ATI vs GeForce Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Heisann. Hjemme har jeg stående en router, hvor to pcer er tilkoblet med kabel. Jeg er da en hyppig online gamer, og trenger det meste av linja under spilling. Dette gjør jeg på spille pcen min. Den andre pcen min står oppe. Denne pcen står konstant på som nedlaster(...), og syns det er tungvint å slå av denne pcen hver gang jeg spiller online. Så hørte jeg meg litt om, og fant ut at det fantes et program som fungerte som en slags av/på knapp for internett, gjennom en annen pc men på samme router og passord selvfølgelig. Slik at jeg kan slå av nettet på jobbepcen min uten å begynne å stenge all programmer, torrents osv.. Har søkt lenge på google men finner ingen ting. Finnes det i det hele tatt et slikt program? Hadde vært veldig kjekt, greier selvfølgelig å slå av den andre pcen helt fin, men siden jeg er i farta for det meste hadde et slikt program funka greit.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Remote desktop (eller en av de mange lignende programmene) + et program som netlimiter, eller nesten hvilket som helst brannmurgrogram, da de fleste av disse har en "lockdown" funksjon som sperrer all nettverkstrafikk inn og ut av maskinen. Men, du kan jo like godt bare slå av nedlastingsprogrammet via remotedesktop også da... ved mindre du har mange forskjellige programmer gående og det blir for masete å gjøre hver gang. -Stigma Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Om den kjører på nettverkskabel og du sitter i nærheten av routern så kan du jo bare nappe ut kablen til den andre maskina Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Jeg vil gjerne kontrollere all nettrafikk fra spillepcen min til den andre pcen min. Altså, jeg sitter på punkt A å bruker pc A. Det jeg vil er å bruke min PC A til å slå av all nettrafikk på PC B som er på punkt B..skjønner? Sitter ikke i nærheten av den.. Endret 6. juli 2009 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Letteste er vel å legge til en snarvei på dataen du bruker til å spille på som går rett inn i router innstillingene dine. Da kan du vel styre trafikk til og fra alle datamaskinene på nettverket ditt derifra. Tror jeg hadde satt routeren opp til å godta/avslå MAC addresser på PC'ene i huset eller noe lignende. Finnes mange måter å gjøre det på... trenger vel ikke ekstra programvare til å styre sånt? Endret 7. juli 2009 av CosmoK Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hva med noe her http://www.freenas.org/index.php?option=co...s&Itemid=51 Lenke til kommentar
SamCpp Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Om du kjører windows, kan du bruke remote desktop-en som følger med. Ta en titt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå