Gå til innhold

er disken ødelagt? :| (180GXP)

Anbefalte innlegg

Bestillte Ibm deskstar 180GXP 120gb disken hos psdata forleden og fikk den idag...

Har brukt den bare i noen timer, men har likevel merket meg 2 lyder som har bekymret meg litt....

1. Noen ganske høye klikkelyder som høres i alt fra hvert 5 til 20'ende sekund.. høres ut som det er lesehodene som flytter på seg og "kræsjer" i siden av disken ellerno.. ok kanskje ikke så ille dette men,

2. Denne lyden kommer ca. 1gang hver halvtime. Er vanskelig og forklare men jeg får prøve. Den varer i ca. 5sekunder, og høres akkuratt ut som når; man borrer med en liten drill f.eks, men drillen får så mye motstand at den ikke vil gå rundt. Så den tilslutt stopper og borre, selv om motoren prøver å presse på. De fleste kjenner vel igjen den "knake/pipe-lyden" der? Akkuratt slik lyd lager disken..

Og denne siste lyden spesielt er det som gjør meg litt bekymra for at alt kanskje ikke er som det skal med disken? spes. siden den bare er brukt i noen få timer??..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IBM er no dritt......

Uansett, jeg fikk en disk ifjor som jeg hadde noe lignende med.. (3 ibm disker ifjor som røyk) Den skurret litt og leste ikke, låste maskinen i ett sek eller no.. Ble bare verre og verre, så etter 2-3 mnd ga den opp og sa takk og farvel... Tipset er å sende inn den f**p**te ibm disken og bytt i noe fornuftig.... WD, Seagate eller Maxtor....

:evil::grumpy::evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...