Gå til innhold

Dele internett mellom laptopper

Anbefalte innlegg

Hei, er på et sånt trådløst internett nede i Sverige, min laptop tar imot trådløse signaler, men kompisen min sin laptop er litt screwet... den tar ikke imot lenger trådløst signal, man må bruke kabel på hans laptop (vi sitter i campingvogn btw)

så er det noen som vet hvordan jeg kan overføre internettet fra denne laptoppen over til hans slik at vi begge har internett?

Takk på forhånd ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Nå har jeg kun engelsk versjon av Vista her, men kan prøve å forklare deg hva du skal gjøre. :)

Steg 1: Koble en nettverkledning mellom din og din kompis sin PC.

Steg 2: Gå inn på Startmenyen, velg "Network" (Nettverk)

Steg 3: Deretter velger du "Network and Sharing Center" (Nettverk- og delingssenter vil jeg tro)

Steg 4: Her er jeg litt usikker, husker ikke helt selv, men gå inn på "Manage network connections" (Administrer nettverkstilkoblinger om jeg ikke tar feil)

Steg 5: Her skal du da finne LAN-tilkoblinga du har til kompisen din, og da skal du velge "Birdge Connections" (et eller annet med bro på norsk, husker ikke.. :p)

Nå har jeg bare tatt det her rett ut fra hodet, og det er en god stund siden jeg gjorde dette, så kan hende jeg har beskrvet noe feil. Men lykke til! :)

Lenke til kommentar

Gjorte alt du sa på begge maskinene, men fikk en feilmelding og jeg siterer:

Du må velge minst 2 lokale eller høyhastighets internett-tilkoblinger som ikke brukes av Deling og Internett-tilkobling, for å opprette en nettverksbro

Lenke til kommentar

Prøv å velge begge tilkoblingene som kommer opp under "Manage network connections" (ctrl og klikk på begge to) og velg deretter å bygge en bro. Kanskje det funker da. Er ikke helt sikker selv egentlig, for er som sagt lenge siden jeg gjorde dette sist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...