Suic Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hei! Det er sikkert veldig enkelt, men jeg har tatt et fuglebilde som jeg gjærne skulle "zoomet inn" på, og lagret det sånn..Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Pim Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hei! Det er sikkert veldig enkelt, men jeg har tatt et fuglebilde som jeg gjærne skulle "zoomet inn" på, og lagret det sånn..Noen som kan hjelpe? Regner med at det er utsnitt du vil lagre: Merk med rektangelverktøyet utsnittet du skal ha Trykk CTRL+C Velg Fil + Ny Velg OK Trykk CTRL+V PIMPIM Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Beskjær bildet med denne knappen: PS. Hvis du har kjøpt eller piratkopiert Photoshop så mener jeg det er totalt overkill dersom du ikke vet hvordan man bruker slike grunnleggende funksjoner en gang. Da vil jeg heller anbefale noe med langt færre knapper og innstillinger, som sannsynligvis vil være langt mer oversiktlig og brukervennlig for deg. F.eks FastStone Image Viewer. Lenke til kommentar
Blund3r Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Til Simen1 selv om man har kjøpt det så betyr ikke det at man kan alle grunnleggende funksjoner. Det må læres, uansett om det er kjøpt eller piratkopiert. Endret 6. juli 2009 av Blund3r Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Nå har jo photoshop en veldig hendig hjelpefunksjon. Kanskje lese litt der først. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Blund3r: Beklager om jeg pratet litt for fritt der. Det var egentlig bare et velmenende råd om hvordan aR_ kan få en enklere redigeringshverdag ved å velge et verktøy som passer han bedre. I andre fag så starter man med det grunnleggende og fordyper seg mer og mer i faget. Det blir bare overhvelmende å starte på et for høyt nivå. Det virker som det nettopp det aR_ har gjort. Litt som å skyte spurv med kanon eller starte kjøreopplæring på Boeing 747 før man får mopedlappen. Velkommen til forumet forresten Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 "Photoshop" behøver heller ikke å være spinndyre CS4, det kan være Elements... Lenke til kommentar
Suic Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Beskjær bildet med denne knappen: Velkommen til forumet forresten Der har vi det ja Takk! Endret 6. juli 2009 av aR_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå