Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjæresten vil ikke gå på p-piller - what to do?

Gjest Guest_1234_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_1234_*

Vel, har en kjæreste som ikke vil gå på p-piller, hun mener det gjør at hun får høyere matlyst og at hun blir tykk av det. Jeg liker ikke kondomer, og vil derfor helst ikke bruke dem... Hva gjør vi? Hvilke alternativer er det?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P-piller er ikke alltid solskinn. Endel får faktisk bi-virkninger av det. Jeg har møtt jenter jeg kunne ønske at ikke gikk på pilla.

Du får begynne å sprute andre steder, eller kjøpe kondom.

Tror faktisk det finnes noen greier som kan se når det er ganske så liten sjanse at jenta blir gravid. I så fall kunn du fått avsluttet i hun de dagene den lyser grønt!

Lenke til kommentar

Bruk av p-piller kan også øke faren for blodpropp, og det er jo ikke så kult.

Det finnes et lass av alternative prevensjonsmidler. Står en del om det her. Les om det, og finn ut om det er noe dere begge synes høres greit ut. Jeg har i hvert fall full forståelse for at hun ikke vil gå på p-piller. :)

Lenke til kommentar

Det finnes et lass av alternative prevensjonsmidler. Står en del om det her. Les om det, og finn ut om det er noe dere begge synes høres greit ut. Jeg har i hvert fall full forståelse for at hun ikke vil gå på p-piller. :)

P-pillens bivirkninger er veldig inviduelt fra person til person. jeg har selv gått på pillen i nesten ett år, og har ikke hatt noen bivirkninger, om hun merker bivirkningene må hun gå til lege og kan eventuelt slutte, eller bytte merke

STYR UNNA JASMINE!

P-piller er ikke alltid solskinn. Endel får faktisk bi-virkninger av det. Jeg har møtt jenter jeg kunne ønske at ikke gikk på pilla.

Tror faktisk det finnes noen greier som kan se når det er ganske så liten sjanse at jenta blir gravid. I så fall kunn du fått avsluttet i hun de dagene den lyser grønt!

Det å "hoppe av i svingen" er like farlig, før det går for en gutt vil det alltid komme sædceller ut, hvor tidlig i samleien dette er vet ingene, og dette kan derfor føre til graviditet, med andre ord. DUM ide.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt så er spermen nødt til å bli "skutt ut" for at det skal ha en sjanse til å nå livmoren (på samme måte som at man ikke kan ta sperm på fingrene og stappe dem inn for å bli gravid) , dermed vil ikke precum (som ganske sjeldent inneholder sædceller) ha en sjanse for å gjøre en dame gravid.

Men, dette er ikke noe jeg kan stå 100% for, det kan godt hende at jeg tar feil...

Lenke til kommentar

Før den mannlige p-pillen har kommet foreslår jeg at dere benytter "hattemetoden".

En caps egner seg ypperlig.

"Bruksanvisning for hattemetoden".

Når du er lysten på sex kaster eller leverer du hatten til damen.

Hvis hun er interessert i sex der og da leverer hun hatten tilbake.

Hvis hun ikke er interessert ignorerer hun hatten eller kaster den tilbake.

Det kan være en fordel å ha vinduet lukket under hattekastprosessen.

Anbefales!

Lykke til.

Lenke til kommentar

Er det vanlig å få blodpropp av p-piller?

Det er vist at p-pillen øker risikoen for å få blodpropp. Det gjelder særlig kvinner som selv har hatt blodpropp tidligere, eller der mange i familien har hatt blodpropp. Derfor er det viktig at du forteller legen din om spesielle sykdommer du har hatt eller som går i familien. P-piller anbefales ikke til kvinner som er over 35 år og som røyker. Det kommer av at de allerede har økt risiko for å få blodpropp..

For suppleringens skyld.

Her står det også en del: http://dt.no/article/20080224/NYHET/518816898/1099

Altså; er du ung, og din familie ikke har en preeksisterende historie med blodpropp, så er p-piller helt okei...

At p-piller medfører økt matlyst er ikke alltid tilfellet, kommer ann på personen, som sagt..

Har trådstarters kjæreste gått på p-piller før?

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Gjest medlem-87354

Om ho ikkje vil på p-pillen så fins det som nevnt andre metoder. Om du ikkje vil bruke kondom og ho ikkje vil bruke piller så fins det jo p-plaster (veit ikkje om det funker så godt) eller p-sprøyte f.eks.

Finner info om alle typer prevansjonsmiddel på nettet vøtt. Kan jo sjekke opp i ting og diskutere med dama di om hun vil prøve.

Og om du ikkje vil bruke kondom og dama di begynner med en annen type p-middel bør dere sjekke dere for sykdommer om dere har hatt andre sexpartnere, just in case.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har hørt så er spermen nødt til å bli "skutt ut" for at det skal ha en sjanse til å nå livmoren (på samme måte som at man ikke kan ta sperm på fingrene og stappe dem inn for å bli gravid) , dermed vil ikke precum (som ganske sjeldent inneholder sædceller) ha en sjanse for å gjøre en dame gravid.

Men, dette er ikke noe jeg kan stå 100% for, det kan godt hende at jeg tar feil...

Jeg tror nok dessverre ikke det er tilfellet. Hadde det bare vært så enkelt. :D

Man kan forresten stappe inn spermbefengte finger og bli gravid. Er dog ikke så veldig sannsynlig.

Lenke til kommentar
Det å "hoppe av i svingen" er like farlig, før det går for en gutt vil det alltid komme sædceller ut, hvor tidlig i samleien dette er vet ingene, og dette kan derfor føre til graviditet, med andre ord. DUM ide.

Har lest det ikke er sant og at man uansett ikke blir gravid av det.

Kan vel også hende hun egentlig vil ha barn og at det er derfor hun klager på prevensjon.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Kan vel også hende hun egentlig vil ha barn og at det er derfor hun klager på prevensjon.

Hun er 17 og jeg er 16 :p Så jeg tror ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...