Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hei. Jeg er en gutt på 14 år, og føler rett og slett at ting står litt stille. Nei - dette har ikke noe med meningen med livet å gjøre eller noe sånt, men jeg tilbringer rett og slett for mye tid hjemme. Det er ikke det at jeg har så lyst til det, eller at PC'en frister, men det er det at nesten ingen av vennene mine gidder å ta intiativ til å finne på noe. Selvfølgelig gjør jeg det selv av og til, men det blir liksom aldri så mye. Det er faktisk så ille at jeg bare er med venner på fritiden 4-6 ganger i måneden. Noen ganger litt mer. Noen ganger mindre. Jeg vet egentlig ikke hvordan det er for andre, men jeg begynner å bli lei av å sitte hjemme på MSN og diverse nettsider hele dagen. Nå er sommerferien her, og jeg tenkte at jeg skulle forbedre meg kraftig til etter sommeren, da jeg begynner i 10.'ende. Og det ordner nok litt, men når mange av vennene mine faen meg skal ha varsel en halv uke på forhånd før de kan ha besøk, eller omvendt, så gidder jeg ikke mase så mye. At jeg går i en liten klasse på en liten privatskole hjelper heller ikke så veldig (18 stk. i klassen, én klasse på hele trinnet). Så jeg lurte da rett og slett på hva jeg kan gjøre for å utvide nettverket mitt, møte nye folk osv. Å møte folk på fester er heller ikke mye til alternativ, siden jeg faktisk ikke kjenner noen som går på dem. En annen løsning kan jo være å begynne med en idrett, men det har aldri vært helt min greie... Jeg har heldigvis bare ett år igjen på skolen min, før jeg begynner på en stor VGS, så jeg regner med at ting bli bedre da. Men før det - hva kan jeg gjøre i min situasjon? Lenke til kommentar
frk_1337 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Planlegg ting du kan gjøre med venner, uansett om det må avgjøres uka før, dagen før, eller samme dag. Arranger LAN over flere dager om dere er intr. i pc, dra på hyttetur med fiskestang og pils, dra på festival eller konsert, kino, kafe... Ønsker du å bli kjent med nye mennesker pleier ikke det å være på høyde med nanoteknologi heller...første steg mot nye bekjentskaper er å oppsøke steder med folk på ca. din alder som du ikke kjenner fra før. Finnes mange fritidsaktiviteter som ikke har så mye med idrett å gjøre..; teater (utrolig sosialt!), politisk engasjement, frivillig arbeid, inntektsgivende jobb, en form for musikk-workshop/skole, speideren, 4H... ellers er jo volleyball, innebandy, basket og andre lagsporter veldig sosiale aktiviteter, og heller ikke typer idrett som krever mye trening utenom de fastsatte tidene (med mindre du blir med på et veldig særiøst lag..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå