Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

smertr i bryst og arm!

Gjest veratera

Anbefalte innlegg

Gjest veratera

Jeg har nå en lang tid hatt vonde smerter i venstre bryst. jeg har trodd dette var bein brudd og reite derfor til legevakten. fikk der bekreftet brudd.

de to siste dagene har jeg hatt ufattelig vondt i brystet. jeg jobbet ene dageb, og slappet helt av den andre, men smertene er like dan. Jeg fikk nå nettopp smerter i venstre arm. Den strømte ut gikk så over.

Jeg er en jente på 17 år, normal vekt og normalt aktiv.

Jeg går på p-pillen mercilone28. noen som vet hva dette kan`være ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet kan brystsmerter som går ut i armene, være et tegn på hjerteinfarkt.

When to Contact a Medical Professional

Call 911 if:

* You have sudden crushing, squeezing, tightening, or pressure in your chest.

* Pain radiates to your jaw, left arm, or between your shoulder blades.

* You have nausea, dizziness, sweating, a racing heart, or shortness of breath.

* You know you have angina and your chest discomfort is suddenly more intense, brought on by lighter activity, or lasts longer than usual.

* Your angina symptoms occur at rest.

* You have sudden sharp chest pain with shortness of breath, especially after a long trip, a stretch of bedrest (for example, following an operation), or other lack of movement that can lead to a blood clot in your leg.

Know that your risk of heart attack is greater if you have a family history of heart disease, you smoke, use cocaine, are overweight, or you have high cholesterol, high blood pressure, or diabetes.

Lenke til kommentar

Har du vært forkjølet de siste ukene og hostet kan dette være slitte muskler som gjør at du får smerter. Hva det kan være kommer også helt ann på hvor i brystet det ligger? Er det feks litt mer mot midten på venstre bryst, men lengre ned kan det være magekatarr.

Lenke til kommentar
Har du vært forkjølet de siste ukene og hostet kan dette være slitte muskler som gjør at du får smerter. Hva det kan være kommer også helt ann på hvor i brystet det ligger? Er det feks litt mer mot midten på venstre bryst, men lengre ned kan det være magekatarr.

Jeg har ikke vært forkjølet eller noe.

smertene ligger litt på undersiden av venstre bryst. og under selveste brystet.

Lenke til kommentar

Da kan det være magakatarr(jeg hadde vondt der da), milt(?), muskel, lunger, hjertet. Det lureste er nok å ringe doktoren din. Men om det ikke er mer enn bare smerter i venstre bryst uten andre symptomer, så vil jeg nok gjette at det er en muskel. (det kan skje uten forkjølelse eller noe annet om du er en normalt aktiv person).

Lenke til kommentar
Da kan det være magakatarr(jeg hadde vondt der da), milt(?), muskel, lunger, hjertet. Det lureste er nok å ringe doktoren din. Men om det ikke er mer enn bare smerter i venstre bryst uten andre symptomer, så vil jeg nok gjette at det er en muskel. (det kan skje uten forkjølelse eller noe annet om du er en normalt aktiv person).

Takk for svar.

Jeg har også slitt med å bli tungpustet, sliten, sløv, vondt i venstre arm som sagt. er dette også kvalm i dette øyeblikk. og har vedig vondt i hodet.

Lenke til kommentar
Jeg har også slitt med å bli tungpustet, sliten, sløv, vondt i venstre arm som sagt. er dette også kvalm i dette øyeblikk. og har vedig vondt i hodet.

* You have nausea, dizziness, sweating, a racing heart, or shortness of breath.

Ring nå heller legevakten å hør enn å spørre folk på et diskusjonsforum som ikke har særlig mye peilig. Better safe, then sorry.

Lenke til kommentar

Jeg tenker faktisk at dette kan vaere mentale problemer, f eks angst/angst anfall.

Da pga de symptomene du har, f eks vondt i hodet, svimmel, vondt i brystet/armen er for sterke til a vaere noe fysisk sann sett..

Du hadde ja vaert pa sykehus for lenge siden, for meg hxres det mentalt ut..

just my theory

Lenke til kommentar
Hei Arentzen.

Forstår jeg det rett, at du har fått bekreftet et brudd på ribbebeinet(ene) på venstre side?

det stemmer ja. Jeg var på legevakten i natt og de kunne bekrefte at kroppen min er utslitt, samt muskler i hele bryst området. dette pga jeg vegrer meg for å puste normalt pga smerter.

Det kunne også være at jeg hadde enm infeksjon i magen på vei, men det måtte tiden vise.

Om dere vil lese hele historien så ligger den på bloggen min :)

www.arentzen.blogg.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...