Gå til innhold

Rutete Jakke, Rød og svart, hvor finner jeg den?


Anbefalte innlegg

Hei, har lenge vært på utkikk etter en rutete jakke i rød og svart, men det virker som om det er svært vanskelig å oppdrive :ermm:

Jeg har bare funnet det i jenteklær, er det veldig "ut" på gutter for tiden?

 

Den MÅ ikke være rutete, hvis den er veldig rå, men den må være i rødt og svart. Noen som kan hjelpe meg? :dontgetit:

Endret av FredrikUG92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har lenge vært på utkikk etter en rutete jakke i rød og svart, men det virker som om det er svært vanskelig å oppdrive :ermm:

Jeg har bare funnet det i jenteklær, er det veldig "ut" på gutter for tiden?

 

Den MÅ ikke være rutete, hvis den er veldig rå, men den må være i rødt og svart. Noen som kan hjelpe meg? :dontgetit:

 

 

Kan du gi litt mer info? :p

Er det typ lumberjack jakke?

Er det ytterjakke? eller sånn genser jakke?

Lenke til kommentar

Tror du skal lete lenge for å finne slike jakker i dag. Det er gode jakker når man går på tur på fjellet (hvor funksjonalitet er over utseende :p ), og jeg hadde dermed ventet å finne denne typen jakke i en jakt- og fiskebutikk jeg besøkte når jeg var i USA. Dette var en swhcäær butikk, i allefall i mine øyne, hvor det så ut som de hadde alt man kan forbinde med jakt og fiske. Denne typen jakke hadde de dog ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Huff, dro på en umiddelbar ferie, så glemte av å svare her...

 

Den skal rett og slett være litt stilig. (Altså, for å oppklare litt, så synes jeg det er kult med litt "bad taste", men den skal helst være litt trendy også.)

Kan godt være canadaskjorte eller whatever, men den må være laget for at det passer å ha noe under.

Også må den være rød og svart. Er ikke så farlig med sammensetningen, men ingen av fargene bør være særlig dominerende.

 

 

Her er et par eksempleer:

Denne er ganske kul, men mangler kanskje noe, er ikke helt sikker.

http://www.kargowear.co.uk/shop/images/Har...d%20Checked.jpg

 

Kanskje ikke helt det jeg er ute etter, men kunne passet, iogmed at den er rød og svart og har glidelås:

http://www.littleblackcherry.co.uk/ekmps/s...oded_jacket.jpg

 

Håper det hjalp, jeg har veldig lyst på en sånn type jakke, det passer perfekt til noen andre plagg jeg har... :dontgetit::(

Endret av FredrikUG92
Lenke til kommentar

Som du selv skriver, det er mulig å finne ting som skiller seg ut som faktisk er fint. Og en rød og svartrutet jakke har jeg vanskelig for å se for meg kan være fint.

 

Nei, jeg tenkte ikke på det du kaller "Oslo-soss". At du i det hele tatt bruker begrepet tilsier jo at du er 12 år gammel og bor et eller annet sted i utkantnorge, men hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar
Som du selv skriver, det er mulig å finne ting som skiller seg ut som faktisk er fint. Og en rød og svartrutet jakke har jeg vanskelig for å se for meg kan være fint.

 

Nei, jeg tenkte ikke på det du kaller "Oslo-soss". At du i det hele tatt bruker begrepet tilsier jo at du er 12 år gammel og bor et eller annet sted i utkantnorge, men hva vet vel jeg.

 

Kan du gi en saklig begrunnelse om hvorfor det skal tilsi at jeg er 12 år gammel?

Lenke til kommentar

Fordi når man blir litt eldre skjønner man at begrep som "Oslo-soss" er utrolig generaliserende og egentlig ganske nedlatende. Det blir det samme som om en fra Oslo skulle kalt en fra utkantnorge for bygdetulling eller noe lignende. Og dessuten, hvis du hadde vært i Oslo hadde du antagelig lagt merke til at det er et stort mangfold der, og ikke, som mange tydligvis tror, fylt med det du kaller "Oslo-sosser".

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Fordi når man blir litt eldre skjønner man at begrep som "Oslo-soss" er utrolig generaliserende og egentlig ganske nedlatende. Det blir det samme som om en fra Oslo skulle kalt en fra utkantnorge for bygdetulling eller noe lignende. Og dessuten, hvis du hadde vært i Oslo hadde du antagelig lagt merke til at det er et stort mangfold der, og ikke, som mange tydligvis tror, fylt med det du kaller "Oslo-sosser".

 

Og når man blir eldre så er man gjerne flinkere til å forstå disse aktuelle begrepene også.

Kanskje det er du som er 12 år som ikke skjønner at jeg snakker om de faktiske "sossene fra oslo" og ikke at jeg sier "osloingene er sosser".

Hadde du vært så mye eldre selv (som det høres ut som om du prøver å fremstå som) så hadde du spurt hva jeg mente med "Oslo-soss", hvorpå jeg sannsynligvis hadde svart at jeg mente sossene fra oslo, muligens hadde jeg sagt "de værste bærums-sossene".

No offence, men det høres bare idiotisk ut å begynne å snakke om alderen min, og hvis ikke det er minst like "nedlatende" å begynne å nærmest generealisere hvor gammel jeg er, (som at jeg generaliserer folk fra oslo) så vet jaggu meg ikke jeg. (Ikke har jeg gjort det heller, så det er jo veldig greit.)

 

Ari Gold:

Du har hvertfall ikke tapt noen penger, jeg er 17. :)

 

Og nå synes jeg det egentlig er nok off topic, både om jeg er 12 eller 17 og om klærne faktisk er fine er vel de fleste enige om at er fullstendig irrelevant ;)

Det må da være noen som har noen tips/forslag/linker eller noe som kan hjelpe litt? :ohmy:

Endret av FredrikUG92
Lenke til kommentar

Jeg skjønte utmerket godt hva du mente. Poenget er at du fremstiller det på en måte som om "sosser" fra Oslo er en gruppe mennesker som tydeligvis er mye verre enn alle andre sosser. Jeg spør som KristofferB, hva er forskjellen på en soss fra Oslo og en soss fra Bergen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...