Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Gutter, wow, rot og følelser! svar fra gutter foretrekkes


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Jeg skal ikke begynne å dra inn mine egne erfaringer med wow, annet enn at det aldri har blitt noen avhengighet. Jeg har selv klart å slutte og begynt på med å spille når jeg har følt for det. Dama har aldri kommet i andre rekke og det mener jeg ikke at det bør gjøre for typen din heller. Greit nok at man ikke skal klenge om hverandre 24/7 når man har vært sammen med hverandre i to år, men han bør som sagt ta seg selv i nakken og innse at han faktisk prioriterer noe som i bunn og grunn er helt ubetydelig, framfor deg. Som andre sier. Gi han et ultimatum. Dersom han ikke består testen da, så lar du være å ta kontakt med han på ei stund. Det blir tungt for deg, men du får sett hvorvidt han virkelig er noe å samle på. Har han ikke viljestyrke nok til å gå fra spillet for å engang få snakket med deg, har han virkelig et problem som sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Einig med Gurglemuffin, totalt ueinig med Slimda. Har ein kamerat som hadde ei dame med akkurat samme problem.

Det er jo tydelig at typen har et problem med spillingen, så det ville jo vært for det beste å kutte ned på spillinga, da det er særdeles destruerende for livet hans når det er ute av kontroll.

 

 

Joda, men det med å logge på og fortelle guildies at dei må kutte han ut frå raidinga og sånt? Det er jo å gå bak ryggen på han, og garantert vil ein eller anna guildvenn seie ifrå til han om kva ho har gjort. Det er feil framgangsmåte.

 

 

Jeg ville aldri gått inn på kontoen hans for å si at de skal stoppe han. Det må jo være et valg fra hans side, og ikke noe de skal gjøre for han. Men uansett, takk for mange fine og gode svar. Til zelluz: jo, vi er samboere hovedsaklig, men ikke i sommer pga jobb.

Jeg må også legge til at det kan gå i andre spill. Det er ikke BARE wow når han sitter på dataen. Det kan også gå i FM, syklinggreier o.l. Men for min del er det det samme. Virker mer som det går ann å være avhengig av å må sitte på dataen in general. Ikke bare når det kommer til ETT dataspill.

 

 

Tusen takk, folkens. Fint å høre det fra guttas side.

Endret av Monicaott
Lenke til kommentar
Påpek flere ganger at han bruker for mye tid, men ikke prøv å si at han skal slutte, det går ikke. Det må bare kuttes ned, litt etter litt.

Det er uten tvil at han bruker alt for mye tid på WoW, ja. Men jeg er uenig at det kuttes ned gradvis.

Det kommer faktisk helt ann på personen, og hvor mye vilje det ligger bak.

For å støtte argumentet jeg kommer med, kan jeg ta et eksempel: meg selv. Jeg drev med online gaming i flere år, og spilte til sammen flere tusen timer. Jeg hadde toppkarakterer før jeg staret, og etter jeg startet sank de med rundt 80% (sier litt.) Det var altså en dag i fjor at jeg sa til meg selv at dette funker ikke lengre. Jeg avsluttet medlemsskapet og har faktisk aldri spilt det siden det. Jeg var ekstremt avhengig - men med vilje så vil også kjæresten til trådstarter komme seg unna faenskapet.

 

:) Ikke gi opp, det er faktisk mulig. Jeg sier ikke at han må stoppe spillingen, men han bør iallefall få en god kontroll på det, så det ikke går ut over det virkelige liv. Det er ikke galt i seg selv å spille 2-3 timer pr. dag, men 12-14, da er man over grensa (ikke at han spiller så mye, men.)

You get it.

 

EDIT: Oisann, tråden var satt som "løst". Så ikke det jeg, men. :p

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Det hele endte med at han faktisk fant tråden på diskusjon(han var/er moderator :wow: ) , og ble sur først og fremst. Jeg la jo ut en del av hans personlige liv ut for offentligheten, men jeg fikk til slutt forklart hensiktene med dette.. At jeg faktisk heller burde høre råd fra dere, enn å mase høl i hue på han.

 

Så, han fikk vel egentlig tenkt over det. For nå er han kjempestas å være med. Han spiller selvfølgelig enda, men han gjør det i moderate mengder, og han gjør det heller ikke når jeg er hos han. FLOTTERS er det.

 

Og paperwalls, jeg holder ut fordi jeg faktisk elsker vedkommende. Det er ikke alle som bare flykter den enkelste vei om det kommer opp en LITEN barriere i dagliglivet. Hvordan skal man klare å være gift eller holde på en jobb om man ikke skal klare å holde ut en slik bagatell?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_fyr_*
Det er ikke alle som bare flykter den enkelste vei om det kommer opp en LITEN barriere i dagliglivet. Hvordan skal man klare å være gift eller holde på en jobb om man ikke skal klare å holde ut en slik bagatell?

Monicaott for president.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...