Gå til innhold

Rutete Jakke, Rød og svart, hvor finner jeg den?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønte utmerket godt hva du mente. Poenget er at du fremstiller det på en måte som om "sosser" fra Oslo er en gruppe mennesker som tydeligvis er mye verre enn alle andre sosser. Jeg spør som KristofferB, hva er forskjellen på en soss fra Oslo og en soss fra Bergen?

 

Hvis du hadde skjønt nøyaktig hva jeg mente, så hadde du ikke sagt at jeg generaliserte folk fra oslo. Da ville du sagt at jeg generaliserer sosser fra oslo, og de som da allerede er sosser, kan det umulig kalles fornærmende og kalle DISSE sossene for "sosser". Det er et argument som logisk nok henger sammen. (Ettersom jeg ikke har ment å fornærme disse sossene da, selv om jeg absolutt ikke liker stilen.)

Du trenger da ikke si noe annet enn at du delvis misforsto meg, men greit nok.

Nå kan jeg forresten si det jeg "skulle" si; i Bergen har de ikke Bærum.

Og selv om de helt sikkert har noe tilsvarende, er det udiskutabelt det stedet som er mest kjent SOM er forbundet med sosser. (Det er absolutt ikke gitt at alle er det, men at det er en større andel sosser enn vanlig i bærum kan i verste fall ikke kalles noe annet enn "riktig" generalisering. Å si noe annet blir isåfall nesten som å si at det aldri eksisterte noen Holocaust. Uten at jeg vil vi skal gå inn på det :new_woot: )

 

 

Sir Tojo:

Takk for tipset, ser meget interessante ut. Hvis du vet om flere lignende stiler, så sleng de på! :yes:

 

Forresten, har disse såkalte "jakt-jakkene" noe navn egentlig?

Endret av FredrikUG92
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

FKM:

 

Du fortsetter å kverulere ja, selv om du åpenbart skjønner hva jeg mener.

Det gidder ikke jeg.

Hadde du bare sagt at du misforsto meg ville du stått i stor respekt, men det sa du altså ikke.

 

lumberjack

 

her har du hva du ser etter

 

Perfekt!!! AKKURAT jeg så etter! ; )

Men er det mulig å bestille den (eller andre eksempler) til Norge, og hvordan er dette med toll og slikt? Det finnes en mnåte å unngå den på, gjør det ikke? Hørte f.eks at det kunne være mulig å få dem til å sende den som en gave eller noe slikt... Er dette mulig, og hvordan?

 

EDIT: Det bør være glidlås på den, hadde det vært glidlås på den, hadde det vært5 glidlås på eksempelet til knuttis, hadde det vært perfekt.

Det kan godt være en slags type jakke, men den må egne seg til innebruk. Grunnen til at jeg vil ha glidlås er at jeg vil ha en t-shirte eller noe sånt i en annen farge...

Endret av FredrikUG92
Lenke til kommentar
Perfekt!!! AKKURAT jeg så etter! ; )

Men er det mulig å bestille den (eller andre eksempler) til Norge, og hvordan er dette med toll og slikt? Det finnes en mnåte å unngå den på, gjør det ikke? Hørte f.eks at det kunne være mulig å få dem til å sende den som en gave eller noe slikt... Er dette mulig, og hvordan?

 

EDIT: Det bør være glidlås på den, hadde det vært glidlås på den, hadde det vært5 glidlås på eksempelet til knuttis, hadde det vært perfekt.

Det kan godt være en slags type jakke, men den må egne seg til innebruk. Grunnen til at jeg vil ha glidlås er at jeg vil ha en t-shirte eller noe sånt i en annen farge...

 

Det går fint ann å betille til Norge. Jeg vet ikke ossen det er med å få det sendt som gave. jeg har aldri bestilt fra der, men har mange venner som har gjort det. Ikke hørt om noen problemer. Du finner sikkert mail adressa deres på nett siden. Da kan du spørre om du får sendt det som gave. Kanskje de kan sette ned prisen på asken. så du slipper toll og moms. Denne må da ned til 200kr.

 

Det er glidelås på den, hvis du ser nøye etter.

 

Edit: står til og med at det er Zip Up Hoodie

Endret av knuttis
Lenke til kommentar
FKM:

 

Du fortsetter å kverulere ja, selv om du åpenbart skjønner hva jeg mener.

Det gidder ikke jeg.

Hadde du bare sagt at du misforsto meg ville du stått i stor respekt, men det sa du altså ikke.

 

Jeg kverulerte ikke, din tulling. Bærum er i Akerhus. Akerhus er et fylke. Oslo er også et fylke. Da skjønner du vel kanskje at Bærum ikke er i Oslo?

Lenke til kommentar
FKM:

 

Du fortsetter å kverulere ja, selv om du åpenbart skjønner hva jeg mener.

Det gidder ikke jeg.

Hadde du bare sagt at du misforsto meg ville du stått i stor respekt, men det sa du altså ikke.

 

Jeg kverulerte ikke, din tulling. Bærum er i Akerhus. Akerhus er et fylke. Oslo er også et fylke. Da skjønner du vel kanskje at Bærum ikke er i Oslo?

 

Man kverulerer så lenge man forstår poenget mitt, men kommer med unødvendige innvendinger som ikke har noe med det å gjøre.

Og hvorvidt Bærum ligger like utenfor Oslo eller ikke, (så lenge hundrevis av dem går på skoler i Oslo og invaderer Karl Johan likevel) er da fullstendig irrelevant for penget mitt, og såppas forventer jeg rett og slett at du forstår.

Derfor kan jeg ikke se noe annet enn at du fortsetter å kverulere fordi du ikke vil erkjenne at du misforsto meg.

 

Topic:

 

Noen flere forslag folkens?

En jakke/genser i den rød og svart-rutete stilen, men med noe design ala noe sånt f.eks:

http://www.iliketattoo.com/images/tribal-tattoo%20(1216).jpg

Endret av FredrikUG92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...