Gå til innhold

Voddler("Spotify for film") - Foreløpig kun i BETA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du leke språkviter, bør du se at "Voddler er derimot en lovlig betal(delvis)-tjenste" er langt dårligere norsk, og det eneste riktige i det tilfellet (om man skal bruke parentes der i det hele tatt, men det er annen diskusjon) er å sette den foran.

Det heter forøvrig "delvis lovlig" om man skal beskrive noe som nettopp er delvis lovlig, så også der skulle parentesen vært foran. Det er ingenting som heter. En god regel er at parentesen skal settes slik at setningen kan leses både uten parentesen, og uten innholdet i parentesen, og fortsatt fremstå som riktig. Den eneste "feilen" som da kan plukkes på i innlegget mitt, er at parentesen burde inneholdt et komma. Men det er du som leser den "feil".

Voddler er en "delvis betal-tjenste", ikke en "betal-tjeneste delvis" eller en "betal-delvis-tjeneste".

Du bør prøve å faktisk ha rett neste gang du skal leke språkviter - ellers oppnår du gjerne det motsatte av det du ønsker. Man ønsker å være vanskelig, men fremstår i stedet som om man har vanskelig for å forstå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Da får vel jeg snart en invite. Gleder meg som bare det!

Edit: Er det bare jeg som ikke får logget inn? "Forgot your password" funker ikke.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Skal du leke språkviter, bør du se at "Voddler er derimot en lovlig betal(delvis)-tjenste" er langt dårligere norsk, og det eneste riktige i det tilfellet (om man skal bruke parentes der i det hele tatt, men det er annen diskusjon) er å sette den foran.

Det heter forøvrig "delvis lovlig" om man skal beskrive noe som nettopp er delvis lovlig, så også der skulle parentesen vært foran. Det er ingenting som heter. En god regel er at parentesen skal settes slik at setningen kan leses både uten parentesen, og uten innholdet i parentesen, og fortsatt fremstå som riktig. Den eneste "feilen" som da kan plukkes på i innlegget mitt, er at parentesen burde inneholdt et komma. Men det er du som leser den "feil".

Voddler er en "delvis betal-tjenste", ikke en "betal-tjeneste delvis" eller en "betal-delvis-tjeneste".

Du bør prøve å faktisk ha rett neste gang du skal leke språkviter - ellers oppnår du gjerne det motsatte av det du ønsker. Man ønsker å være vanskelig, men fremstår i stedet som om man har vanskelig for å forstå.

Hei igjen, du.

Jeg har ikke uttrykt noe ønske om at du skulle bruke den første formen du demonstrerer. Skulle jeg skrevet den setningen med parentes, slik du nå valgte å gjøre, ville jeg skrevet "Voddler er derimot en lovlig, betaltjeneste (delvis)". Dette er en mer korrekt form enn hva du benyttet deg av, for parentestegnet signaliserer en sidebemerkning, altså noe man ønsker å tillegge foregående setning. At du har benyttet deg av en parentes, hvor det ikke er nødvendig, kan ikke jeg ta skylden for.

For øvrig skal du vite at jeg ikke hadde noen intensjoner om å sette deg fast, eller på annen måte forulempe deg. Jeg ønsket kun å vite hvorfor du mente at Voddler er en delvis lovlig tjeneste, og ikke helt lovlig. Men, det viser seg jo nå i ettertid at det ikke var det du mente.

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar
Thank you for showing an interest in Voddler!

A beta version of Voddler is currently out and we will not add new members at this stage.

But have patience, the official Voddler will soon be released and your name and email will be saved until then. An invitation will find its way to your inbox when the time is right.

Fikk jeg 7. september. Men ikke fått noen her, blir emo. :p

Lenke til kommentar
For øvrig skal du vite at jeg ikke hadde noen intensjoner om å sette deg fast, eller på annen måte forulempe deg. Jeg ønsket kun å vite hvorfor du mente at Voddler er en delvis lovlig tjeneste, og ikke helt lovlig. Men, det viser seg jo nå i ettertid at det ikke var det du mente.
Beklager at jeg var en "smule" bisk går, tar den på min kappe. :wee:

Blir forøvrig spennende å se om Voddler klarer å få det til å gå rundt med noe særlig utvalg av gratisfilme, det er jo ingen nyere filmer som er det. Blir også spennende å se om 37 SEK er prisen de har tenkt å ta, det tror jeg er for høyt. Det er vel på linje med hva diverse Pay-to-view aktører tar allerede , men disse er gjerne integrert i dekoder, og dermed enklere tilgjengelig (men fortsatt for dyre etter min smak). Jeg kunne tenkt meg å betale så mye hvis jeg "fikk filmen", aka kunne spille den av så mye jeg vil i Voddler senere, men det er vel en leieordning det er snakk om her? Uansett vil jeg ha mulighet til å se filmer jeg vet jeg neppe kommer til å se igjen, billigere.

Lenke til kommentar

Har fått meg brukar sjølv no, merker eg hadde litt for høge forventingar. Internett er litt for ustabilt til streaming av filmer akkurat nå, så har ikkje fått testa det så mykje. Ellers er jo designet greit utforma. Lite utval, mykje betal filmer, hadde egentlig forventa meir. Tydlig at dei har ein del avtaler som ikkje er i mål enda. Men potensiale er der.

Lenke til kommentar

Kanskje det bare er jeg som er dum, men må man ikke bo i Sverige for å få bruke denne tjenesten? Jeg har selv fått invite, men på registrerings-siden må man føre opp en svensk postkode og Sverige som land. Det er jo ikke bare å taste inn random informasjon på postnummeret. Og hvis man eventuelt taster inn et svensk postnummer, kan de ikke bare bruke IP-adresser til å blokkere eller banne ikke-svenske brukere fra tjenesten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...