Chris93 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Jeg har opplevd et problem med at PC ikke vil boote, den feiler med å starte POST. Dette skjer ikke alltid, men bare hvis PSU er på når jeg starter PC'en. Altså PSU'en må være slått av en hvis tids periode for at PC'en vil boote. Jeg har prøvd å bytte CMOS batteri, og med det ble hcist CMOs også resettet, sjekket at alle kabler er skikkelig i. Jeg vil ha hjelp[ med å finne ut hvilken del som forårsaker dette, slik at jeg kan få byttet den. Garantien er gått ut. Specsene er: OS: XP SP3 CPU: E8400 Skjermkort: geforce 9800 GTX HK: Asus P5N-D RAM: To Corsair CM2X2048-6400C5 på 2 GB hver PSU: Silwer Power SP-600A2C, 600 W Detter er den HW jeg antar er nødvendig for å lokalisere problemet. Endret 17. juli 2009 av Chris93 Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det var et litt merkelig problem,at psu må være avslått en stund.Hvis du har tilgang til en annen psu,så prøv den.Når den ikke booter,ser alt ok ut på hk(vifter går,lys i led) Er det sånn at når du får bootet,så er alt i orden,ingen problemer selv ved belastning av hardware(ved spill,og program for å presse hardware). Du kan jo prøve å koble bort alt av hardware fra hovedkortet,uten om strøm,cpu,en og en ram brikke i forskjellige slotter,og skjermkort.Se om den booter uten å slå av psu. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg er ikke hjemme nå, men jeg skal prøve med fra koblingen. Når den ikke booter går alle vifter, ikke DVD brenneren, HDD er jeg usikker på. Men når den booter er alt helt normalt. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg mener at harddisken og DVD spilleren ikke får noe signal når den ikke booter. I allfall spilleren. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg må bumpe denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå