Gå til innhold

Hjelp til 6-dagers treningsprogram


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11 reps er aktiveringssettet, og så begynner myoreps på 12 reps.

 

Så det blir 11(3+3+3+3)x3 osv.

 

Har oppdatert programmet

Mandag: Triceps, skuldre, bryst og mage - Workout A

Skråbenkpress (Øvre del av brystet) [bRYST OG TRICEPS]

Dips (Nedre del av brystet) [bRYST OG TRICEPS]

Militærpress (skuldre) [sKULDRE OG TRICEPS]

Mage

Mage

 

Onsdag: Rygg, bein og mage Workout B

Knebøy [bEIN]

Barbell Row [RYGG OG BICEPS]

Chins [RYGG]

Markløft [bEIN OG RYGG]

Chin-ups [bICEPS]

Mage

 

Fredag: De 3 store

Knebøy maks på 5 reps - 5x5

Benkpress maks på 5 reps - 5x5

Markløft maks på 5 reps - 5x5 (10-30 sek pause mellom hvert set)

 

Det blir vel 6-8 reps på baseøvelser (untatt benk) og så blir det litt blanding mellom myo og 12x2-3 set

 

Tror at chin ups blir myo, synest at jeg får kjørt meg mye mer ut når jeg tar alt jeg klarer på chinups og deretter tar pause i 10-20 sek og kjører alt jeg klarer igjen, til jeg når 12reps.

 

Jeg tror at jeg skal flytte rygg og bein til mandag og bryst,skuldre og triceps til onsdag. Så det blir 24-48 timer hvile mellom mark og bøy

 

Egentlig synest jeg at det programmet jeg har nå er bedre en 5x5, jeg får kjørt meg mye mer ut nå. Fikk faktisk små vondt i brystet og skuldrene på tirsdag (etter mandags treningen) noe som aldri har skjedd før. Og jeg føler meg virkelig sliten, korti begynte ipoden min å veie 5kg? :p

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Børge fraråder jo å kjøre myo-reps på markløft og knebøy.

Myo-reps er også anbefalt for de som har trent i noen år. Ikke nybegynnere.

Skal du kjøre 11 reps som aktiveringsett hver gang? Myo-reps går jo ut på at du skal begynne høyt i aktiveringsett så gå lenger og lenger ned som ukene går. Sett deg bedre inn i metoden.

Endret av sofus12345
Lenke til kommentar
11 reps er aktiveringssettet, og så begynner myoreps på 12 reps.

 

Så det blir 11(3+3+3+3)x3 osv.

 

Har oppdatert programmet

Mandag: Triceps, skuldre, bryst og mage - Workout A

Skråbenkpress (Øvre del av brystet) [bRYST OG TRICEPS]

Dips (Nedre del av brystet) [bRYST OG TRICEPS]

Militærpress (skuldre) [sKULDRE OG TRICEPS]

Mage

Mage

 

Onsdag: Rygg, bein og mage Workout B

Knebøy [bEIN]

Barbell Row [RYGG OG BICEPS]

Chins [RYGG]

Markløft [bEIN OG RYGG]

Chin-ups [bICEPS]

Mage

 

Fredag: De 3 store

Knebøy maks på 5 reps - 5x5

Benkpress maks på 5 reps - 5x5

Markløft maks på 5 reps - 5x5 (10-30 sek pause mellom hvert set)

 

Det blir vel 6-8 reps på baseøvelser (untatt benk) og så blir det litt blanding mellom myo og 12x2-3 set

 

Tror at chin ups blir myo, synest at jeg får kjørt meg mye mer ut når jeg tar alt jeg klarer på chinups og deretter tar pause i 10-20 sek og kjører alt jeg klarer igjen, til jeg når 12reps.

 

Jeg tror at jeg skal flytte rygg og bein til mandag og bryst,skuldre og triceps til onsdag. Så det blir 24-48 timer hvile mellom mark og bøy

 

Egentlig synest jeg at det programmet jeg har nå er bedre en 5x5, jeg får kjørt meg mye mer ut nå. Fikk faktisk små vondt i brystet og skuldrene på tirsdag (etter mandags treningen) noe som aldri har skjedd før. Og jeg føler meg virkelig sliten, korti begynte ipoden min å veie 5kg? :p

Det heter, for ordens skyld, feks. 10-12 + 15 (der 15 betyr; 3 + 3 + 3 + 2 + 2 + 2)

Så du tenker å kjøre 10-12 + 15 x 3? (Ev. din egne variant av rep range, som kommer fra hvor?)

Jeg tror du bør lese MyoReps konseptet en gang til. Hele poenget er jo at etter ett (1) sett med MyoReps er man ferdig. Hvis jeg forstår det du skriver riktig har du tenkt å gjennomføre 3 sett ? Lykke til.

 

Hva mener du med "chins" og "chin-ups". Tenker du på chin-ups og pull-ups?

 

Og hvorfor gidder du å lage egne (mindre gode) program når utprøvde program lagd av høyt kvalifiserte er lett tilgjengelig på nettet? Det finnes absolutt ingen grunn til å oppfinne hjulet på nytt. Spesiellt ikke med manglende kunnskap. Hvis du ikke blir sliten av 5x5 gjør du det ikke rett. At du får vondt betyr bare at du ikke har trent noe særlig før, hvilket igjen betyr at du ikke bør begynne å lage egne programmer og tro de er cutting edge. Det er tross alt en grunn til at 99% (Kanskje satt på spissen. Kanskje) av alt du leser om løfting er tullprat.

Lenke til kommentar
Hva mener du med "chins" og "chin-ups". Tenker du på chin-ups og pull-ups?

Er ikke du mestern da? vet du ikke alt eller? Chin(s) og chin ups er to veldig forskjellige øvelser, nei ikke pullups din løk.

Og hvorfor gidder du å lage egne (mindre gode) program når utprøvde program lagd av høyt kvalifiserte er lett tilgjengelig på nettet? Det finnes absolutt ingen grunn til å oppfinne hjulet på nytt. Spesiellt ikke med manglende kunnskap. Hvis du ikke blir sliten av 5x5 gjør du det ikke rett. At du får vondt betyr bare at du ikke har trent noe særlig før, hvilket igjen betyr at du ikke bør begynne å lage egne programmer og tro de er cutting edge. Det er tross alt en grunn til at 99% (Kanskje satt på spissen. Kanskje) av alt du leser om løfting er tullprat.

Alle mennesker er forskjellige, så du tror hvis jeg kjører Arnold programmet så får jeg samme resulater som ham?, nei langt ifra.

 

Jeg tror du bør lese MyoReps konseptet en gang til. Hele poenget er jo at etter ett (1) sett med MyoReps er man ferdig. Hvis jeg forstår det du skriver riktig har du tenkt å gjennomføre 3 sett ? Lykke til.

Gikk faktisk ganske fint å trene dips, 3 set med myo reps. Ikke tro at du er verdens sterkeste og vet alt her i verden. Har man ikke frihet til å velge selv?, kan ikke jeg kjøre programmet mitt akkurat som jeg vil?, joda takk for komentaren. Hvis du i det heltetatt har lyst å hjelpe meg og gi meg tips så kan du besøke denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1129402

 

Jeg har faktisk kuttet ut myoreps, og skal du gi meg tips så -> https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1129402

 

Ev. din egne variant av rep range, som kommer fra hvor?

Som jeg sa, alle mennesker er forskjellige, jeg bygger best volum på 12-20 reps x 3 set. Det er faktisk INGEN fasit, du tror vel det er fasit på alt her i livet..

 

Og en ting til, du som sier det finnes så mange gode programmer der ute, kan du gi meg noen da?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Er ikke du mestern da? vet du ikke alt eller? Chin(s) og chin ups er to veldig forskjellige øvelser, nei ikke pullups din løk.

Mester? Nei det har jeg da aldri sagt. Og nei, jeg vet heller ikke alt. Desverre.

Forklar meg forskjellen på "chins" og "chin-ups", er du snill. Jeg er ikke allmektig, tross alt.

 

Alle mennesker er forskjellige, så du tror hvis jeg kjører Arnold programmet så får jeg samme resulater som ham?, nei langt ifra.

Det virker som du tar ting ut av tynn luft her. Jeg har aldri nevt et såkalt "Arnold" program eller noe om resultater. Alle er forskjellige? Ååååja. :roll:

 

Gikk faktisk ganske fint å trene dips, 3 set med myo reps. Ikke tro at du er verdens sterkeste og vet alt her i verden. Har man ikke frihet til å velge selv?, kan ikke jeg kjøre programmet mitt akkurat som jeg vil?, joda takk for komentaren. Hvis du i det heltetatt har lyst å hjelpe meg og gi meg tips så kan du besøke denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1129402

Huff. Tror du virkelig jeg tror at jeg er både verdens sterkeste og vet alt? Neppe. Og jeg har heller aldri gitt utrykk for det. Så spar deg for spydighetene. Joda, for all del, kjør programmet som du vil. Ikke hør på eksperten som har brukt flere år på å skreddersy det slik at det er optimalt for massene.

Hvis du klarer 3 set med MyoReps betyr det at du har for liten belastning. Da hiver du på noen ekstra vekter.

 

Som jeg sa, alle mennesker er forskjellige, jeg bygger best volum på 12-20 reps x 3 set. Det er faktisk INGEN fasit, du tror vel det er fasit på alt her i livet..

MyoReps kan kjøres med forskjellige rep varianter. Så vidt jeg husker er det en "range" som er i det du mener er optimalt for deg. Så hvorfor lage din egen, uten erfaring og kunnskap til å vite hva du driver med, når han som faktisk har laget programmet har brukt flere år på å optimalisere det og har trent en hel del mennesker med det?

...Og nei, jeg vet at det ikke finnes en fasit på alt her i livet. Men jeg vet også at det er idiotisk å oppfinne hjulet på nytt. Med mindre du da har en plan om å revolusjonere hele designet, noe jeg tviler på du har. :)

 

Og en ting til, du som sier det finnes så mange gode programmer der ute, kan du gi meg noen da?

Skal vi se. Ja, det ligger en sticky (clicky!) på Styrketrening forumet. Der ligger det linker til program fra Myrevolution, Release Your Potential, MyoReps konseptet med forslag til program, Rippetoes 3x5, Stronglifts 5x5 og Westside for skinny bastards. Men det er jo selvsagt ikke godt nok for deg, siden du er forskjellig fra alle andre. Og sånn.

 

Hvis du i det heltetatt har lyst å hjelpe meg og gi meg tips så kan du besøke denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1129402

Jeg prøvde, men jeg fant fort ut at ordene "konstruktiv" og "kritikk" ikke eksisterer i ditt vokabulær.

Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke..

Du kan da prøve å overbevise folk at chins og pullups er to helt make øvelser, ikke noe anderledes.

 

Den største forskjellen mellom chins og pullups må jo være grepet, når man trener chins så trener man ryggen mer enn pullups

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Den største forskjellen mellom chins og pullups må jo være grepet, når man trener chins så trener man ryggen mer enn pullups

Og hvorfor mener du det? ;)

En korrekt utført pull-up (altså, bredt grep, knoklene i mot deg) trener ryggen så det holder, det du sier er bare tull.

Endret av different
Lenke til kommentar
"På Pull ups har du knoklene mot deg.

På chin har du knoklene mot deg men stangen er anderledes."

 

Sikkert helt forskjellige muskelgrupper de to övelsene går på.

Det er tullete å blande inn stangen i begrepene. Forskjellen ligger i grepet. Det er ingen vesentlig forskjell mellom såkalte "chins" og "pull-ups" i følge linken lenger oppe på siden. Men den er basert på bilder hentet fra google og har dermed null troverdighet. Problemet er at begrenene blir brukt om hverandre, og "chin-ups" ofte blir forkortet til "chins", som igjen blir blandet med "pull-ups".

 

I tillegg til det T-Nation skriver om saken i linken jeg postet over her, har Stronglifts dette å si om øvelsene:

What are Pull-ups & Chin-ups? Hang on a pull-up bar with straight arms & pull yourself up until your chin passes the bar. The difference between Pull-ups & Chin-ups is in the grip:

*Pull-ups. Palms facing away. Less biceps, more back. Harder.

*Chin-ups. Palms facing you. Work your biceps more. Easier.

http://stronglifts.com/how-to-do-pull-ups-...oper-technique/

 

De never aldri noe om såkalte "chins", nettopp fordi det er et slengnavn og/eller ikke er noe som heter det.

Lenke til kommentar
Det er tullete å blande inn stangen i begrepene. Forskjellen ligger i grepet. Det er ingen vesentlig forskjell mellom såkalte "chins" og "pull-ups" i følge linken lenger oppe på siden. Men den er basert på bilder hentet fra google og har dermed null troverdighet. Problemet er at begrenene blir brukt om hverandre, og "chin-ups" ofte blir forkortet til "chins", som igjen blir blandet med "pull-ups".

 

I tillegg til det T-Nation skriver om saken i linken jeg postet over her, har Stronglifts dette å si om øvelsene:

Sjekk legenden da. Herregud, jeg stoler mer på han som jobber på treningsenteret, som har vist meg hvordan man utfører pullups, chins og chin ups.

 

Men joda, det kan være at du har rett men bryr meg egentlig ikke.

 

Men nå må vi slutte å hijacke tråden.. :realmad:

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

chins vs pull-ups er ikke lett å bli klok på da stort sett alle blander disse og bruker begrepene om en annen.

 

Selv tar jeg bare med håndbaken vendt fra meg og bredt grep for å ta mest mulig på ryggen og ikke biceps, hva det kalles driter jeg egentlig i. Knallbra øvelse er det uansett.. :wee:

Lenke til kommentar
Sjekk legenden da. Herregud, jeg stoler mer på han som jobber på treningsenteret, som har vist meg hvordan man utfører pullups, chins og chin ups.

Jeg påpeker bare fakta. Det er du som kommer her og kaller andre "løk" og ikke har noe konstruktivt å komme med.

 

Selv tar jeg bare med håndbaken vendt fra meg og bredt grep for å ta mest mulig på ryggen og ikke biceps, hva det kalles driter jeg egentlig i. Knallbra øvelse er det uansett.. :wee:

Det kalles en god gammeldags pull-up, noe jeg har dokumentert med to linker fra meget troverdige sider. Og ja, det er en kanonbra øvelse. Synd det er så mange som ignorerer den fordi den i første omgang ikke involverer jern. :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ba7q14s5-2w

Endret av different
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...