Gå til innhold

Direct Connect AS slutter med ADSL til private, overfører alle til Ventelo

Anbefalte innlegg

ADSL2+ - Paradyne 6212

Bridge mode.

Trodde de enda sendte ut Inteno jeg. Hva er forskjellen på denne og Inteno?

Bla så bruker Ventelo Zhone/Paradyne Dslam på våre egne OA sentraler.

Zhone/Paradyne har også et godt samarbeid med Ventelo.

Det ble rett og slett for mye tull med inteno.

Ventelo mottok store batch med defekte inteno modem/strømforsyningern noe som førte til mye kø og mange ufornøyde kunder.

Derfor valgte Ventelo å gå vekk fra Inteno.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bla så bruker Ventelo Zhone/Paradyne Dslam på våre egne OA sentraler.

Zhone/Paradyne har også et godt samarbeid med Ventelo.

Det ble rett og slett for mye tull med inteno.

Ventelo mottok store batch med defekte inteno modem/strømforsyningern noe som førte til mye kø og mange ufornøyde kunder.

Derfor valgte Ventelo å gå vekk fra Inteno.

Ok, det høres bra ut. Har lest mye klager om Inteno.

Lenke til kommentar

Har selv "brukt opp" 2 Inteno modemer fra Ventelo. Den første sluttet bare å fungere etter 2 mnd,den andre holdt det gående i 3 mnd før det tok kvelden. Fikk deretter tilsendt et Paradyne 6212 modem som fungerer fjellstøtt. Brukte en stund et Thomson Speedtouch 546i i påvente av det siste modemet,men med det falt hastigheten dramatisk.

Kundeservice hos Ventelo har jeg absolutt ingenting å utsette på.

Lenke til kommentar

Og for og dvele til mer ved hvorfor DC gir seg så er jo ADSL-toppen forlengst passert, de lønnsomme kundene med høye hastigheter går over til fiber og kabel.

Det skal bli spennende og se hva Ventelo vil gjøre, NGT posisjonerer seg jo som en innholdsleverandør for levering av tjenester på andre sine fibernett (IPTV og nettilgang), Get begynner og få fart på sine IPTV-tjenester opp i mot fibernett-ISP-er, Telenor har jo begynt og få fart på sin egen fiberutrulling og har alt de trenger innen for sin egen sfære. Hva har Ventelo i ermet? Jobber de mot og bli en fiberleverandør? Utvikle egen IPTV-plattform eller noe helt annet? Kanskje fokuset går mer over på mobile tjenester nå som ADSL-flaggskipet begynner og synke?

Lenke til kommentar

Ventelo er med i bredbandsalliansen. Deler av alliansen leverer fiber hjem til private personer.

Ventelo leverer også fiber gjennom BaneTele og gjennom Ventelo Comnet, men ikke til private kunder.

Ventelo sikter nok mer på bedriftsmarkedet en de gjør på private markedet.

Men hva fremtiden bringer, må man bare vente og se.

Mer om bredbandsalliansen kan dere lese her.

(Jeg la merke til at Wikipedia er litt utdatert, og mangler en del medlemmer i alliansen).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg blitt overført til Ventelo. Merker en stor hastighetsforbedring i forhold til Direct Connect. Faktisk har jeg fått 4,5 Mb/s mer hos Ventelo i download enn jeg fikk hos DC, så det er bra! Upload gikk også litt opp.

522657489.png

Kan noen som har allerede Ventelo som leverandør sjekke denne linken for å se om du blir sendt videre til Zennews.com

Ja, blir sendt videre til xennews.

Lenke til kommentar

Fikk to brev fra Ventelo ang. porteringsdato i dag. To forskjellige sambandsnummer, får håpe jeg ikke blir dobbeltfakturert nå da. Likte mindre at jeg får dårligere hastighet enn tidligere, har 2000/300 nå, får 1500/300 når Ventelo tar over, så det spørs om mitt kundeforhold blir kortvarig.

Lenke til kommentar
Fikk to brev fra Ventelo ang. porteringsdato i dag. To forskjellige sambandsnummer, får håpe jeg ikke blir dobbeltfakturert nå da. Likte mindre at jeg får dårligere hastighet enn tidligere, har 2000/300 nå, får 1500/300 når Ventelo tar over, så det spørs om mitt kundeforhold blir kortvarig.

Huh? Negradering av hastigheten? De kunne da iallefall holdt deg på samme hastighet, eller oppgradert til en litt raskere linje for samme pris. Litt råttent gjort.

Du kan si nei til å gå over til Ventelo, og velge en annen leverandør. Hadde gjort det om jeg hadde fått dårligere hastighet enn jeg hadde.

Lenke til kommentar

Porteringen er på tirsdag, så det spørs om det er litt for kort varsel. Ventelo tilbyr ikke hastigheten 2000/300, neste steg er 3100/448 og det er jeg nok for langt unna sentralen til å få. Kan jo håpe på at de "glemmer" å justere hastigheten når de kobler om fra DC til Ventelo da.

Lenke til kommentar
Porteringen er på tirsdag, så det spørs om det er litt for kort varsel. Ventelo tilbyr ikke hastigheten 2000/300, neste steg er 3100/448 og det er jeg nok for langt unna sentralen til å få. Kan jo håpe på at de "glemmer" å justere hastigheten når de kobler om fra DC til Ventelo da.

Kan jeg si nei til å bli overført til Ventelo?

Hvis du mot formodning ikke ønsker å bli overført fra Direct Connect til Ventelo ber vi deg ta kontakt med oss på telefon 03222. Ditt bredbånd hos Direct Connect vil opphøre 01. september selv om du ikke ønsker å bli overført til Ventelo.

Ville ha ringt Ventelo å forklare hvorfor du ikke vil over til dem. Om de krever gebyr for avbestilling henviser du til brev mottatt av Ventelo om overgang, du skal slippe å betale for det. Si at du har vært på ferie, og at du ikke har sett brevet før nå.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...