Disorder Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Når jeg stod og vasket hendene mine i dag så begynte jeg å tenke på at jeg kanskje ikke ble så ren allikevel siden alle tar på og bruker den samme såpen (fast handsåpe). Når mange mennesker skal bruke den samme såpen så er det vel garantert at mye bakterier setter seg på såpen. Da spør jeg dere om dette er sant. Er det ganske uhygienisk å vaske seg med fast såpe? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Nei, gnir man såpass på den faste såpen at man får litt skum for så å vaske seg godt med dette er det hygienisk. Har man det travelt kan det være litt mindre hygienisk enn flytende såpe fra pumpe, men alikevel skal man bli forholdsvis ren. Flytende såpe fra pumpe har den fordelen at bakterier faktisk ikke trives på tørre solide overflater, dermed er mengden bakterier på pumpemekanismen i et vanlig hjem forholdsvis lavt siden det ikke er konstant i bruk. På steder med mye trafikk er det vanligvis pumpemekanismer som er tilpasset den slags bruk både mtp materialvalg og at de blir rengjort når resten av rommet vaskes. Flytende såpe er også bedre om man er veldig mange om en såpe og/eller har det travelt. Man vinner ikke å få skummet og vasket seg skikkelig om man har det travelt med en fast såpe. En fast såpe som blir mye brukt blir ofte fuktig, avhengig av såpetype kan det gjøre at bakterier trives der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå