Gå til innhold

Darkfall Online, et Fantastisk MMORPG?!

Anbefalte innlegg

Så meg litt rundt, og kunne ikke fatte og begripe at det ikke var fler poster om dette fantastiske spillet.

Darkfall online.

jeg har hørt mye rart om darkfall.. tenkte jeg skulle vente litt før jeg bega meg utpå reisen in i Agon, og det gjorde jeg. men i Juli gikk jeg på en smell. dog var det en god type smell. sånn, litta dask på rumpen med smil om munnen, hvis det er noe du liker... men en smell uansett. har nå spillt en god uke, og kan ikke si annet en at det er konge.

Jeg kommer ikke til å gå inn på hva spillet går ut på siden dette kan googles eller leses om på Darkfall's egen side(link), ei heller vil jeg argumentere for geniene som ligger bak dette spillet, og hvorfor jeg synes det er det beste MMORPG'et der ute. men la oss si det slik: man sier at den første følelsen man får når man spiller et MMORPG for første gang, er noe man ikke får igjen i senere MMORPG opplevelser? well- jeg kan trygt si at jeg fikk den følelsen igjen AND THEN SOME. når jeg logget inn for første gang.

spillet har nå vært ute i en god 3 måneder, men Adventurine har ikke begynt med noen form for reklamering eller lignende enda, av uvisse grunner.. jeg har kommet til den konklusjon at dette må være med vilje, fordi de vil optimalisere spillet, og ikke gå på en vegg som WAR møtte, med et team og budsjett som ikke kan måles med Mythic sitt, er det klart at de vill fått store problemer om de virkelig store massene hadde kommet for tidlig, dette er dog kun min egen spekulering for å gi logikk til noe some ellers ville vært ulogisk.

som jeg sa, har det vært ute i 3 måneder, og allerede i morgen, kommer en stor oppdate som de kaller en expansion. ja, en expansion etter 3 måneder.... som inneholder blandt annet - player housing, villages, portaler, med mer.

les patchnotes, + Expansion notes her. http://www.darkfallonline.com/expansion/

alt dette kan også leses om på forumet til darkfall.

slutt å spill failures som Warhammer online. og AOC. bli med i det store eventyret som er Darkfall Online og vinn virtuellt =).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et spill som jeg absolutt ville ha prøvd viss jeg hadde hatt en god nok pc.

Har selv spilt Ultima Online i en del år, og har hørt at darkfall er noe link gameplay messig.

Viss dette er en verdig arvtaker til UO, vil jeg anbefale det til alle som faktisk er god til å spille spill, ikke farme ting på WoW.

Lenke til kommentar

Darkfall er en perle av et spill, men det er ikke et spill som passer for alle.

Har selv spilt det fra et par uker etter realese og er fremdeles kjempe fornøyd med det.

Det er et sandbox spill, så det er opp til en selv om en får det morro eller ikke i det og avhengig av å komme med i et bra community.

Folk har klaget en del av spillet grunnet "bugs" og enkelte ting som lett kunne "exploites", men sammenlignet med en dal andre realeses av mere profilerte spill de siste årene, så er darkfall mer komplett fra realese og blir bare bedre og bedre.

Nå er kanskje rette tiden for å prøve spillet ut, nå og 1 til 2 måneder frem i tid. Serveren er ikke overpopulated og du får nok litt mere fred å ro til å finne ut av spillet som i løpet av denne perioden uten å bli utsatt for spillets brutale side :p

Grunnen til dette er at en Nord Amerikansk server er blitt satt opp, og mange amerikanere og en del europere forlater da serveren nå for litt bedre latency og en ny start hvor mindre ting kan exploites fra begynnelsen. De resterende amerikanerne henger rundt på den europeiske serveren til de kan overføre karakteren sin til den nord amerikanske serveren om 3 måneder. Så den europeiske serveren får en slags halv restart nå.

Etter at jeg begynte å spille dette spillet føles de andre MMOene jeg har spillt bare meningsløse :) jeg trodde full loot fra pvp ville være for "hard-core" for meg før jeg begynnte å spille spillet, men det er heller en befrielse :)

Så er verdt en kikk dette spillet vist en liker pvp og er utforskende nok til å kunne få noe morro av et "sandbox" spill.

Lenke til kommentar
Kult at Darkfall har en brukerbase isåfall, selv om det er tailora for

en nisje gruppe, er det kult at det faller ismak hos noen =)

ja, det falt ivertfall ismak hos meg =)

men for å være helt ærlig og litt uenig med deg anotherzen =) så har jeg vært borti mange mmoer.. SWG, GW, WOW, WAR, EVE og AOC. den som kommer mest frem blandt disse, er da wow. som jeg spillte i en god 2 år. litt av og på. men uansett, så likte jeg det... poenget mitt er at jeg tror ikke DFO er et spill som er tailora for en nisje gruppe spillere.. langt ifra, så tror jeg at DFO kommer til å se millioner av spillere, i fremtiden.. saken er den som jeg nevnte i min OP, at Adventurine har ikke akkurat reklamert så mye..

DFO er en grind, ja. men hvilket MMO er ikke en grind? WAR prøvde, og gikk vågalt ut med en statement som hintet til en gameplay uten grind i det hele tatt. dette før release, dog skjønte jeg ikke helt hvordan man skulle få renown rank 80 uten å gjøre nøyaktig det samme i måneder på måneder, uten at det ble en "grind", dessuten kan vi jo si oss enig i at WAR failet.

poenget mitt her er altså, når massene vender seg til den hardcore delen av DFO med tanke på full loot og skillup'inga, noe som jeg ikke tror vil ta så lang tid, så vil de se hvor bra spillet er.. jeg har nå hatt gleden av å være med i et par raids. og Sieges, med clanen min.. og faktumet er at du sitter med hjerte i halsen hele tiden. og pvp delen er den desidert beste uansett hva andre fanboys måtte mene. helt ærlig, så er pvp'en, i darkfall, ivertfall det den kommer til å utvikle seg til, noe som gjør spillet så utrolig bra imo.

det er det jeg tror er noe som gjør darkfall online så jævlig bra, du er redd hele tiden.. samme faen om du er en 3 måneders veteran.. når du er ute og farmer, og skal løpe hjem med looten, så er du hyper paranoid for å stumble inn i en spiller, eller verre, et raid party.. og det er GØY!

Endret av kalif
Lenke til kommentar

Eg har inga tru på at eit spel med full loot og drøye konsekvenser av PvP vil bli eit spel millionar vil kaste seg på - ikkje fleire hundretusen heller, for den saks skuld. Til det er folk flest for opptekne av skattane dei har samla seg, karakteren sin og at å spele skal vere gøy og ikkje eit slit.

Spelarar flest vil ha komfort. Spelarar flest vil ha uforpliktande moro. Spelarar flest likar ikkje å bli drept gong på gong av svære grupper, som i tillegg kan ta alt utstyret dei har. Fri PvP med slike konsekvensar vil nok aldri bli balansert og moro nok til at det får den store tilhengarskaren.

Darkfall kan godt tenkast å vere eit bra spel. Sikkert kjempemoro òg moro spel, for enkelte. Men det er og blir eit spel for dei som verkeleg er ute etter akkurat det dei har satsa på. Altså eit nisjespel.

Lenke til kommentar
Darkfall kan godt tenkast å vere eit bra spel. Sikkert kjempemoro òg moro spel, for enkelte. Men det er og blir eit spel for dei som verkeleg er ute etter akkurat det dei har satsa på. Altså eit nisjespel.

Sandbox MMO'er er nisjespill. 90% av spillere vil ha et MMO er de kan få lettsinding action, mens de andre liker RPG-konseptet, spille en rolle, skaffe klær til avataren, innrede huset, være en del av økonomien i den virituelle verden, osv. Selv er jeg blandt de 90%, gidder ikke lese quest-teksten foruten hvor mange jeg skal drepe av hva, og tar først de questene som gjør at skills og lvl øker. Og jeg deler til dels synet på RPG'ere som Professor Evil gjør

ved 5:20. Likevel skulle jeg ønske at jeg hadde tid til å sette meg godt inn i et Sandbox-MMO, det virker som man ikke går så for lei dem :) . Kjenner ikke til Darfall, men sjekker ut hjemmesiden dems nå. Endret av amund_l
Lenke til kommentar

Tror mange vil bli overasket over åssen full loot pvp er samenlignet pvp i andre spill. Jeg var av den oppfatningen at full loot pvp ikke var noe før jeg prøvde et spill med det. Å miste allt gearet ditt er ikke et problem i slike spill, siden looten fra mobs og crafting er bygd opp slik at allt er forbruksvare og lett å erstatte. Så lenge de tingene er tunet så gir det bare pvpen en ekstra "fun faktor" som andre spills pvp mangler. Du går rundt og lytter og ser rundt deg hele tiden når du er i spillet, selv i player byer og npc byer. Så det holder deg på tå hev hele tiden :)

Så full loot i seg selv er ikke noe som bør skremme for mange etter at de har prøvd det, men det er jo mange andre ellementer i et mmo som må vere bra for å holde på interresen din til spillet.

Lenke til kommentar
Eg har inga tru på at eit spel med full loot og drøye konsekvenser av PvP vil bli eit spel millionar vil kaste seg på - ikkje fleire hundretusen heller, for den saks skuld. Til det er folk flest for opptekne av skattane dei har samla seg, karakteren sin og at å spele skal vere gøy og ikkje eit slit.

Spelarar flest vil ha komfort. Spelarar flest vil ha uforpliktande moro. Spelarar flest likar ikkje å bli drept gong på gong av svære grupper, som i tillegg kan ta alt utstyret dei har. Fri PvP med slike konsekvensar vil nok aldri bli balansert og moro nok til at det får den store tilhengarskaren.

nei nei nei... nei..

enten så har du ikke prøvd spillet, eller så har du prøvd det for lite, ELLER så er du (unnskyld utrykket) en carebear <3

faktumet er at i darkfall får man gull og items VELDIG lett. jeg og hvilken som helst newb can få oppimot 1k gull i timen, med mob farms, samtidig kan jeg kjøpe "bra" items på markedet for 200-500 gull. for eksempel. en 10 sets armor koster deg typ 450-500 gull. dette betyr at å miste allt du har på deg, er en sett back. ja. men ikke mer en det.

det er dette som gjør DFO til det spillet det er. det er en sinnsykt fantastisk følelse å stå å farme mats i time etter time (noe som ville vært "mind numbing" i et annet spill), å være KONSTANT redd for å bli angrepet, er det jeg tror gjør darkfall til det neste store.

WoW spillere må bare gi slipp på kjærligheten de har til itemsene sine.. det er ikke noe problem hvis man er litt forsiktig, er du dum i hodet å går ut med masse gull på deg, eller ikke klarer å finne et sted du kan skille opp i stillet, uten å bli ræv eid hvert 10 minnutt, så ja. da er ikke darkfall for deg.. da bør du begynne med et MMORPG som passer deg. link

jeg er forsåvidt i "New Hope" som foreløpig er i alliansen "NWO". vi befinner oss på "niflheim" og jeg har opplevd kamper som vil selv få de mest hardcore carebearene til å puste litt fortere.

Noen som har lyst til å si litt om crafting systemet i spillet? Om det er et? Kanskje sammenligne det med andre MMO spill på markedet(swg, eve?).

tja, Craftingen er bra, med tanke på at du kan (eller skal kunne) crafte alle itemsene som finnes ingame, så er det mye å henge fingrene i. det er ikke like bra som SWG, har ikke craftet i EVE så kanke si så mye om det. men faktumet er at de kommer til å oppdatere craftingsystemet til folk blir enda mer fornøyd. har snakket med noen craftere som vet ha de snakker om, det er splid mellom de som syns det er lite attraktivt, til de som elsker det.

Selv likte jeg det ikke fordi det ikke er ordentlig sandbox.

så du kan ikke bygge hus? eie byer, hamlets og villages? lage alle ingame items?

faktumet er at AV ikke vil at DFO skal bli som SWG, dog var SWG mer eller mindre perfekt før sony tenkte at en fullstendig revmap var noe som var lurt å gjøre.

det AV vil unngå er at hus hoper seg opp over allt.. tenk deg hvis på en server som skal kunne holde 10K spillere, og alle skal ha et hus, og de kan plassere det hvor de vil. meh.

jeg liker veldig godt løsningen AV har funnet på dette problemet, det er tross alt nordmenn som står bak dette, MEN. hvis du ikke liker det, så er det din sak. Quisling!

Endret av kalif
Lenke til kommentar
Selv likte jeg det ikke fordi det ikke er ordentlig sandbox.

Dette er å kravle etter halmstrå, ganske enkelt Du takler ikke utfordringene og nedturene Darkfall innehar, noe du ikke er aleine om.

Darkfall er sandbox pr definisjon.

Det er sant som noen nevner at det ser ut som de som likte SWG pre CU, liker Darkfall. SWG hadde et sterkt community med masse tension og drama, samme har Darkfall, men en noe kanskje mindre respektfull og litt mer drittsekk mentalitet. Dog skal det sies at Darkfall har en meget gammel playerbase, noe pga mange kommer fra gamle spill som UO, SWG og SB. tipper snittalder her er nærmere 30, noe du nesten kan halvere iforhold til WoW

Endret av Nataz
Lenke til kommentar
jeg er forsåvidt i "New Hope" som foreløpig er i alliansen "NWO". vi befinner oss på "niflheim" og jeg har opplevd kamper som vil selv få de mest hardcore carebearene til å puste litt fortere.

Lol, da har me kjempet intenst mot Dere den siste uken. Er selv i Death og i guildet Vicious. Du burde dog funnet deg et bedre guild en New Hope hehe

Lenke til kommentar

Lol, da har me kjempet intenst mot Dere den siste uken. Er selv i Death og i guildet Vicious. Du burde dog funnet deg et bedre guild en New Hope hehe

new hope er et relativt nytt guild. alle kan joine et veletablert guild/clan, men det morsomme er å bygge det opp fra grunnen av.

Lederskapet i New Hope er intet mindre en genialt, så vi vil nok nå langt, bare følg med =D

Endret av kalif
Lenke til kommentar

Vil tippe Darkfall for det meste er veldig gruppe basert, stemmer det? Isåfall, er det mulig å få gjort noe som en solo player i ny og ned? Eller er man nødt til å ha en gruppe med seg til enhver tid? Og består spillet av bare "mass pvp" eller er det mulig å få til 1on1? Har nemlig en liten forkjærlighet for å drepe/dø i 1on1 fairfight.

Lenke til kommentar
Vil tippe Darkfall for det meste er veldig gruppe basert, stemmer det? Isåfall, er det mulig å få gjort noe som en solo player i ny og ned? Eller er man nødt til å ha en gruppe med seg til enhver tid? Og består spillet av bare "mass pvp" eller er det mulig å få til 1on1? Har nemlig en liten forkjærlighet for å drepe/dø i 1on1 fairfight.

du kan vinne hardt ved å være lone wolf, dog er det en lang, og hard vei. jeg skiller opp alene, mer eller mindre fordi jeg føler dette går fortere. men uten et guild i ryggen, haha, ja du burde ivertfall se deg over ryggen litt oftere =D

man trenger altså ikke være i en gruppe.

Lenke til kommentar

Jeg spiller ca alene bestandig, har spilt darkfall siden februar nå..

Igår dro jeg alene til en clan hamlet(liten samlingsplass) noen få byggninger, mine og grove.. Fant ett par sun spillere der, slo ned en som stod ved banken, han var afk.. slo ned en fyr til ikke afk.. så gikk jeg på en som brukte groven å hogget tømmer. fikk kverka han også. disse 3 var alle nakene, uten noe særlig armor, når jeg snudde meg tilbake mot hamlete var det en som prøvde resurrekte en av mine kills, jeg løp bort å slo ned han også, denne fyern hadde i allefall armor!:)

Endte opp med 5 kills ca, før jeg tok lootet å stakk :D Ganske artig.

Jeg døde etter å ha puttet stuff i bank, en liten stund senere, mot 2 stk i god armor, med høye magi skills. men var artig alikevel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...