Gå til innhold

Kiwi datovare hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var i dag innom kiwi som jeg vanligvis er noen dager i året og samler inn en 500-1000 kr.

Men i dag var det anerledes,.. jeg gikk til snus skapet som jeg mangen ganger har tent meg en god del pengerpå før men fikk beskjed om at siden jeg er under 18 har jeg ingen ting der å gjøre.

Hva synest dere?

Jeg ble utroli iritert, kunne tent meg 1200 kroner men nå sitter sjefen på kiwi og smiler for at han for første gang sier at personer under 18 ikke kan ta i en utgått boks med snus uten å bli jaget ut av buttikken.

kiwi sine regler er nå slik at viss varen er utgått vil du få ny, tobakk og alkohol får man pebger for pga d er ikke lov å dele ut, dette burde ikke vere aldersgrensepå! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha ha, det synes jeg er bare rett og rimelig. Hvorfor skal butikken gi deg igjen penger for en vare du likevel aldri hadde kunne fått kjøpt?

Slike som bare går innom butikkene for å bevisst lete etter varer som er utgått på dato, kan man sidestille med de møkkete gubbene som går å samler tomflasker rundt om kring i byene. Det er lavmåls.

Så jeg mener at det er riktig av Kiwi å gjøre det slik de har gjort desverre :-)

Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

patience:

en grunn til at Kiwi har denne ordningen er vel for å sørge for at deres interne rutiner mtp rulering osv holder en høy standard slik at dem ikke får store tap på vare brekkasje.

Når dem slurver med dette så får det selvsagt økonomiske konsekvenser som i dette tilfellet.

Kan ikke se hvordan Kiwi kan nekte TS dette når det aldri har vært snakk om noe kjøp av tobakk.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Ha ha, det synes jeg er bare rett og rimelig. Hvorfor skal butikken gi deg igjen penger for en vare du likevel aldri hadde kunne fått kjøpt?

Slike som bare går innom butikkene for å bevisst lete etter varer som er utgått på dato, kan man sidestille med de møkkete gubbene som går å samler tomflasker rundt om kring i byene. Det er lavmåls.

Så jeg mener at det er riktig av Kiwi å gjøre det slik de har gjort desverre :-)

At du synes personer som denne karen her er lavmål er din mening og det er helt greit at du synes det. Jeg synes dog det er kult og en fin måte å tjene penger på hvis man liker det man gjør:

http://www.google.no/search?hl=no&q=ki...&oq=kiwibob

Det samme gjelder flaskesamlere. De gjør noe godt for miljøet. I steden for å gi tiggere på gaten penger, gir jeg heller penger til de (disse får nok lønn fra kommunen, dog neppe spesielt mye) som samler søppel og holder gatene rene og pene etter at de med masse penger har "mesket" seg i fyll og mat. Ikke alle har tatt de rette valgene i livet og det skal man respektere.

At en person under 18 år tjener seg lette penger på en LOVLIG måte ser jeg ingen grunn til å snakke stygt om.

Diverse Kiwibutikker har opptrådt forskjellig når det gjelder denne garantien de har. Dette har skjedd flere ganger og vært i media. Hadde jeg vært deg, trådstarter, hadde jeg tatt kontakt med noen høyt oppe i Kiwisystemet i Norge for å fortelle min historie.

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på at det er mange Kiwi-butikker som ser med avsky på disse folka. Kiwi ønsker å forbedre sine interne rutiner og får god hjelp fra enkelte «samaritaner», til gjengjeld får de en slant her og der. Det er ærlig og redelig arbeid (arbeidet består da i å lete etter utgåtte varer). Ser ikke noe galt med det.

Har hørt mye forskjellige historier rundt det her, virker som om de individuelle Kiwi-butikkene driver forskjellig praksis på området. Er det ikke, og burde det ikke være en regel for dette som gjelder alle butikkene?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...