Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Heisann For en stund tilbake så inngikk borettslaget jeg bor i en avtale med GET, om levering av kabel-tv, internett og telefoni. Vi har standard GET-dekoder uten PVR. Det jeg lurer på er om det er flere enn meg som opplever dårlig bilde fra denne dekoderen? Jeg har slitt med at fargene ser ut til å flyte inn i hverandre. Dessuten er kontrasten fra dekoderen alt for høy slik at man må gjøre heftige farge-innstillinger på TV for å få noenlunde skikkelig bilde. Vi har prøvd dekoderen både på 42" plasma fra Samsung og 32" fra LG og bilde er like dårlig begge plasser. I den anledning lurer jeg også på om det er noen som har opplevd å få bedre bildekvalitet ved oppgradering av dekoder. Og så bare en liten sak til slutt, er det mulig å måle signalstyrken uten å bruke en feltstyrkemåler? Jeg har desverre ikke tilgang på det for tiden og så vidt jeg vet har jeg heller ingen ting annet med mulighet for å måle dBuV. Get har ved flere anledning vært å målt og konstatert med at signalstyrken er høy nok, men jeg vet ikke hva de mener er høy nok. Den bør vel være oppunder 50dBuV, eller? Freebird!.. Endret 6. juli 2009 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Har ikke samme dekoder så kan ikke si noe om den. Har HD PVR dekoderen, som fungerer utmerket. Sjelden/aldri vi har noen som helst problemer med tv-en... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Hmm.. Da må jeg spørre, hvilke utganger bruker du på dekoderen og hvilke innganger på tv'en bruker du? Endret 6. juli 2009 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Dårlig bilde i forhold til hva? De fleste synes at bilde fra Gets standarddekoder er vesentlig bedre enn bilde med analogt signal.... Har du vært inne i dekoderens meny og endret den til RGB-signal? Kan også anbefale HD-dekoder med HDMI-kabel, det blir bedre. Men husk at bildekvaliteten ikke kan bli bedre enn orginalen, f.eks. gamle amerikanske såpeserier på TVN og TV3 blir blasse/gloretet/tåkete og nyhetsinnslag som ser ut som er filmet med mobilkamera blir elendig uansett dekoder/TV. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Dårlig i forhold til DVD. Det er selvfølgelig en del bedre enn det analoge signalet, men så hører det med til historien at det analoge signalet vi har er skikkelig rævva. Har vært i menyen og endret til RGB ja, det utgjorde ingen forskjell. Jeg skjønner jo selvfølgelig også at bildekvaliteten aldri kan bli bedre enn kvaliteten på orginalopptaket, men saken er den at det er dårlig bilde på nye produksjoner også, både Norske og utenlandske. Det er markant forskjell i forhold til Canal Digital parabolen vi har på hytten, der er tekst og alle grafiske deler som nyhetsbannere i god kvalitet uavhenigig av hvordan kvaliteten på videoene er, mens hjemme derimot er kvaliteten flere hakk lavere. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Bruker HDMI-tilkobling... Derfor jeg har HD PVR-en, egentlig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Selvfølgelig! Hadde det ikke vært for at GET tar månedsbeløp for dekoderene så hadde jeg nok byttet for lenge siden. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 sjekk at du benytter riktig scart utgang på dekoderen, og ikke bruker den som er merket VCR den følger ikke RGB standard. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg bruker selvsagt riktig utgang på dekoderen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå