tobbesen Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hei! Jeg skal snart starte på studier, og jeg trenger en bærbar pc Den bør være lett å få med seg (tenker fra 13,3" maks 15") Den bør ha god batterilevetid Ha en veldig god skjerm (slik at jeg kan sitte lenge med den, uten at jeg blir for dårlig i øynene) Ha et godt tastatur Mulighet for å dra litt spill (bf2 og trackmania (regner med at alt klarer aoe2) Er det mulig å ha et sync program, slik at dokumenter jeg skriver iløpet av dagen, på en laptop, bare synkes over nettet til stasjonær, og visa versa. (kanskje at jeg har en sync mappe?) Ellers bør den vel være grei å se på Takk! og god sommer Tobbesen Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Jeg har nettopp ferdig med et treårig studie og jeg valgte en 15.4" FSC. En moderne PC på den tiden og er nå 3 år gammel. Faktisk den maskinen jeg skriver dette innlegget med. Så det beviser at den fungerer enda. Kjøper du en god modell holder den altså lenge. Vel og merke hvis du behandler den pent. Altså, ikke kjøp en PC du VET du kommer til å gå lei med det første og kjøp en PC du skal kunne ha en stund. De taper seg så i verdi at det er penger ut av vinduet. Nå vil jeg ikke anbefale mindre enn 15" til mine venner. Grunnen til dette er at du får et stort område å arbeide på og får tak i et godt og brukervennlig tastatur. På de aller små PCene , 12"-13" osv, så er skjermen så liten at du sitter nesten klistret opp i de. Jeg har selv prøvd en av de og jeg ble ikke imponert. Tastaturet er det så som så med, men jeg er 22 år gammel og hender deretter. Altfor små i mine øyne. Skal du bruke PCen til web surfing, versågod. Men til dokumenter, programmering og tegning for å gi noen eksempler, ville jeg ikke valgt en så liten skjerm. En 15.4" har jeg fått plass i alle sekkene jeg har hatt gjennom 5 år, og uten problemer. Noen sekker kommer med egen plass til bærbare som har beskyttende kanter/lommer. Noen spesifik maskin kan jeg ikke komme til deg med, men jeg kjørte linux gjennom tiden på skolen, og hadde min egen server hjemme hvor jeg sendte over filer fra laptopen. Dette gjorde jeg gjennom SSH porten og jeg kunne gjøre dette fra skolen og hjem, fra jobb og hjem. Velger du windows har du Comodo Backup som et gratis alternativ. Samme nytten med fungerer dog bare på lokalnettverk. PS: Trackmania ja, ja det ble noen timer med det bakerst i klasserommet ja. hihi Endret 7. juli 2009 av cypherbase Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Acer AS 3810 TimelineDenne finnes også til ca 8.000kr med mobilt bredbånd. Den er kraftig nok for 1080p video og har opp mot 10 timer batteri tid. Acer AS 4810 Timeline Acer AS 5810 Timeline Disse ligger alle rundt 8000kr har ekstremt god batteritid og holder til lett gaming med 512MB dedikert grafikk minne. Har stor 500GB HDD, 4GB minne, LED skjerm så den er behagelig å se på. De er også tynne og lette. Har selv jobbet over 3 år med HP pcer, men en av disse er pcen jeg har mest lyst på for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå