Gå til innhold

Metal Gear solid 3-snake eater.

Anbefalte innlegg

En liten teori poppet akkurat opp i hodet mitt om akkurat den "Battle of the ideologies"-tingen.

I MGS2 så jobber jo The Patriots for å kontrollere informasjonsflyten på verdensbasis, mens visse personer ikke er så imponert over akkurat dette (les: Snake and the gang).

Det kan jo ha utgangspunkt i akkurat dette?

Men hvis det skjer før MGS2...hm...kanskje Snake har visst om det lenge? Eller kanskje Fox Hound vil motarbeide dette?

Blir bare mer og mer forvirret jeg... :-?

Tror jeg heller venter til spillet kommer ut. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I PS2 bladet P2, som jeg var så oppgitt av tidligere, står det følgende.

So, the wait is over and Konami has announced the next chapter in the Metal Gear saga, witch will remain a PS2 exclusive, despite the franchise recently hitting Xbox and soon making its debute on the GameCube.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater is set to arrive in 2004 and promises to be Snake's biggest adventure yet. Yes, that's right, Snake. The original Snake will be center stage again, following the lukewarm reaction to MGS2's hero Raiden. (...)

Vet ikke hvor de har kilden sin fra, men de gjør det ganske klart da... :smile:

Lenke til kommentar

Men hvis det skjer før MGS2...hm...kanskje Snake har visst om det lenge? Eller kanskje Fox Hound vil motarbeide dette?

Jeg er ganske sikker på at Snake ikke viste om the Patriots før tanker episoden. --> Hvorfor vil han lyve for seg selv? Men der igjen kanskje the Patriots bruker nano-machin'en til å blokkere hukommelsen til Snake, slik de gjorde på Raiden... :shrug:

Lenke til kommentar

dette bladet trenger da ikke nødvendigvis vite så mye mer enn vi gjør.

Kanskje de tar videoen litt for bokstavelig. liksom: "åh se, det er snake!!!" slik kunne da de ha tenkt de også.

Det er ingen som har sagt noe sikkert om hvem vi er, når det er og slikt.

Men jeg skjønner ikke hvorfor det er så forferdelig mange kamuflasje mønster. Klærne og greier er helt like utenom mønsteret!

Skal finne bilder snart!

Snake hadde ikke nanomaskiner i seg i mgs2.

Lenke til kommentar

Tiligere på side 7 av denne topicen skrev om at jeg så mange kamuflasjer og greier. Her er det noen bilder:

Den stripete kamuflasjen

den ørkenaktige kamuflasjen

Jungel kamuflasjen

Den blåe flekkete kamuflasjen

se og dømm selv

husk at dette er mine beskrivelser av kamuflasjene!

Den siste her har jeg ikke nevnt før, bare så dere vet det.

Men hvorfor så mange kamuflasjer?

Testing av hvilken som er best til de skal gi ut spillet?

Lenke til kommentar
dette bladet trenger da ikke nødvendigvis vite så mye mer enn vi gjør.

Kanskje de tar videoen litt for bokstavelig. liksom: "åh se, det er snake!!!" slik kunne da de ha tenkt de også.

Det har jeg heller ikke påstått. :)

Det er ingen som har sagt noe sikkert om hvem vi er, når det er  og slikt.

Det er riktig, men Hideo har sagt at det vil bli en like stor overaskelse i 3'ern som det var i 2'ern med Raiden. Vet ikke hva han mener med det, trenger ikke nødvendig vis være at man spiller noen andre enn Snake...

Men jeg skjønner ikke hvorfor det er så forferdelig mange kamuflasje mønster. Klærne og greier er helt like utenom mønsteret!

Det har med gameplay'et og gjøre... Man kan skaffe seg forskjellige kamuflasjedrakter. Deretter må du velge en strategisk bra rute. Passer drakten best i tett skog, mer fjell-lignende områder eller langs en elv... ikke bra forklart men du skønner tegninga.

Codec'en er en del av nano-systemet, er den ikke?

EDIT: Du kan lese intervjuer av Hideo tidligere i forumet... Det er et sted hvor et helt intervju er lagt inn på forumet, mens det er noen flere linker til de... skulle gjerne funnet det for deg, men har dessverre ikke ork... :roll:

Der finner du det med kamo-draktene.

Lenke til kommentar

Codec'en er en del av nano-systemet, er den ikke?

Nei, snake sin var av den gamle typen, mens han raiden hadde siste skrik innom dette.

Skjønner det med kamo-draktene ja!

Lenke til kommentar

Jeg så litt i topicen her for å se om jeg fant interjuer og greier.

Jeg har lest alle postene for mange dager siden. nå leste jeg litt igjen og så denne posten av jackson eller'no.

Legg merke til drakta snake har under kamodrakta

Det er just den samme som snake hadde i mgs1-2

Og under vietnam var ikke denne sneakinsuit'en funnet opp.

Allerede i mgs 1 var dette toppmoderne teknologi,og snake har

hatt den siden shadow moses.

Og for de som har sett den store E3 traileren av MGS3 så

begynner den som sagt med at snake hopper i fallskjerm,og der bruker han den samme surstoffmaska som raiden brukte når han infiltrerte big shell i 2 eren alså maska hører til skull suit,som også er topp moderne militær teknologi,noe jeg tviler på de hadde i "the 60's"

Dvs at du spiller som Snake ihvertfall i en del av spillet.

Føler at jeg må understreke noe her.

Han har ikke den sneaksuiten fra mgs1 og han har ikke surstoff maska til raiden, maska ligner ikke en gang! Maska til raiden hadde to tanker eller'no i trynet, det som blir brukt i videoen til mgs3 er noe helt annet.

Hvis det er mgs1 drakta han bruker, hvorfor brukte han den ikke i mgs2?

Jeg har nå lest noen av intervjuer.

Der leste jeg noe om 60-tallet spørsmålet i intervjuet til gamespot.com:

"GS: Is it true that the setting of the game is in the 1960s?

HK: I’m not going to give you a clear yes [laughs], but you should be imagining in that direction."

??? til det som er understreket. Han gir oss et lite hint om at det er i 60-tallet der vel?

Lenke til kommentar

Snake får tak i en tidsmaskin, og følger et spor til The Patriots, som gjør at han drar til 60-tallet :lol: . Jeg tror Hideo Kojima klarer å finne på en bedre historie enn det, ellers kan han bare stoppe å lage disse spillene.

Blodig urettferdig at MGS: The Twin Snakes bare kommer til Gamecube?

Lenke til kommentar
Snake får tak i en tidsmaskin, og følger et spor til The Patriots, som gjør at han drar til 60-tallet :lol: . Jeg tror Hideo Kojima klarer å finne på en bedre historie enn det, ellers kan han bare stoppe å lage disse spillene.

Blodig urettferdig at MGS: The Twin Snakes bare kommer til Gamecube?

Hehe :) Tviler også på noen tidsmaskin historie, men vi har jo blitt overrasket før.. :-? Håper bare ikke dette er overraskelsen... Da kan Hideo heller la oss spille som Snake i Vietnam krigen, for så å se han våkne i senga si og finne ut at alt var en drøm. ;)

*vil ha Twin Snakes på PS2*

Lenke til kommentar

Is it true that the setting of the game is in the 1960s?

HK: I’m not going to give you a clear yes [laughs], but you should be imagining in that direction."[/i]

??? til det som er understreket. Han gir oss et lite hint om at det er i 60-tallet der vel?

Han sier ikke at handlinga kommer til å være på 60-tallet. Det understrekede kan like godt falle over til flere andre muligheter, bla. at man har kanskje de samme problemstillingene i verden som på 60-tallet, eller at gamle "spøkelser" kommer til bake...

Med andre ord, det er et vagt svar..

Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg skal tro jeg. Men det er mye som tyder på at det 1960 mens mye annet tyder jo på at det ikke er det!

"Metal gearene" ble vel ikke funnet opp før i "Metal gear"?Og dette er jo den egentlige kjernen til MGS saganen.

Og hvis det hadde vært en prequel (sikkert feil skrevet : :roll: ) ville nok navnet vært litt mer gjennomtenket: MGS 0 : snake eater eller noe i den duren!

Jeg holder heller med den "lignende 1960-årene problematikken" som ble foreslått.

Mye mulig at dette er bare en historie snake blir fortalt om faren eller noe lignende, så spiller man gjennom hans rolle. Man får vite hvorfor han "foorrådte" FOXHOUND. ANgående det tror jeg at han mens han jobbet for FOXHOUND fant ut om "The patriots" og han startet et slags opprør mot dem, akkurat som "Solidus snake" senere gjorde.

Eller jeg som misforstår noe?? (nettopp kommet hjem fra ferie)

Vi får vente til slutten av august : ECTS 2003 i London, og snake eater skal visst være der! :yes:

Jeg tror ikke dere skal henge dere for mye om i draktene han bruker. Kanskje det ikke har noe å si eller??

Leste i PSM 2 tror jeg at man skulle velge egen "camo" og at hvis man hadde feil camo på feil sted ble man mye lettere oppdaget!

Hvis man ser den offisielle snake eater siden ser man når man trykker på de forskjellige årstallene forskjellige "snaker" som dukker opp med forskjellige "camo'er"

Slik som han andre fyren her var inne på.

1961: 1961_side_snake.gif

First US suborbital manned spaceflight

Freedom 7

US-Soviet Summit (Vienna Meeting)

Semipalatinsk

Nevada Area

Nougat ANTLER

Nougat MAD

Harry Gregson-Williams is born

1962: 1962_side_snake.gif

First American to orbit the Earth

Friendship 7

Johnston Island

Nuclear missile test "Dominic Starfish Prime"

Nevada Area

Nuclear test "Storax Merrimac"

First space rendezvous

Vostok 3, 4

Cuba Crisis

Cuba sea blockade

Avoidance of full-scale nuclear warfare

Kyle Cooper is born

1963: 1963_side_snake.gif

First female spaceflight

Vostok 6

"It is I, Seagull!"

48 orbits

US-UK-Soviet Union Partial Nuclear Test Ban Treaty

Treaty Banning Nuclear Weapon Tests in the Atmosphere,

in Outer Space, and Under Water

Dallas, Texas

Hot day in Dallas

End of the Mercury Project

Faith 7

Coup in South Vietnam

Hideo Kojima is born

1964:1964_side_snake.gif

Firing by North Vietnam

USS Madox

Tonkin Bay Resolution

18th Olympiad

Mars' surface

Mount Olympus

Mariner 4

Black Liberation Movement

Nobel Peace Prize

"I Have a Dream."

First A-bomb testing in China

Uranium 235

Taklamakan Desert

Lopnor

First 3-man spacecraft

Voskhod 1

Motosada Mori is born

(De ligner veldig, men er ulike)

Nevner dette siden der var inne på "camo'ene"!

Lenke til kommentar

jeg leste nå nettopp i den andre nye snake eater topicen som ble startet av strydere eller'no.

Der leste jeg at solidus snake også er klone av big boss(noe jeg egentlig viste :roll:).

Han er en del gamlere enn solid og liquid snake.

Det kan da være en muliget for at vi er han også i mgs3. Vist handlingen foregår i 60-tallet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
jeg leste nå nettopp i den andre nye snake eater topicen som ble startet av strydere eller'no.

Der leste jeg at solidus snake også er klone av big boss(noe jeg egentlig viste :roll:).

Han er nok en del gammlere enn solid og liquid snake.

Det kan da være en muliget for at vi er han også i mgs3. Vist handlingen foregår i 60-tallet i det hele tatt.

Det har seg slik at solidus ikke er mye eldre enn snake.

Og hvis den karakteren man ser i jungelen virkelig mangler et øye og handlingen foregår på -60 tallet kan det i hvertfall ikke være solidus. Han mister ikke øyet før på "big shell"

Så det er nok veldig store sprekker i den teorien der, desverre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...