Gå til innhold

Strømforsyning i server, død for fjerde gang

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett problem som ser ut til å komme tilbake uansett hva jeg gjør. Jeg har en server stående kjørende 24/7, utenom skikkelig ruskevær. Den har "lynsikker" strømtilkobling samt nettverkstilkobling.

Det som skjer er at jeg kommer hjem en dag, så er plutselig strømforsyninga gåen. Dette skjer uten forvarsel, uten at strømmen har gått, uten at det har vært dårlig vær. Det er ingenting som tilsier at de skal dø såpass ofte heller.

Litt mer historie:

Serveren begynte som en AMD 4300+ med 1GB ram, og en haug av IDE disker, 14-15disker på det meste, dette fungerte ca 6-8mnder uten problemer før strømforsyninga røyk første gang. Jeg fikk bytta på garantien og oppgraderte serveren til 2stykk raid 5 og gikk samtidig over til å ha flere Sata disker istedenfor IDE.

Dette fungerte 3mnder før strømfosyninga røyk igjen, jeg bytta den og den fungerte bra 2mnder til. Etter den røyk denne ganga bytta jeg ut hovedkortet samt prøvde å finne ut hva som er galt, med litt målinger med kabinettet mot jord i vegguttaket.

Jeg satt atter en gang i ny strømforsyning, bytta ut alle diskene til Sata utenom OS disken, samt bytta raidkontroller til en som støtter flere disker og raid6. Jeg bytta også merke på strømforsyninga fra Chieftec til OCZ.

Ny konfigurasjon er: 16sata disker i raid6, amd x2 6000+ , 4gb ram , highpoint rocketraid 3540(mener jeg på) og ett radeon 4850kort. Strømforsyninga er en OCZ elitepower 1000W.

Den har nå kjørt ca en måned på den nye konfigurasjonen før den nå døde igjen(strømforsyninga)

Det jeg lurer på om det er noen som har opplevd noe lignende? Eventuelt om noen har en god løsning, eller en annen type strømforsyning å anbefale? Evnt om jeg burde sette inn en til strømforsyning?

En annen ting som har slått meg som sannsynlig er at noen komponenter kan ta skade av å kjøre over lenger tid i varme, det blir rimelig varmt inne på boden min etter en stund.

Takker for alle svar / innspill.

Endret av SagaJaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...