SebRamsland Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Heisann! Har endelig hoppet over til Windows 7 (64bit) - PC'en som tidligere hadde XP skrek etter en velfortjent formatering. Alt i alt veldig positivt overrasket. Du verden som ytelsen i programmer som 64bit Photoshop og 64bit Lightroom har bedret seg. (Spesielt med tanke på at jeg aldri fikk utnyttet 4GB RAM til fullgode i XP) Uansett - jeg trenger hjelp av noen ekstra datakyndige mennesker. Jeg sliter rett og slett med å få oppdateringsfrekvens opp på 100hz på skjermen. Skjermen det dreier seg er en Samsung Syncmaster 957MB, som er av den gamle CRT-typen. CRT er som sikkert mange kjenner fortsatt "kongen" når det gjelder hardcore fps-gaming. Problemet er at skjermen naturligvis er nokså utdatert, og kommer ikke med drivere til hverken Vista - og definitivt ikke Windows 7. Denne driveren er i bunn og grunn en "INF Monitor File" som forteller operativsystemet hvilke oppløsninger og oppdateringsfrekvenser den tilkoblede skjermen støtter. Uten denne får jeg ikke 100hz - uansett hva jeg gjør. - Jeg har forsøkt å installere XP-driveren uten hell. - Jeg har forsøkt å bruke nVidias "custom resolutions" uten hell. (Windows 7 tvinger frekvensen ned til 85hz, selv om skjermen egentlig klarer mer.) - Jeg har forsøkt programmer som Powerstrip til å "tvinge" 100hz uten hell. Windows 7 er veldig sær på dette, og nekter rett og slett programmer å tvinge over til 100hz. Punktum. Så da er spørsmålet mitt. Finnes det noen her som evt. har en slik fil liggende - eller har mulighet for å lage en? Slik jeg har forstått det er det kun snakk om å legge inn et par linjer med angitt oppløsning og oppdateringsfrekvens, men det blir utenfor min kompetanse desverre. Jeg klarer meg veldig fint med en "No Limit" monitor fil, så lenge den funker med Windows 7 i 64bit. Jeg er klar over at det å stille inn for høy oppdateringsfrekvens kan skade skjermen, men dette er en skjerm jeg har hatt i sikkert 6 år - og jeg kjenner godt til begrensningene og mulighetene skjermen har. Oppløsningen/oppdateringsfrekvensen jeg spesielt er på leting etter er: 800x600 i 100hz Takk for all hjelp! Endret 6. juli 2009 av Seb.R Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Ingen? Dreier seg kun om en 64bit skjermdriver som støtter oppløsningen 800x600 i 100hz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå