IcedInsanity Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hallao. Sendte inn den to mnd gamle Acer'n min idag pga knekkelyder og spraking i høyttalerne, men kan noen si meg hvordan de fikser dette? Åpner de maskinen, må de slå den på, eller stapper de noen ledninger i den og kjører noen tester eller hvordan fungere sånt? Noen som vet det? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Jeg har selv arbeidet en periode som som reperatør, men vel og merke ikke hos Acer eller andre slike "gigantleverandører". Det første jeg vil regne med at de gjør er å prøve å gjenskape feilen du har beskrvet. Avhengig av hva de regner med feilen er så kan de endre opp med å bytte ut hardware, eller bare rette feilen via software/drivere hvis det er mulig. Jeg tviler på at det finnes noe "full systemsjekk" hardware å plugge på en bærbar. i så fall hadde det vært et program de installerte for det formålet (men noe sånt diangoseverktøy er meget mulig de har). Om de må logge inn på maskinen din for å gjøre dette, elelr om de bruker noe software som de kan boote opp maskinen direkte fra (lignende Ubuntu live eller lignende, men sansynigvis mer spesialtilpasset) kan jeg ikke svare deg på. Hva er galt da, har du masse piratvare på maskinen du ikke vil at de skal se eller noe sånt? I så tilfelle er det som regel best å ta en full maskin backup og slette disken før du sender den inn. Sansynligvis gidder de ikke reagere på noe piratvare dog, da det ikke er deres bussiness uansett men... -Stigma Endret 6. juli 2009 av Stigma Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Hehe, neida har faktiskt ikke noe slikt ( siden dataen er såpass ny ) Eg lurte bare sånn generellt på hva dem gjør når de får en PC in til rep Lenke til kommentar
weebl Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 jeg veit hvordan de gjør det med pcer på infocare. men de reparerer ikke acer og asus da. der tar de å starter med å feilsøke den ved å gjenskape feilen og finne ut hvor feilen ligger. dette tar de som oftest å finner ut ved å bytte ut komponenten de tror feilen ligger i med en testdel de vet at fungerer. når de har funnet den defekte delen så legges maskina ut på lager igjen for å så legges i kø for delebytte, hvor delen byttes ut for å komme seg inn i maskina så bruker de administratorbrukern i xp ellers så kjører de bare enkelt og greit recovery på maskina så de slipper å ringe etter passord dette er såfremt kunden ikke oppgir passord ved innlevering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå