FredrikUG92 Skrevet 6. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Hei, har lenge vært på utkikk etter en rutete jakke i rød og svart, men det virker som om det er svært vanskelig å oppdrive Jeg har bare funnet det i jenteklær, er det veldig "ut" på gutter for tiden? Den MÅ ikke være rutete, hvis den er veldig rå, men den må være i rødt og svart. Noen som kan hjelpe meg? Endret 6. juli 2009 av FredrikUG92 Lenke til kommentar
Kruuger Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Hei, har lenge vært på utkikk etter en rutete jakke i rød og svart, men det virker som om det er svært vanskelig å oppdrive Jeg har bare funnet det i jenteklær, er det veldig "ut" på gutter for tiden? Den MÅ ikke være rutete, hvis den er veldig rå, men den må være i rødt og svart. Noen som kan hjelpe meg? Kan du gi litt mer info? Er det typ lumberjack jakke? Er det ytterjakke? eller sånn genser jakke? Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Snakker vi Canada-skjorte/jakke? Det var in når jeg var 11-12, altså 13 år siden. Skulle se ut som en flanellskjorte utenpå, men være foret inni :!: Pene var de ikke: Endret 9. juli 2009 av toth Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2009 Dette er vel typiske amerikanske arbeidsklær? Tenderloin er et merke som lagde slike jakker før. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 12. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2009 Tror du skal lete lenge for å finne slike jakker i dag. Det er gode jakker når man går på tur på fjellet (hvor funksjonalitet er over utseende ), og jeg hadde dermed ventet å finne denne typen jakke i en jakt- og fiskebutikk jeg besøkte når jeg var i USA. Dette var en swhcäær butikk, i allefall i mine øyne, hvor det så ut som de hadde alt man kan forbinde med jakt og fiske. Denne typen jakke hadde de dog ikke. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 12. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2009 jeg kjøpte en slik på felleskjøpet i 2006, mulig de har den enda Lenke til kommentar
FredrikUG92 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Huff, dro på en umiddelbar ferie, så glemte av å svare her... Den skal rett og slett være litt stilig. (Altså, for å oppklare litt, så synes jeg det er kult med litt "bad taste", men den skal helst være litt trendy også.) Kan godt være canadaskjorte eller whatever, men den må være laget for at det passer å ha noe under. Også må den være rød og svart. Er ikke så farlig med sammensetningen, men ingen av fargene bør være særlig dominerende. Her er et par eksempleer: Denne er ganske kul, men mangler kanskje noe, er ikke helt sikker. http://www.kargowear.co.uk/shop/images/Har...d%20Checked.jpg Kanskje ikke helt det jeg er ute etter, men kunne passet, iogmed at den er rød og svart og har glidelås: http://www.littleblackcherry.co.uk/ekmps/s...oded_jacket.jpg Håper det hjalp, jeg har veldig lyst på en sånn type jakke, det passer perfekt til noen andre plagg jeg har... Endret 27. juli 2009 av FredrikUG92 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Lykke til med å finne en "trendy" jakke som ser ut som de du postet. Du vurderer ikke en jakke i kun sort da? Det ser 100000 ganger bedre ut. Lenke til kommentar
FredrikUG92 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Lykke til med å finne en "trendy" jakke som ser ut som de du postet. Du vurderer ikke en jakke i kun sort da? Det ser 100000 ganger bedre ut. Øyet som ser kanskje. Meningen er ikke å se ut som en "Oslo-soss" hvis det var det du tenkte på Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 For er det én ting sossene i Oslo virkelig har trykt til sitt bryst, så er det en sort jakke. Lenke til kommentar
FredrikUG92 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Mulig det, jeg synes bare det er kjipt å gå i det samme som alle andre. Derfor litt denne "bad taste" tendensen, selv om det selvsagt går an å skille seg ut i mye annet også, som faktisk er fint... Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Brukte virkemiddelet ironi. Men en sort jakke er kanskje noe av det mest allsidige du kan eie om det er en fin en. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Som du selv skriver, det er mulig å finne ting som skiller seg ut som faktisk er fint. Og en rød og svartrutet jakke har jeg vanskelig for å se for meg kan være fint. Nei, jeg tenkte ikke på det du kaller "Oslo-soss". At du i det hele tatt bruker begrepet tilsier jo at du er 12 år gammel og bor et eller annet sted i utkantnorge, men hva vet vel jeg. Lenke til kommentar
FredrikUG92 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Som du selv skriver, det er mulig å finne ting som skiller seg ut som faktisk er fint. Og en rød og svartrutet jakke har jeg vanskelig for å se for meg kan være fint. Nei, jeg tenkte ikke på det du kaller "Oslo-soss". At du i det hele tatt bruker begrepet tilsier jo at du er 12 år gammel og bor et eller annet sted i utkantnorge, men hva vet vel jeg. Kan du gi en saklig begrunnelse om hvorfor det skal tilsi at jeg er 12 år gammel? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Fordi når man blir litt eldre skjønner man at begrep som "Oslo-soss" er utrolig generaliserende og egentlig ganske nedlatende. Det blir det samme som om en fra Oslo skulle kalt en fra utkantnorge for bygdetulling eller noe lignende. Og dessuten, hvis du hadde vært i Oslo hadde du antagelig lagt merke til at det er et stort mangfold der, og ikke, som mange tydligvis tror, fylt med det du kaller "Oslo-sosser". Endret 29. juli 2009 av fkm Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Hundrelapp på at han er 16-17 år. Lenke til kommentar
FredrikUG92 Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Fordi når man blir litt eldre skjønner man at begrep som "Oslo-soss" er utrolig generaliserende og egentlig ganske nedlatende. Det blir det samme som om en fra Oslo skulle kalt en fra utkantnorge for bygdetulling eller noe lignende. Og dessuten, hvis du hadde vært i Oslo hadde du antagelig lagt merke til at det er et stort mangfold der, og ikke, som mange tydligvis tror, fylt med det du kaller "Oslo-sosser". Og når man blir eldre så er man gjerne flinkere til å forstå disse aktuelle begrepene også. Kanskje det er du som er 12 år som ikke skjønner at jeg snakker om de faktiske "sossene fra oslo" og ikke at jeg sier "osloingene er sosser". Hadde du vært så mye eldre selv (som det høres ut som om du prøver å fremstå som) så hadde du spurt hva jeg mente med "Oslo-soss", hvorpå jeg sannsynligvis hadde svart at jeg mente sossene fra oslo, muligens hadde jeg sagt "de værste bærums-sossene". No offence, men det høres bare idiotisk ut å begynne å snakke om alderen min, og hvis ikke det er minst like "nedlatende" å begynne å nærmest generealisere hvor gammel jeg er, (som at jeg generaliserer folk fra oslo) så vet jaggu meg ikke jeg. (Ikke har jeg gjort det heller, så det er jo veldig greit.) Ari Gold: Du har hvertfall ikke tapt noen penger, jeg er 17. Og nå synes jeg det egentlig er nok off topic, både om jeg er 12 eller 17 og om klærne faktisk er fine er vel de fleste enige om at er fullstendig irrelevant Det må da være noen som har noen tips/forslag/linker eller noe som kan hjelpe litt? Endret 29. juli 2009 av FredrikUG92 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Er vel ikke forskjell på en soss fra Bergen eller Oslo, vel? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 30. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg skjønte utmerket godt hva du mente. Poenget er at du fremstiller det på en måte som om "sosser" fra Oslo er en gruppe mennesker som tydeligvis er mye verre enn alle andre sosser. Jeg spør som KristofferB, hva er forskjellen på en soss fra Oslo og en soss fra Bergen? Lenke til kommentar
Bango Skrevet 30. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2009 Samme type som du postet bare mye kulere. Den stilen kalles Harrington, og du finner mange forskjellige typer. Her har du en litt dyrere modell, og mye bedre kvalitet. Anbefales mye mer enn warrior. Uansett, om de ikke er noe så heter mønsteret "tartan" så bare søk etter tartan jacket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå