Cramzler Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hei! Er en litt viderekommen amatør. Har planer om å kjøpe meg et teleobjektiv, siden jeg både har vert en god del borti sportsfoto, dyrefoto og cene. Så jeg har bruk for et objektiv som helst er litt lyssterkt. Har sett en del på Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro II HSM. Er det noen som har erfaringer med dette objektivet? Noen som vet noe om skarphet og hurtighet på autofokus på dette objektivet? Eller noen som har andre forslag? På forhond takk for alle svar Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Den har rask autofokus (HSM) og skal være det beste til Nikon den klassen. Nikon sin egen 70-200 f/2,8 koster jo en formue. Tamron har også en 70-200 f/2,8 i samme prisklasse men den har langt tregere autofokus og er dermed mindre egnet til sportsfoto. Ellers så finnes det også noen billigere og mindre lyssterke alternativer som ofte også har treg autofokus. Lenke til kommentar
arela Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hadde det ikke vært for "cene", så ville jeg anbefalt Nikon 70-300VR, men det kan være at Sigma 70-200 hsm er et godt valg. Jeg så nettop igjennom en post om denne på Nikon Cafe, og det virket som det var mange som var fornøyd med den - mange fine bilder også. Lenke til kommentar
Cramzler Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Har sett litt på Nikon 70-300VR. Ser ganske greit ut det også! Kjekt med de 100mm ekstra på zoomen, i tilleg til at det faktisk er litt billigere, men så er det den lysstyrken. Men er det noen som vet noe om hurtigheten og skarpheten du får med dette objektivet? =) Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Har sett litt på Nikon 70-300VR. Ser ganske greit ut det også!Kjekt med de 100mm ekstra på zoomen, i tilleg til at det faktisk er litt billigere, men så er det den lysstyrken. Men er det noen som vet noe om hurtigheten og skarpheten du får med dette objektivet? =) Jeg kan ikke si så mye fornuftig om hurtigheten, jeg har ikke brukt objektivet til sport o.l. Men bildekvalitet/skarphet er veldig bra etter min vurdering. Jeg bruker det på D80, men etter hva jeg har lest på nett skal det komme vel så godt ut på FX. J Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Nikon 70-300 VR skal være veldig skarp og fin i følge SLR Gear. Autofokus skal være rask og stille. Jeg har lekt litt med den i praksis og synes byggekvaliteten er meget bra. Det skulle egentlig bare mangle at den er mye bedre enn Sigma og Tamron sine 70-300 siden den koster 2-4 ganger mer. (4000 kr vs 1000-2000 kr) Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg har den gamle varianten av Sigma 70-200mm og er veldig fornøyd. På D90 er den nok litt uskarp vidåpen, men fullt brukbar. Fra f4 og opp er den veldig skarp. Kjapp og god autofokus. Lenke til kommentar
arela Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Nikon 70-300mm VR må være det objektivet som gir mest for pengene, mente en som har det + alle de 3 nye supertelene til Nikon. Når han er fornøyd, bør det være godt. Selv brukte jeg 70-300 mye sist sommer, og liker den veldig godt. Bruker den også med Kenko 1,4 x telekonverter. Nå er det lenge siden jeg solgte min 80-200mm, så jeg kan ikke sammenligne 70-300 mot den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå