Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Har akkurat kjøpt meg en LG 42" LH5000, og sett min første BlueRay på den. Filmen spilles i fra en PS3. Men jeg la merke til at under avspillingen så bytte TV'en format, altså i fra 16:9 til at bildet fylte hele skjermen. Hvordan velge det slik at det er en fast innstilling på bildet? Jeg la merke til at det ble 16:9 format der det var mennesker og fullskjerm når det var et panorama bilde.. Og jeg finner ingenting om dette det bildevalget som Tv'en har i manualen. :/ Filmen er Batman The Dark Knight. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Har akkurat kjøpt meg en LG 42" LH5000, og sett min første BlueRay på den. Filmen spilles i fra en PS3. Men jeg la merke til at under avspillingen så bytte TV'en format, altså i fra 16:9 til at bildet fylte hele skjermen. Hvordan velge det slik at det er en fast innstilling på bildet? Jeg la merke til at det ble 16:9 format der det var mennesker og fullskjerm når det var et panorama bilde.. Og jeg finner ingenting om dette det bildevalget som Tv'en har i manualen. :/ Filmen er Batman The Dark Knight. Det har ingenting med tv-en din å gjøre! The Dark Knight har flere scener som er skutt på et såkalt "IMAX" kamera. Dette er et format som er på hele 70mm mot det vanlige filmformatet som er 35mm. De scenene som er filmet med Imax er skutt i formatet 1:85 og det som er skutt på 35mm er 2:35:1, altså bredformatet scope. Hvorfor de ikke har satt filmen sammen i samme format er egentlig litt underlig, men slik er det altså... Med andre ord er det filmen som er slik og ikke tv-en som spiller deg et puss:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå