Bugaloo Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hvilken metode er best hvis man skal ha flere kjøleblokker på en pumpe? Å ha blokkene i serie eller bruke et T-ledd.... Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Serie. Da er du sikker på sirkulasjon i alle. Det er SVÆRT lite vannet blir oppvarmet når det passerer igjennom kjøleblokkene, så det har praktisk talt ingen betydning hvilken rekkefølge de er, men jeg ville gått først innom CPU blokken. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Du kan jo prøve både serie og paralell så finner du fort ut hva som er best. Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 jeg tror jeg vil ta serie for da har jeg størst mulig vannstrøm på blokkene Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Har selv 4 blokker i serie, fungerer greit nok det. Men det er ikke den optimale løsningen. VAnnkretsen får mye motstand, så jeg opplevde en del oppgang i tempen på cpu etter at jeg monterte på de 3 siste blokkene... Det beste er vel å la vannet gå i parallell også ha justerbare ventiler i hver krets for å regulere strømmen. Skjermkort, chipset og sånt trenger ikke store gjennomstrømmingen for å få tilstrekkelig kjøling. Lenke til kommentar
klo Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 jeg fikk med en haugevis med t-ledd i pakka jeg kjøpte, har tank - pumpe - radiator - cpu - gpu - tank. hva/hvordan skal jeg bruke/plaserer de henne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå