Gå til innhold

USB 2.0 drivere


ebc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg finner ikke USB drivere på CD. Har også søkt hos microsoft og intel uten hell. Jeg ville todd at 875 chipset driveren inneholdt dette men det gjør den ikke. Det sto henvisnining til windows uppdate i flere artikler hos microsoft men det virker som USB2 driveren er fjernet som separat nedlasting etter at de la ut SP1.

 

Jeg har forøvrig corsair XMS 3500c2 men ved denne busshasigheten må jeg kjøre devider på 3:2 og får da DDR379. jeg får likevel en bandwith score på int buf 5456, float buff 5555 i Sisoft og det er omtrent det samme jeg får ved buss på 250 5:4 devider (DDR 400) og cpu da på

3.0G.

 

Max jeg greier og presse ut av rammen er ca DDR430 ved 2.0,3,2,7

 

Nok om det, er det noen som har en link til usb2.0 drivere?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg veit, må du ha Service Pack 1 for at USB 2.0 skal funke. Og om du har en piratkopiert versjon av windows vil ikke denne la seg installere. Om du har en sådan, kan du jo alltids låne din tantes XP Home Edition, og installere det. Eneste utvei tror jeg ja. Ellers ser jeg ingen grunn til ikke å installere SP1. En ting du ikke burde gjøre er å gå på windows update, etter at jeg gjorde det har jeg fått problemer med firewiren min.

Lenke til kommentar
Og om du har en piratkopiert versjon av windows vil ikke denne la seg installere.

 

Nei, det er faktsik rimelig lett å installere SP1 på en piratkopi av Windows XP. Sier ikke hvordan dette gjøres (brudd på forumets regler, samt regelrett ulovlig), men det er ganske enkel sak. Ønsket kun å kommentere det.

Lenke til kommentar

Jeg har også forresten fått problemer med USB2.0-driverne etter at jeg nettopp har reinstallert Windows XP. På driver-CDen fra ASUS fulgte det ikke med noen USB2.0-drivere, og på sidene til ASUS er det ingenting å finne for Windows XP - kun drivere for Win98 og ME.

 

Har dessuten installert Service Pack 1 uten hell. Hvorfor skal det være så sabla vanskelig? Forrige gangen fant jeg driverne på en CD som fulgte med et hovedkort som jeg hadde kjøpt til en kamerat av meg. Burde ikke dette strengt tatt følge med på CDen til hovedkortet mitt?

 

Hadde vært hyggelig om noen hadde hatt noen tips.

Lenke til kommentar

Fant ingen USB2.0-drivere på Windows Update. Det jeg imidlertid fant ut var at de følger med SP1 som tidligere nevt. Man må bare huske på å installere dem i etterkant selv. Jeg trodde nemlig at dette ble gjort automatisk når man installerte SP1, men nei. Hvorfor? Vet ikke..

 

Les forøvrig mer her:

 

Availability of USB 2.0 Support in Windows XP SP1

 

Er hentet fra MS Knowledge Base, og det står litt om hvorfor USB2.0 ikke er implementert i XP - samt hvordan man enklest gjør det.

Lenke til kommentar

Fant dette her, som beskriver årsaken til at det er vanskelig å få tak i USB 2.0-drivere:

WinXP - Due to licensing agreements, USB 2.0 drivers are not available for download. USB 2.0 drivers are supplied on CD with new mainboards. If you have misplaced the driver CD or have questions about the USB 2.0 driver, please contact your motherboard manufacturer or Microsoft

Det ligger for øvrig en del linker etc. på denne siden, så det kan være en mulighet for at du kan komme et steg videre med informasjonen du finner der :)

Lenke til kommentar

Kan jo hende han ikke vil ha den inn pga det er en feil i den som gjør maskinen 10X tregere... denne feilen slår heldigvis sjelden ut.

 

Til dere med asuskort så skal det ligge en usb2 driver på cdn etter det jeg har sett. For meg fungerte ikke sp1 så jeg måtte kjøre inn den ved siden av sp1...

Lenke til kommentar
Og om du har en piratkopiert versjon av windows vil ikke denne la seg installere.

 

Nei, det er faktsik rimelig lett å installere SP1 på en piratkopi av Windows XP. Sier ikke hvordan dette gjøres (brudd på forumets regler, samt regelrett ulovlig), men det er ganske enkel sak. Ønsket kun å kommentere det.

 

 

Kan egentlig ikke helt tenke meg at det er så veldig ulovlig ettersom Microsoft selv la ut "oppskrifta" på dette samt en ny corporate key som funket. I dag ligger oppskrifta ute, men de har fjernet denne key'en.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man kan laste ned USB 2.0 drivere?

 

har installert Abit IC7G (875p) i kveld/natt med PVI 2.4/800 @3.4/1138 med boxed kjøleren som følger med :)

 

Ønsker ikke og installere SP1  

 

 

EBE

 

Vannvittig at det ikke følger med USB2-drivere på CD... Kjenner du ikke noen andre da, med liknende hovedkort? Så kan du låne CD av dem.

Mitt KX7-333R kort hadde CD. Vet ikke om det er akkurat samme drivere på den, men det er jo verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man kan laste ned USB 2.0 drivere?

 

har installert Abit IC7G (875p) i kveld/natt med PVI 2.4/800 @3.4/1138 med boxed kjøleren som følger med :)

 

Ønsker ikke og installere SP1  

 

 

EBE

 

Nice klokking... har bestemt meg for ikke å "teste" min 2.6C før etter examen på mandag. Hvor er CPU'en din fra (PS?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...