Svolp Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hei.. Sikkert kjempeteit spørsmål, men stiller uansett! Har et geforce gtx260, fikk det i går.. For sikkert 8år siden hadde jeg også et type geforce, husker da at vi kunne gå inn på instillinger og ta av og på noe som hette verticalsync??? Tok du det av fikk du 100fps men skjermen "flimret" hvis noen tar den?! tok du den på fikk du ikke mere en 60fps men skjermen var da "smooth" hehe.. Det gjør det også hos meg nå som fps`n flyter fritt, tenker da på spill som dod:s og cs! Går det ann og sette denne på slik at skjermen liksom går litt mere smooth og ikke ruller over slik som den gjør? vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det men selv om grafikken og bildet er klart flimret det litt, eller ruller litt på skjermen?!?! håper noen er med på hva jeg prøver og finne ut av. takk for svar. mvh Kenneth Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Vsync hindrer tearing, dvs hindrer at en bilde oppdateringen på skjermen består av biter av 2 eller flere frames fra skjermkortet (se bilde). For multiplayer spill som CS burde du ikke bruke vsync da du vil ha så rask oppdatering som mulig. Merk også at frameraten kan falle ned til 30FPS om skjermkortet ikke er kraftig nok til å være klar til hver vsync. Tripple buffering løser dette med at skjermkortet alltid har en ledig buffer å skrive til, men dette kan kun tvinges i OpenGL. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3591 Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Hei, akkurat slik jeg mente at det var... slik som det er på bildet her er slik jeg IKKE vil ha det, men du mener i spill som counterstrike og dayofdefeat source så burde jeg ha det slik? Var så vidt inne på linken du la ut kan jeg gå inn der og lese meg fram til hvordan jeg skal fjerne dette eller må jeg laste ned et program, har jo opengl slik som dy skriver men er ikke så flink på data så vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. mvh Kenneth Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hei, akkurat slik jeg mente at det var... slik som det er på bildet her er slik jeg IKKE vil ha det, men du mener i spill som counterstrike og dayofdefeat source så burde jeg ha det slik? Ja siden for å komme seirende ut av en firefight kan bero på hvor rask oppdatering du har mtp framerate og mtp at skjermkortet ikke må vente på skjermens vsync for å vise et frame som er klart. Var så vidt inne på linken du la ut kan jeg gå inn der og lese meg fram til hvordan jeg skal fjerne dette eller må jeg laste ned et program, har jo opengl slik som dy skriver men er ikke så flink på data så vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Du kan tvinge tripple buffering i nvidia control panel under "manage 3d setting". Flertallet av spill bruker dog ikke OpenGl, men Direct3D som er avhengig av støtte fra spillutviklerene for å kunne bruke trippe buffering. Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Akkurat, takk for svar. Skal prøve og feile litt til jeg finner ut av hvordan jeg vil ha det Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå