Gå til innhold

Sprekke ved proppelen


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte båten som jeg spurte om tidligere på forumet, men skrev igjen at det var en sprekke ved proppelen, men ingen svarte.

 

Så nå lager jeg et eget emne her xD

 

 

Har nå kjøpt båten, men ikke fått testet motoren enda, men det kan hende det har kommet et nytt problem!

Det er nemelig en stor sprekke ved proppelen

Hva tror dere om den, legger til noen bilder

post-193195-1246922082_thumb.jpg

post-193195-1246922187_thumb.jpg

Endret av NoOb-Jakt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, ville ikke satt den på vann, da ender du opp med rust inni undervannshuset. Kanskje du skulle heve kjøpet, hvis ikke det var opplyst før du kjøpte den ?

 

Uansett, du burde bytte hele undervannshuset. Eller bare kjøpe ny (eller brukt, men nyere) motor. Motoren som er på nå er vel fra 80-tallet ? Jeg mener det er mer driftsikkert og drivstofføkonomisk å kjøpe en nyere motor. Du slipper at den går i stykker hele tiden. Og en nyere motor lager mindre støy.

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

Den sprekken var ikke pen... og jeg ville aldri ha sjøsatt båten med en slik sprekk i undervannshuset. Det er mye krefter som er i sving der nede, og plutselig så står du der...

 

men du sier "dukket opp ett nytt problem"

Er denne sprekken selvlaget, eller har du kjøpt den slik?

 

Hvis det er sistnevnte, så mener jeg at dette er en feil man skulle sett og muligheten for heving av kjøp vil jeg tro blir vanskelig.

 

Det første stedet man kikker er jo nettopp der, samt propellen og evt. kjenner på slark osv.

Lenke til kommentar

Hele undervannshuset ser ut til å ha fått skikkelig bank. Antar spekken kom i en grunnstøting? Ser den har vært borti noe i fart(stort hakk i finnen under propellen, første bilde). Jeg forstår ikke at du kan ha kjøpt den uten å se dette, den skaden er jo ikke særlig liten. Når du sier du ikke har testet den, betyr det at du heller ikke vet om den starter i det hele tatt? Nytt undervannshus er nok nødvendig, men dersom du ikke vet noe om hvilken stand motoren ellers er i, er det kanskje en idé å finne ut dette først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...