Gå til innhold

[Løst]Et par spm anngående OpenSuse via Parallels

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter med noen ting med OpenSuse.

Jeg sitter på en 24" iMac, og har innstallert OpenSuse med Parallels.

Det jeg sliter med er at bilde ikke fyller hele skjermen. Det er en del sort fra bilde og utover. Får ikke endret dette ved å stille inn på skjerminnstillinger.

Og, ettersom at jeg sitter på en mac, så har jeg også et mac tastatur, hvor jeg sliter med noen tegn. Fks dollartegnet. På macen min må jeg trykke "shit" + "4". På OpenSuse så kan jeg ikke engang finne dollartegnet, noe som er ganske irriterende siden det inngår i passordene mine...

Og, den siste tingen er at lyden hakker VELDIG, samt at det nesten ikke går ann å se på videor på youtube.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ønske jeg hadde en "shit"-tast :!:

Har du prøvd cmd + 4, alternativt alt (gr) + 4? Kan være at SuSE forventer et "vanlig" PC-tastatur. Har du engelsk eller norsk tastaturlayout?

Lyd og bilde-saken høres ut som noe som er lost in virtualization, jobber CPU veldig hardt? Kan også være drivere som er probemet her. Er dessverre ikke vant til noe særlig virtualisering de siste par årene, så jeg har ingen fullgode svar her.

Lenke til kommentar

$$$$$

Den satt på alt + 4, rart jeg ikke hadde prøvd det...Men jeg har faktisk valgt Apple tastatur under oppsett av tastatur. Rart den ikke fanger opp det da.

Hehe, mente jo Shift da :p

Høres ikke ut som at CPU jobber så ekstremt hardt.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde ut Virtual Box igår, men synes Parallels er bedre.

Det var det samme problemet med skjermen med Virtual Box.

Innstalerte du nevnte gjesteverktøy? Og enablet full-screen mode?

I alle tilfeller ser jeg på det som sannsynlig at dette er ting som har med virtualiseringsprogrammet å gjøre og ikke klient OS'et.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...