Emilkake Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Denne maskinen skal brukes i hovedsak til gaming(hovedsaklig WoW, CSS, 1.6, Fallout 3, men håper på en PC som skal takle(ikke nødvendigvis på high/very high, men low uten særlig problem) div. spill som L4D, Call of Juarez bound in blood, GTA4 og kanskje også crysis. Den blir også brukt til å høre på musikk, se filmer, surfe etc. Jeg har et budsjett på max 7000. Vil ikke si at jeg skal overklokke noe ekstremt, men blir litt(altså ikke mer enn nødvendig). Ønsker en intel-basert PC(etter det jeg forstår er også intel lett og bra til overklokking). Det jeg trenger er i hovedsak kabinett og innmat(PSU, CPU, skjermkort, HK, CD/DVD, HDD, minne), ettersom jeg har både skjerm, høytalere, mus, musematte og tastatur. Har et forslag, kom gjerne med innspill om det virker OK eller om det er noe dere ville forandret. Valgte en 2.66 Quad core i stedet for en 3.00 Dual Core, ettersom Quad er litt mer "fremtidsrettet" og burde klare flere oppgaver samtidig bedre enn en dual, og 2.66 burde ganske lett klokkes til i alle fall 3.00 Endret 6. juli 2009 av Emilkake Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg ville heller gått for en E8400 (Dualcore har en tendens til å yte bedre i spill, og er litt billigere), og lagt noen ekstra hundrelapper i, til et 4890. Og en annen ting. Aldri OCZ Ram på et P5Q. Finn ram fra Corsair eller Mushkin Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Denne maskinen skal brukes i hovedsak til gaming(hovedsaklig WoW, CSS, 1.6, Fallout 3, men håper på en PC som skal takle(ikke nødvendigvis på high/very high, men low uten særlig problem) div. spill som L4D, Call of Juarez bound in blood, GTA4 og kanskje også crysis.Den blir også brukt til å høre på musikk, se filmer, surfe etc. Jeg har et budsjett på max 7000. Vil ikke si at jeg skal overklokke noe ekstremt, men blir litt(altså ikke mer enn nødvendig). Ønsker en intel-basert PC(etter det jeg forstår er også intel lett og bra til overklokking). Det jeg trenger er i hovedsak kabinett og innmat(PSU, CPU, skjermkort, HK, CD/DVD, HDD, minne), ettersom jeg har både skjerm, høytalere, mus, musematte og tastatur. Har et forslag, kom gjerne med innspill om det virker OK eller om det er noe dere ville forandret. Valgte en 2.66 Quad core i stedet for en 3.00 Dual Core, ettersom Quad er litt mer "fremtidsrettet" og burde klare flere oppgaver samtidig bedre enn en dual, og 2.66 burde ganske lett klokkes til i alle fall 3.00 På MPX får du Q9550 til ca 1400 kr. Lenke til kommentar
Emilkake Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg ville heller gått for en E8400 (Dualcore har en tendens til å yte bedre i spill, og er litt billigere), og lagt noen ekstra hundrelapper i, til et 4890. Og en annen ting. Aldri OCZ Ram på et P5Q. Finn ram fra Corsair eller Mushkin Takk for tilbakemelding Noe à la dette? ^^ Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Jeg ville heller gått for en E8400 (Dualcore har en tendens til å yte bedre i spill, og er litt billigere), og lagt noen ekstra hundrelapper i, til et 4890. Og en annen ting. Aldri OCZ Ram på et P5Q. Finn ram fra Corsair eller Mushkin Hvordan du kommer frem til slike konklusjoner er en gåte selv om selvfølgelig E8400 er en topp prosessor. Q8400 er vel rundt Q9450 og den yter vel på nivå med E8500. Q9550 som ble foreslått yter vel også relativt bra i denne sammenhengen... Endret 6. juli 2009 av jornboss Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Denne maskinen skal brukes i hovedsak til gaming(hovedsaklig WoW, CSS, 1.6, Fallout 3, men håper på en PC som skal takle(ikke nødvendigvis på high/very high, men low uten særlig problem) div. spill som L4D, Call of Juarez bound in blood, GTA4 og kanskje også crysis.Den blir også brukt til å høre på musikk, se filmer, surfe etc. Jeg har et budsjett på max 7000. Vil ikke si at jeg skal overklokke noe ekstremt, men blir litt(altså ikke mer enn nødvendig). Ønsker en intel-basert PC(etter det jeg forstår er også intel lett og bra til overklokking). Trenger AKKURAT det samme, eg spelar mykje HL2, GMOD, Crysis, og mange source-spel. Eg har aldri rota meg borti bygging av gaming-pcar.. Harddisken på min bærbare Acer Aspire 5930G kræsja nettopp, så eg vurderar å selge den for en billig penge når den kjem att frå reparasjonen, og bruke pengane på ei stasjonær datamaskin. Eg har kopierte frå lista til emilkake, etter at eg fann ut kor dyrt det var med Core i7. Denne lista blei resultatet, men eg er fortsatt litt usikker på prosessor og kjølar. Det står mellom Intel Core 2 Duo E8400, Intel Core 2 Quad Q9550 eller Intel Core 2 Quad Q8400... Og bør eg velge Noctua NH-U12 ELLER NH-U12P? Og kjem GPUen til å klare Crysis på medium-high settings? Sorry for alle spørsmåla, eg er litt noob på dette feltet. Lenke til kommentar
Emilkake Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Eg har kopierte frå lista til emilkake, etter at eg fann ut kor dyrt det var med Core i7.Denne lista blei resultatet, men eg er fortsatt litt usikker på prosessor og kjølar. Det står mellom Intel Core 2 Duo E8400, Intel Core 2 Quad Q9550 eller Intel Core 2 Quad Q8400... Og bør eg velge Noctua NH-U12 ELLER NH-U12P? Og kjem GPUen til å klare Crysis på medium-high settings? Sorry for alle spørsmåla, eg er litt noob på dette feltet. Har samme spm som deg angående CPU iom at det var litt tvetydige svar ovenfor. Endret 6. juli 2009 av Emilkake Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg ville heller gått for en E8400 (Dualcore har en tendens til å yte bedre i spill, og er litt billigere), og lagt noen ekstra hundrelapper i, til et 4890. Og en annen ting. Aldri OCZ Ram på et P5Q. Finn ram fra Corsair eller Mushkin Jeg holder på å finne deler til oppgradering av PC'n min, så jeg lurer på hvorfor man aldri skal ha OCZ ram på P5Q? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Eg har kopierte frå lista til emilkake, etter at eg fann ut kor dyrt det var med Core i7.Denne lista blei resultatet, men eg er fortsatt litt usikker på prosessor og kjølar. Det står mellom Intel Core 2 Duo E8400, Intel Core 2 Quad Q9550 eller Intel Core 2 Quad Q8400... Og bør eg velge Noctua NH-U12 ELLER NH-U12P? Og kjem GPUen til å klare Crysis på medium-high settings? Sorry for alle spørsmåla, eg er litt noob på dette feltet. Har samme spm som deg angående CPU iom at det var litt tvetydige svar ovenfor. Forresten ser det ut til at du har glemt å krysse av for at lista kan vises for alle, fordi jeg får i alle fall IKKE se den oops, fiksa det no Har også laga ei liste med skjerm, mus, tastatur og høgtalara, men eg droppar kanskje høgtalarane, sida eg har Koss Portapro. Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Koss portapro til stasjonær gaming. Ville heller ønsket meg et skikkelig headet med mic da. Har antec900 (dog versjon 1) og det kabinettet er trangt. Sånn jeg tenker putter jeg penger inn i de komponenetene som har lang levetid (PSU, Skjerm, Kabinett) og oppgraderer heller de andre komponenten oftere med litt billigere deler. Lurer også på det OCZ vs P5Q spm. Lenke til kommentar
Emilkake Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Koss portapro til stasjonær gaming. Ville heller ønsket meg et skikkelig headet med mic da. Har antec900 (dog versjon 1) og det kabinettet er trangt. Sånn jeg tenker putter jeg penger inn i de komponenetene som har lang levetid (PSU, Skjerm, Kabinett) og oppgraderer heller de andre komponenten oftere med litt billigere deler. Lurer også på det OCZ vs P5Q spm. Personlig bruker jeg Steelseries 5H, men det meste passer bedre til gaming enn portapro imo Vel, vurderte Antec 300, men tenkte også det er lurer å investere i det som varer lengst, og 900 er jo nesten dobbelt så dyrt som 300 Andre jeg vurderte er Aplus EL Diablo, NZXT Tempest Gaming Chassis og Aplus Twin Engine. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Ja, lurer litt på Antec nine hundred... er det plass til Noctua NH-U12 I det? Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Ja, lurer litt på Antec nine hundred... er det plass til Noctua NH-U12 I det? Skulle tru det. Har TRUE 120 i det, og det er vell omtrent samme størrelse. Endret 8. juli 2009 av robert166 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 jornboss, du har selvføllgelig rett. Tabbe av meg. Grunnen til at OCZ aldri bør sitte på et P5Q, er at mange har opplevd problemer med denne kombinasjonen. Hyppige BSODs osv er ikke noe koselig Det kan såklart gå bare fint, men jeg mener det er en unødvendig sjanse å ta. Den Corsair-rammen du satte opp (@TS) er finfin. Kjøleren passer fint i 900 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 jornboss, du har selvføllgelig rett. Tabbe av meg. Grunnen til at OCZ aldri bør sitte på et P5Q, er at mange har opplevd problemer med denne kombinasjonen. Hyppige BSODs osv er ikke noe koselig Det kan såklart gå bare fint, men jeg mener det er en unødvendig sjanse å ta. Den Corsair-rammen du satte opp (@TS) er finfin. Kjøleren passer fint i 900 Der gikk håpet om OCZ Reaper i vasken... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Kan alltids velge et annet hovedkort Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Kan alltids velge et annet hovedkort Har du et godt forslag? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...20&start=20 Lenke til kommentar
Emilkake Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Bestemte meg for å gå for en Quad core, og sparte 400 kr(inkl. frakt) på å kjøpe Intel Core 2 Quad Q9550 fra MPX.no i stedet for en Dual E8400 fra amentio. Men akkurat nå er prisen på en Q9550 ca. 900 kr dyrere enn når jeg kjøpte den for ca. 1 uke siden Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Bra bra. Håper du blir fornøyd PÆHÆ! 2222 inlegg Endret 13. juli 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå