cypherbase Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 hei. Jeg lurer, er det flere enn meg som har merket den nye trenden med at medieselskapene og selgere ringer deg for så å legge på så fort du tar opp røret? Du rekker knapt nok å si; hei og ditt navn, før du hører klikk i andre enden. Selvsagt så ringer du tilbake for å sjekke hvem det er som ringte, og du får høre en automatisk melding som sier at du har blitt oppringt fordi de har et godt tilbud av ett eller annet slag. (Ja, greit etter første gangen så ringer man ikke tilbake, vel å merke hvis man er riktig navla. Du VET jo egentlig hvorfor ) Er dette i det hele tatt lov? Den siste som ringte meg er nr 24101360 og er den tredje av sitt slag i løpet av 7 dager, startet forrige mandag. Nevnte nummer tilhører InterMedia AS. Disse skulle tydeligvis ha tilbud for annonse på internet, antagerligvis altså selge dette. Kan ikke dette nærmest regnes som telefonterror? Så i stedet for å ha kostnadene på sin side over telefonen, prøver de nå altså å få folk til å ringe dem i stedet. Herregud så sleipe! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Reservasjon mot telefonselgere er fint. Nummer som ikke står i telefonkatalogen er flott. Begge deler bidrar til at jeg ikke blir oppringt av selgere. Eneste selgeren som har ringt opp meg var en fra telenor som lurte på hvorfor jeg byttet til en annen leverandør. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Blir jeg oppringt av ukjente nummer, og ikke rekker å ta den, så ringer jeg aldri tilbake. Er det noe viktig så ringer de igjen, tenker jeg. Men nei, dette kan umulig være helt lovlig, jeg ville sett på det som telefonterror. Men telefonselgere blir bare sleipere og sleipere. I mine øyne er de omtrent nederst på rangstigen i samfunnet. Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Reservasjon mot telefonselgere er fint. Nummer som ikke står i telefonkatalogen er flott. Begge deler bidrar til at jeg ikke blir oppringt av selgere. Eneste selgeren som har ringt opp meg var en fra telenor som lurte på hvorfor jeg byttet til en annen leverandør. hvordan får du tak i slik reservasjon da? Blir jeg oppringt av ukjente nummer, og ikke rekker å ta den, så ringer jeg aldri tilbake. Er det noe viktig så ringer de igjen, tenker jeg. Men nei, dette kan umulig være helt lovlig, jeg ville sett på det som telefonterror. Men telefonselgere blir bare sleipere og sleipere. I mine øyne er de omtrent nederst på rangstigen i samfunnet. nei selvsagt så ringer du ikke tilbake. Tenkte i de fleste tilfeller. Nå som jeg driver å søker etter jobb, blir jeg jo oppringt av de merkeligste nr osv. Nå har for vane å sjekke nr i katalogen før jeg ringer tilbake også. Jeg er helt og holdent enig med deg. Hvis det var noe viktig så ringer de tilbake! Tja, de ligger nå ganske så langt nede på min rangstige må nå jeg si. Er så lei selgere at det benner inni meg når jeg ser en. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Reservasjon mot telefonselgere er fint. Nummer som ikke står i telefonkatalogen er flott. Begge deler bidrar til at jeg ikke blir oppringt av selgere. Eneste selgeren som har ringt opp meg var en fra telenor som lurte på hvorfor jeg byttet til en annen leverandør. hvordan får du tak i slik reservasjon da? På http://www.brreg.no/ kan du reservere deg mot telefonsalg. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Blir jeg oppringt av ukjente nummer, og ikke rekker å ta den, så ringer jeg aldri tilbake. Du har vel ikke stort valg? Daniel Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Satser på at han mente nummer han ikke kjenner til da Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 På http://www.brreg.no/ kan du reservere deg mot telefonsalg. Flott da var det gjort. For dere andre, dere blar dere bare ned på siden og det skal være en boks til venstre hvor dere skriver inn fødselsnummeret deres. Her følgerer dere bare noen få steg og så var det gjort. Flott, Nevnarion, da var det gjort. Takk. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Blir jeg oppringt av ukjente nummer, og ikke rekker å ta den, så ringer jeg aldri tilbake. Du har vel ikke stort valg? Daniel Jeg snakker om ukjente, ikke SKJULTE nummer. Altså nummer jeg ikke kjenner til. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Jeg jobber med telefonsalg, aldri kjøp noe over telefon, du havner i ei liste som du aldri kommer deg ut av og de ringer ofte. Grunnen til at de ringer og legger på kan være at den predictive dialeren finner en kunde som tar telefon men de ikke har noen ledige til å svare. edit: Det er faktisk forbudt å ringe til noen som har reservert seg i brønnøysund registeret, hvis de ikke har vært med å kjøpt noe tidligere. Endret 6. juli 2009 av WD40 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå