flu
Lenke til kommentar

Fikk skjermen i dag. Førsteintrykket var blandet: Jevnt baklys, hvitt er hvitt over hele skjermen, deilig størrelse, irriterende lyd ved enkelte lysstyrkenivåer og en pikselfeil.

Lyden var så ille at jeg tenkte på retur umiddelbart. Heldigvis forsvant lyden helt etter litt justering.

Pikselfeilen er ca. 10cm nede til høyre for senter av skjermen og verken JScreenFix eller trykking på skjermen hjelper. Feilen vises kun på svart. Jeg synes likevel en bør kunne forvente at alle piksler fungerer når en legger såpass mye penger i en skjerm. Skal høre med LG/Amentio om deres policy på pikselfeil.

Noen andre som har erfaring med LG og garanti mot slike feil?

Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som har hatt problemet med ujevn farge på denne (LG 2600) skjermen? Jeg fikk min på fredag, og sender den i retur i morgen pga at venstre siden er mere blå enn høyre. Evt så er den mere rød på høyre side. Uansett ganske irriterende.

Om dere andre kan bekrefte at dere IKKE har dette problemet kunne jeg jo kanskje bedt om en ny skjerm istedet for penga tilbake..

Lenke til kommentar
Er det noen andre enn meg som har hatt problemet med ujevn farge på denne (LG 2600) skjermen? Jeg fikk min på fredag, og sender den i retur i morgen pga at venstre siden er mere blå enn høyre. Evt så er den mere rød på høyre side. Uansett ganske irriterende.

Om dere andre kan bekrefte at dere IKKE har dette problemet kunne jeg jo kanskje bedt om en ny skjerm istedet for penga tilbake..

Høres ut som en RMA det der.

Sjekk om disse innstillingene hjelper?

- "We used the following settings: Brightness 0, Contrast 70, Gamma 0, R=43, G=39, B=50"

(Enten i user mode, eller normal)

Fikk skjermen i dag. Førsteintrykket var blandet: Jevnt baklys, hvitt er hvitt over hele skjermen, deilig størrelse, irriterende lyd ved enkelte lysstyrkenivåer og en pikselfeil.

Lyden var så ille at jeg tenkte på retur umiddelbart. Heldigvis forsvant lyden helt etter litt justering.

Pikselfeilen er ca. 10cm nede til høyre for senter av skjermen og verken JScreenFix eller trykking på skjermen hjelper. Feilen vises kun på svart. Jeg synes likevel en bør kunne forvente at alle piksler fungerer når en legger såpass mye penger i en skjerm. Skal høre med LG/Amentio om deres policy på pikselfeil.

Noen andre som har erfaring med LG og garanti mot slike feil?

Hva justerte du til? Om vi andre får samme irriterende lyd problem?

Lenke til kommentar

Jeg testa ikke akkurat de settingsa nei.. Synd jeg er for lat til å pakke den opp igjen. Jeg testa med gamma 0 og meget lav brightness dog, diverse tweaking av fargene også..

Orker ikke mere mas, bare sendern i retur på angrefristen. Tror jeg bare venter på høstslippet med reviews av de nye Dell 24 & 27 tommerne samt den nye 24" gamer-Eizo'n(FX2431) før jeg evt prøver meg på en ny LG..

Lenke til kommentar

Brightness 30-40 og 90-100 er tilnærmet lydløst, ellers er det en tydelig summing.

Pikselfeil er ifølge Amentio ikke en garantisak, så tenker jeg benytter angreretten. Mulig det blir en 27" Dell istedet.

Endret av oye
Lenke til kommentar

Brightness 30-40 og 90-100 er tilnærmet lydløst, ellers er det en tydelig summing.

Pikselfeil er ifølge Amentio ikke en garantisak, så tenker jeg benytter angreretten. Mulig det blir en 27" Dell istedet.

Har du noe mer info om den Dell'n da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...