Gå til innhold

Bilspill verdt å prøve?

Anbefalte innlegg

Sitter med et nytt G25 ratt jeg kjøpte til GT5 prologue og lurer på hva jeg skal spille nå som jeg har klart det som er å klare i GT5P.

Er det noen bra bilspill til PC for tiden? Helt så simulator'ish som mulig.

Ser det skrives en del om Live For Speed i noen andre tråder, men det virker gammelt, of litt kjedelig med fantasibiler kanskje - er det noe liv i det enda?

Prøvde også en demo av Grid på PS3, men det var kanskje litt vel arcade-feel på det ala Burnout-spillene.

Hva med GTR Evolution, er dette mer arcade eller simulator?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter med et nytt G25 ratt jeg kjøpte til GT5 prologue og lurer på hva jeg skal spille nå som jeg har klart det som er å klare i GT5P.

Er det noen bra bilspill til PC for tiden? Helt så simulator'ish som mulig.

Ser det skrives en del om Live For Speed i noen andre tråder, men det virker gammelt, of litt kjedelig med fantasibiler kanskje - er det noe liv i det enda?

Prøvde også en demo av Grid på PS3, men det var kanskje litt vel arcade-feel på det ala Burnout-spillene.

Hva med GTR Evolution, er dette mer arcade eller simulator?

GTR Evo / Race 07 / STCC er sim. Tror du finner demo på steam.

LFS er også bra selv om det ikke er nytt, er hele tiden under utvikling. Demo finner du her http://www.lfs.net/?page=downloads

Endret av kr-s
Lenke til kommentar
Test Drive Unlimited :)

Live for speed, mest sannsynlig det mest realistiske bilspillet til pc. :)

Henger meg på de. Har selv G25, og det har gått aller mest i de to nevnte. LFS ser kansje litt gammelt og utdatert ut, men det tar den kraftig igjen på fysikk og realisme. Finner du en god server å spille på er det lett å bli sittende og terpe og øve på drifting eller kjøre mest mulig perfekt rundt banene. Etterhvert vil det også komme mer oppdateringer som går på grafikk, men nå fokuseres det mest på fysikk. S3 vil mest sannsynlig ta for seg grafikkmessige oppgraderinger.

Test Drive er en genial ide, men spillet lider litt for mye av dårligere fysikk og bugs ellers, noe som kansje ikke er overraskende da det kommer fra atari. Men forsatt har jeg tilbringet mange mange timer i spillet med bare å cruise rundt i bilene, så jeg vil anbefale deg å gi det en sjangse likevel.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Ang. Live for Speed, så er det jo ikke helt fantasi biler, ettersom det er kopier (som ikke er helt like) av virkelige biler. Tror ikke de vil bruke mye penger på å kunne ha eksakte kopier på virkelige biler, når de kan ha nesten samme og gratis.

Live for Speed er jo også det bilspillet\simulatoren er mest realistisk til dags dato.

Underholdende er det også, om man får det til. (Race, Drift, Drag eller Rally)

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener, men mye av poenget forsvinner for meg når det er fantasibiler. Det blir ikke helt det samme å kjøre en ABC350xyz som en BMW 320si. Har ingenting å sammenligne med og det hele virker bare som juks som på sett og vis ikke "teller"...

Det blir vel også litt feil å si det er mest realistisk i og med at den ikke simulerer noen ordentlige biler, bare en kjøreopplevelse i en fantasibil.

Lenke til kommentar

Så fordi det ikke er simulasjon av ekte biler så er det altså ikke realistisk? Måten bilene oppfører seg på er jo hele poenget, enten det er en BMW eller en XRT.

Mulig du har en annen holdning til realistisk, men for meg handler det om fysikken, og ikke hvilke biler man kjører. Du har jo for eksempel test drive unlimited som har ekte biler, men ikke snakk om at spillet har i nærheten så god fysikk som LFS. Dermed vinner LFS overlegent i mine øyne selv om det ikke er ekte biler i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...