Gå til innhold

Overklokker 9500 - er jeg kommet for høyt?


Anbefalte innlegg

Har et Connect3D 9500np kjøpt fra PSdata (L-formet minnebrikker).

 

9500 @ 9700 endte i sjakkbrett, og derfor tenkte jeg at jeg skulle klokke litt istedenfor.

 

Standard kjører kortet på 270/270

 

Har nå satt til 350/270 uten noen som helst problemer med Powerstrip (har ikke økt volt el.)

 

Med Powerstrip kan jeg øke maks til 368. Bør jeg bruke et annet program?

Er det forsvarlig å klokke videre? Hvor langt kan jeg tørre å gå, og med hvilket program?

 

Volt=1,5 (default). Kan øke til 1,6 hvis behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke peiling på om du finner noe prog som lar deg gå høyere, er du sikker på at kortet ditt kjører på så høy klokkehastighet? det er jo høyerer enn jeg får mitt 9700. kjør en 3dmark test og se om du får artifackts. hvorfor klokker du ikke rammen?

Lenke til kommentar

Har hørt at man skal klokke den ene først, derretter ram'en.

 

Tidligere i kveld kjørte jeg 2,4ghz @ 2,85ghz og kjørte skjermkortet på default, alstå 270/270.

3Dmarks01 score var da ca 11400poeng.

 

Nå kjører jeg 2,4 @ 2,4 (ble sinnsvakt varmt på rommet så jeg satte tilbake til standar innstillinger). Skjermkortet kjører nå på 368.67/270 (har ikke økt ram enda).

3Dmarks01 score er nå ca 12200 poeng.

 

Alt tyder på at jeg klokker ja, men jeg er litt redd for å herpe kortet, men så lenge jeg ikke har økt volt så er det vel ikke farlig?

 

Hvordan kan jeg få økt engine clock høyere? Har prøvd Riva Tuner, men jeg finner ikke ut hvordan man klokker der :oops:

 

Kan jeg bruke et annet program?

Lenke til kommentar

Den linken er perfekt. Tusen takk. :D

 

Kjører nå engine core på 402,25 (standard er 270) og har enda ikke klokket ram'en.

 

Kan jeg bare klokke i vei så lenge det ikke er noen artifacts, firkanter eller opplever problem på noen måte?

 

btw, På det programmet kunne jeg velge disable Hyper...Z (noe sånt)

Vil det kunne fikse sjakkbrettproblemet mitt når jeg kjører 9500 @ 9700?

Lenke til kommentar

Prøvde å gjøre mitt 9500 til 9700 uten hell, og å disable hyperZ og den andre h (og et eller annet Z, hjalp ikke.

 

Reinnstalerte drivere og la inn Powerstrip og Rage 3D Tweak om igjen.

 

Nå vil ikke Rage 3D Twak gå høyere enn 374mhz på engine clock.

 

Kortet mitt klarer iallfall 400mhz (i går).

 

Hvilket program kan jeg bruke til å øke høyere enn 374mhz?

Lenke til kommentar
Den linken er perfekt. Tusen takk. :D

 

Kjører nå engine core på 402,25 (standard er 270) og har enda ikke klokket ram'en.

 

Kan jeg bare klokke i vei så lenge det ikke er noen artifacts, firkanter eller opplever problem på noen måte?

 

btw, På det programmet kunne jeg velge disable Hyper...Z (noe sånt)

Vil det kunne fikse sjakkbrettproblemet mitt når jeg kjører 9500 @ 9700?

Er det bare jeg som reagerer på at kortet visstnok skal kjøre 130 MHz raskere enn default?

 

For meg virker det meget rart.

Lenke til kommentar

Nå kjører det på 369mhz da programmet ikke vil gå høyere da.

Skal teste det RedLine programmet etterpå. (slapper nå av med bærbar i sofaen)

 

I går kunne jeg sette til 450mhz eller noe sånt (satt ikke til det altså, men Rage3D godtok å sette mhz så høyt). Fikk derimot ikke testet da maskinen klikket på 412mhz, men det kan like godt ha vært cpu'en min som gjorde at maskinen klikket fordi den ble kjørt for hardt i farlige høye temperaturer.

 

Har økt memory til 320mhz, men høyere så blir det tull på skjermen.

 

Når jeg har fått økt egine clock høyere skal jeg finne en måte å bevise på at jeg har gjort det. Siden enkelte ikke tror meg... :lol:

 

Men er sinnsykt irritert på at jeg ikke klarer å kjøre kortet som 9700. Brikkene er i L form. :evil::evil::evil:

Lenke til kommentar

God kveld

 

it's me: ikke værst score det der :smile:

 

Har ett 9700 pro kort som kjøres på 385/351

Dønn stabilt,uten artifacts

Klokke litt mere i morgen :D

Jeg bruker noe som heter " radlinker " , ligger på www.guru3d.com den også

Har vannkjøling på 9700 kortet + kjøleribber på ram brikkene så burde være mulig å få litt mere ut av 9700 kortet 8)

Kjør opp ram speed litt og se hva 3dmark sier da

 

/jan

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6453449

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...