Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil. Vil ha masse motor, men ikke bruke penger

Anbefalte innlegg

Masse motor, men ikke bruke penger? Skeptisk...

Jeg siterer noe jeg leste på et annet forum for lenge siden.

If it's fast and cheap it's not reliable.

If it's cheap and reliable it's not fast.

If it's fast and reliable it's not cheap

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan jo den 25000 strekke seg litt langt også, men først og fremst vil jeg ikke betale mer for "prosjektet". Trim ol. går utenom, og jeg kommer nok ikke til å handle det med en gang.

Det er ikke bare motor som er veldig intressant her. Har lyst til å ha noe som jeg kan skru på å lære mer om motor osv.

Ser det ligger en 97 S-10 ute på nette til 18000.

Hvor mye kan det bli å koste for å sette inn en v8 i denne? Trenger vel motor, girkasse og ny bakaksel. Eller er jeg på bærtur nå?

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar

du må huske å sjekke om det faktisk er plass også, V8 tar litt mer plass.

så er det jo problemene med å få den godkjent etterpå.

prisen er det umulig å si noe om, godt mulig du finner en V8 som glir rett ned i motor-rommet, da er det ikke så alt for dyrt. mulig du må bygge om halve motor-rommet for at den skal få plass også, da blir det plutselig ett realt prosjekt ut av det.

litt rask googling, så ser jeg at det er mulig med V8, du får google litt selv og se hva andre har gjort.

antagelig er det en motor som glir rett nedi...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Artig "liten" bil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18128321

STOR plass og utgangspunktet er der allerede, en 350cid V8. Noe fiks i interiøret ser det ut som. Finnes trimdeler i bøtter og spann til 350 V8'erene.

Kanskje ikke verdens peneste bil.. men kan ha potensialet til å bli en råheftig sleeper. Veteran er den også, så du slipper unna med billig veiavgift og forsikring. Siden du bor i Trondheim, så har du jo hele Amcar klanen rundt deg klare til å svare på spørsmål osv.

Lenke til kommentar
du må huske å sjekke om det faktisk er plass også, V8 tar litt mer plass.

så er det jo problemene med å få den godkjent etterpå.

prisen er det umulig å si noe om, godt mulig du finner en V8 som glir rett ned i motor-rommet, da er det ikke så alt for dyrt. mulig du må bygge om halve motor-rommet for at den skal få plass også, da blir det plutselig ett realt prosjekt ut av det.

litt rask googling, så ser jeg at det er mulig med V8, du får google litt selv og se hva andre har gjort.

antagelig er det en motor som glir rett nedi...

Plass skal man vel alltids klare å lage.

Har jo sett en E36 316i compact med motor fra 850csi.

Da snakker vi om å putte en 5 liters v12 i en bil som originalt ble levert med 1,6 liters rekkefirer :dribble:

Lenke til kommentar
Nå kan jo den 25000 strekke seg litt langt også, men først og fremst vil jeg ikke betale mer for "prosjektet". Trim ol. går utenom, og jeg kommer nok ikke til å handle det med en gang.

Det er ikke bare motor som er veldig intressant her. Har lyst til å ha noe som jeg kan skru på å lære mer om motor osv.

Hvor mye kan det bli å koste for å sette inn en v8 i denne? Trenger vel motor, girkasse og ny bakaksel. Eller er jeg på bærtur nå?

Nå er ikke jeg sikker på hva en s10 er for noe.

Men hvis den 25000 kan strekke seg et lite stykke så vil jeg anbefale deg å sjekke ut BMW E30 325i.

Da har du allerede 170 originale hester å jobbe med på en liten lett bil som trekker i riktig ende. Burde være et greit utgangspunkt ;)

Lenke til kommentar
Dette var jeg ikke klar over. Ser ut som veteranforsikring ikke her noe for meg.

Bilen vil bli registrert i min fars navn.

Registrer i din fars navn men oppgi deg selv som deleier. Det gjorde søskenbarnet mitt, han fikk bonusen til faren og kranglet seg til opparbeidet bonus første gang han skulle registrere forsikringen på seg selv og fikk 50% fra start. Han hadde da vært deleier i bilen i 3 år (20% startbonus + 10% per år).

Uansett hva du velger, sjekk forsikring først før du kjøper.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg sikker på hva en s10 er for noe.

Men hvis den 25000 kan strekke seg et lite stykke så vil jeg anbefale deg å sjekke ut BMW E30 325i.

Da har du allerede 170 originale hester å jobbe med på en liten lett bil som trekker i riktig ende. Burde være et greit utgangspunkt ;)

En e30 325i til 25.000 er skumle greier da. Får ikke akkurat et fint eksemplar for det, men det er en vanvittig kul bil, for all del ;)

Lenke til kommentar

Var jo snakk om hvis de 25 lappene kunne utvides til å omfatte et noen lapper ekstra ;) Og jeg fikk inntrykk av at de kunne det...

Og det skulle jo være et prosjekt, så da er det jo ikke så nøye om bilen er litt røff i kantene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...