Gå til innhold

2000 kalorier hver dag

Anbefalte innlegg

Hvis en kvinne/jente har sånn cirka (dette blir slevsagt -veldig- cirka) et kaloriforbruk på 2100 hver dag, og man spiser da 2000 kalorier hver dag, pluss litt mer en dag - for eksempel lørdag. Vil det med andre ord si at man verken får opp eller ned i vekt? Man bare holder seg på den vekta man er på? Høres ut som mange kalorier hver dag, men kan man virkelig stå stille på vekta ved å spise like mye som man forbrenner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke peiling på dette, men det høres rimelig logisk ut at man holder vekta dersom en spiser ca det kroppen forbrenner ;)

Vet ikke motivet med spørsmålet, men dersom du ønsker å gå ned i vekt anbefaler jeg deg heller å fokusere på å øke aktivitetsnivået. Det er svært lite som skal til her før at du vil få en positiv effekt på vekta hvis du samtidig spiser sunt. :)

Lenke til kommentar

Vei ikke hva dette betydde men her har du noen tall som brukes.

Opp i vekt 36-44kcal pr kg

Stabil vekt 33 kcal pr kg

Ned i vekt 20-28kcal pr kg

Dvs veier man 80kg og vil holde vekten 2640kcal

Ned i vekt er en del regning men den korte utgaven lyder slik.

Øk aktiviteten med ca 1 time , det er 500kcal pr dag

Kutt 500 kcal i kosten pr dag, endre råvarene så kan man spise like mye.

Det vil gi ca 1 kg ned i uka som er maks anbefalt.

Endret av War
Lenke til kommentar

Tallene er der man starter, så justerer man en gang i uken etter fremgang.

Dvs går man ikke ned kutter man 2kcal pr kg og ser neste uke osv, så finner man det som gjelder for seg selv.

Det som varierer her er hvor mye muskelmasse man har og generell aktivitet iløpet av dagen.

Du må ha nok protein for å kunne gå ned i rent fett, ellers ryker muskelmassen også og da blir man bare i dårlig form. Kutter man formye ryker mye væske også og man får jojo-slanking.

1000kcal el litt lite, får nesten ikke i seg nødvendig protein og fett på det, da vil jeg heller anbefale å trimme mer så man kan spise mer.

Lenke til kommentar

Det er "vanlig aktivitet"

Dvs leve, skole evt jobb osv.

Det må alltid justeres men ett sted må man begynne.

Med mindre man sitter stille hele dagen inne i hele ferien så skal det stemme ganske bra.

Gang vekten med 25 og tren det du gjør nå er for eks en start.

Går du ikke ned ca en kg på en uke kutt til 20-22 kcal pr kg.

Så tar det 1-2 uker så er man i mål med tallene.

Kroppen er ikke 100% effektiv uansett.

Selv om man gjør det samme kan kcalforbruket variere mye.

Lenke til kommentar

Det vil si at jeg må ligge rundt 1100 kalorier - jeg har tidligere hørt at dette er alt for lite. Det vil gi meg et kaloriunderskudd på nesten 1000 kalorier hver dag. Prøvde dette tidligere, gikk ned i vekt, men så gikk jeg opp igjen, og jeg stoppet der. Fikk høre jeg hadde kommet i sparebluss eller noe, i hvert fall at det var alt for lite.

Lenke til kommentar

Jeg spiste ikke på hele 3 dager. Var helt for jævelig på dag 3. Altså... helt for jævelig.. men jeg gikk ned 4 kg! på 3 dager! Jeg er feit også da. Jeg drakk bare vann. Og tok tran og morgenene og sanasol om kvelden :p.

Lurer på hvor mye jeg hadde gått ned hvis jeg hadde holdt på i 1 uke. Og btw. magen blir fucka. Ikke noe særlig å gå på do...

Lenke til kommentar

Det er 99% væske, det kalles jojo-slanking.

Dvs du går opp en kg om du drikker^^

Bodybuildere gjør det 2-3 dager før konkurranse for å komme i rett klasse osv, på kvelden etter konkurranse er kg tilbake :fun:

Lenke til kommentar

Det er rett å slett galskap å la være å spise. Kroppen vil forøvrig skru ned på forbrenningen ved sulting. En oppnår med andre ord bare å gjøre slankeprosessen unødvendig ubehagelig for kropp og sinn. Undrer meg at ikke folk er klar over dette....

Spis mat og hold forbrenningen i gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...