Gå til innhold

Guitar Hero eller Rock Band serien?

Anbefalte innlegg

Har sikkert hvert en milliard tråder oppe allerede, men jeg prøver meg.

Kan noen svare på disse spørsmålene?

1. Kan ALLE instrumenter fra GH brukes i Rock Band, og kan ALLE instrumenter fra Rock Band brukes i GH?

2. Hvilke av spillene har best musikkbutikk?

3. Hvilket av spillene er teknisk best? (Har hørt at gitarspillinga på Rock Band er ganske dårlig.)

4. Sånn helhetlig: Hva burde jeg gå for? Rock Band med instrumenter, eller GH med instrumenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er betre: http://wiki.scorehero.com/ControllerCompatibility

Rock Band har utvilsomt det største utvalet av nedlastbare låter, Activision vel å heller gje ut fleire spel, samtidig som dei gjev ut DLC til GH:WT.

RB1 og RB2 deler musikkbibliotek, kjøper du det til eitt spel kan du bruke det på det neste.

GH3 har ein del DLC, mykje av det er veldig bra, min favoritt.

GH:WT har meir DLC, men ikkje like bra.

GH:M er kompatibel med Death Magnetic DLC, det er for øvrig GH3 og GH:WT og.

GH:A har ikkje DLC

GH:GH har ikkje DLC

Eg synest instrumentene til GH:WT er betre enn RB sine, sjølv om det er mykje tull med dei. Det er imidlertidig ein grei sak å bytte trommene.

Teknisk sett er det i store og heile veldig likt, RB har 4 trommer, mens GH:WT har 5 (3 trommer, 2 cymbaler). GH:WT og utover har slidenotes, noko eg ikkje er heilt fan av, men det går greit.

Avhengig av kva musikksmak du har så ville eg gått for GH-instrumentpakke, GH:M, GH:GH eller GH:WT og RB2.

Forklaringar: GH:WT = Guitar Hero World Tour, GH:A = Guitar Hero Aerosmith, GH:M = Guitar Hero Metallica, GH:3 = Guitar Hero 3, GH:GH = Guitar Hero Greatest Hits, RB = Rock Band, DLC = Downloadble content

Lenke til kommentar

Har alle GH utenom Aerosmith fra PS2 til PS3. Men må si jeg digger den grafiske stilen til Rockband mye bedre, enklere og friskere. RB er overlegen på DLC, men jeg liker faktisk sangene på platen til GH:WT bedre enn RB2. Men RB serien slår som sagt GH lett på DLC.

Så nå sitter jeg å spiller mest Rockband 2 med importerte sanger fra Rockband og masse DLC, med instrumenter fra GH:WT.

Om jeg skulle valgt et spill hadde det blitt Rockband 2 med GH:WT instrumenter.

Lenke til kommentar
Kjempemange bra svar her. Godt å vite. Men hva med trommene? Rock Bands trommer ser jo ut til å virke på GH, mens GH's ikke virker på rock band. Jeg vil jo helst slippe å kjøpe to trommesett. Hva anbefaler dere her?

Det fungerer på RB2, men ikkje RB1. RB2 er betre, og om du vil spele låtene frå RB1 så kan du kjøpe det og importere låtene til RB2, det er eit par du ikkje får med over.

RB-settet er det dårlegaste av alle settene. RB2-settet er mykje betre, eg vil anbefale RB2 eller GH:WT.

Lenke til kommentar

Det fungerer på RB2, men ikkje RB1. RB2 er betre, og om du vil spele låtene frå RB1 så kan du kjøpe det og importere låtene til RB2, det er eit par du ikkje får med over.

RB-settet er det dårlegaste av alle settene. RB2-settet er mykje betre, eg vil anbefale RB2 eller GH:WT.

Tenkte jeg skulle kjøpe GH:WT settet, også kjøpe Rock Band senere. Har ikke funnet Rock Band 2 settet noe sted i Noege.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...