Gå til innhold

Windows 2003 server - Installere uten CD-rom?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt meg en brukt maskin, men etter at jeg hadde bestilt den og den er sendt så så jeg at den var uten cd-rom. Maskinen tenkte jeg å bruke til å lære meg litt mer om Windows server 2003. Går det på noen måte ann å installere uten å ha cd-rom? Maskinen kommer med Windows XP som standard, går det på noen måte ann å kopiere filene over fra en annen maskin på nettverket? Eller går det ann å putte det på en USB stick og installere fra denne? How?

 

Håper noen har noen gode tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rolvs, starte med det her:

 

AIKSP1

 

eller

 

AIK

 

Men med AIK vil du kunne lage WINPE, slik at du kan boote opp hvilken som helst maskin fra Usb stick,et på 250MB er OK og få adgang til hva du vil, enten til det som er kopiert i en externt hardisk, i en større USB., eller på netverk.

 

WinPE må du ha, hvis du skal drive med noe som helst, uten å risikere at du sitter fast.

 

Via commandprompt vil du kunne installere da XP elller Win2003, via winnt32.exe. 

 

Syntax

winnt32 [/checkupgradeonly] [/cmd:command_line] [/cmdcons] [/copydir:{i386|ia64}\FolderName] [/copysource:FolderName] [/debug[Level]:[FileName]] [/dudisable] [/duprepare:pathname] [/dushare:pathname] [/m:FolderName] [/makelocalsource] [/noreboot] [/s:SourcePath] [/syspart:DriveLetter] [/tempdrive:DriveLetter] [/udf:id [,UDB_file]] [/unattend[num]:[answer_file]]

 

Mer om det finner du i Hjelp og Support (søk winnt32)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...