Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

beste anlegg til bil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forslag, alt hentet fra Dynabel for å gjøre det enkelt. Pakkepris er veldig sansynlig at blir lavere..

Front set:

Seas Lotus Performance komp.sett - 3000,-

- med dynaBel BF1502 - 2x150 Watt RMS Bilforsterker 2000,-

Sub:

dynaBel 12" Alu-membran Subwoofer 4 ohm - 1000,-

- med Genesis Profile Sub Bilforsterker 5000,-

Headunit:

Pioneer DEH-P3100UB 1500,-

Total: 12500,-

Dette er bare et enkelt forslag, vil ikke garantere at det er noe særlig bra heller, spess den Genesis forsterkeren kan jeg ikke utale meg om.. JHeadunit var bare av den enkle sorten. Du må også regne med 1-3k i kabler, samt nytt batteri (vil tro at det går fra et annet budsjett) også kasse til sub, dette koster ikke stort hvis du gjør det selv med MDF, mindre enn 500,-

Lenke til kommentar
Forslag, alt hentet fra Dynabel for å gjøre det enkelt. Pakkepris er veldig sansynlig at blir lavere..

Front set:

Seas Lotus Performance komp.sett - 3000,-

- med dynaBel BF1502 - 2x150 Watt RMS Bilforsterker 2000,-

Sub:

dynaBel 12" Alu-membran Subwoofer 4 ohm - 1000,-

- med Genesis Profile Sub Bilforsterker 5000,-

Headunit:

Pioneer DEH-P3100UB 1500,-

Total: 12500,-

Dette er bare et enkelt forslag, vil ikke garantere at det er noe særlig bra heller, spess den Genesis forsterkeren kan jeg ikke utale meg om.. JHeadunit var bare av den enkle sorten. Du må også regne med 1-3k i kabler, samt nytt batteri (vil tro at det går fra et annet budsjett) også kasse til sub, dette koster ikke stort hvis du gjør det selv med MDF, mindre enn 500,-

Men det der høres da lovende ut ;)

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg vet ikke hvordan dette vil låte. Og det tok meg 2 min å sette opp, så det er sikkert noe som burde endres på. Men det burde gi en liten pekepinne på hva du kan forvente deg. Kan også nevne at Dynabel forsterkeren ikke er på lager før i august..

Lenke til kommentar
Som sagt, jeg vet ikke hvordan dette vil låte. Og det tok meg 2 min å sette opp, så det er sikkert noe som burde endres på. Men det burde gi en liten pekepinne på hva du kan forvente deg. Kan også nevne at Dynabel forsterkeren ikke er på lager før i august..

ah skjønner, men jeg skal undersøke før enn jeg kjøper noe som helst. Er kjekt med forlsag slik at jeg kan se hva som folk anbefaler :)

Lenke til kommentar

Lese litt rundt på nettet, se tester er veldig greit. Gå til butikker som seller bil stereo og høre litt på de forskjellige sub'er o.l. (greit hvis du går når det er lite kunder, da er selgerene som regel letter å be når det gjelder demo) Det og sende mail til de forskjellige nettbutikkene (ikke netshop og ps da disse ikke er "eksperter") og si hva du har av bil og penger og be dem om å komme med et tilbud..

Lenke til kommentar
Lese litt rundt på nettet, se tester er veldig greit. Gå til butikker som seller bil stereo og høre litt på de forskjellige sub'er o.l. (greit hvis du går når det er lite kunder, da er selgerene som regel letter å be når det gjelder demo) Det og sende mail til de forskjellige nettbutikkene (ikke netshop og ps da disse ikke er "eksperter") og si hva du har av bil og penger og be dem om å komme med et tilbud..

Var noe sånt noe jeg hadde tenkt til ;)

Lenke til kommentar

Du trenger seriøst hjelp ja, for det forslaget du selv satte opp, det er i "feil" ende av bra/dårlig skalaen...

Du vil ikke ha noe fra blaupunkt, og absolutt ikke noe fra A/D/S for det er søppel...

Hadde du giddi å se hva jeg skrev tidligere, så hadde du visst hvilke merker du bør se mere på ;)

Spiller: http://www.pixmania.com/no/no/2684979/art/...p3-usb-deh.html Billigst her, men finnes mange steder.

Sub: SEAS LOTUS 12" 1895,- pr.stk og du finner ikke bedre noe sted, til under 2000,-

Frontsett: Seas Lotus Performance, 2995,-

Forsterker til front: dynaBel BF1502, 1998,- (Eller min Audison VR206)

Forsterker til sub: dynaBel BF4501 2998,-

+ alt av kabler osv, som du burde få bra avslag på om du bestiller alt fra samme sted.

Dette er et eksempel på hva du kan få fra feks dynabel.no, og dette er noe som garantert vil spille bra hvis monteringen gjøres "riktig", men dette er ikke noe du vinner konkuranser med, det tørr jeg påstå at du ikke har kompetanse til, for da kreves det ekspert montering.

Hvor i landet bor du?

Jeg kan evt hjelpe deg litt på vei, hvis du bor i vestfold området.

Jeg har jobbet med bilstereo i 20år, så litt bør jeg jo kunne lære bort da ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Har endel kompiser som har sløst bort penger på sånn a/d/s forsterkere og sånn annet tull, det låter ikke bra... Hvis du vil ha god lyd kjøp deg først et ordentlig frontset.

Jeg ville sett på focal, morel, seas i prisklassen 3-5 tusen, dette er relativt safe merker som vil spille bra. I tillegg bør/må du ha forsterker til frontsettet, har selv en helix a2 comp forsterker som spiller veldig pent og kan anbefales på det varmeste, men er kanskje litt over ditt budsjett, men det kan jo hende du får tak i noe brukt. Mtp budsjettet ditt bør du gå for en 2kanaler, og dessuten er det ikke noe vits å drive orginalhøytalerne på forsterker uansett så bare dropp det. Av spillere bør du gå for alpine eller pioneer.

Når det gjelder sub anbefaler jeg enten seas eller groundzero, du bør absolutt ha en monoforsterker til sub(ene) 3kanals og 5 kanals forsterkere leverer ikke nok effekt om du ikke går noe sinnsykt opp i pris uansett.

Men husk at bilstereo er dyrt og du får hva du betaler for, så om du drar på biltema og ser en monoblokk med 8000w til 1999,- så må du får all del ikke tro at den leverer 8000w, mange oppgir peakwatt som ikke er det forsterkeren klarer å levere kontinuerlig.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg et ordentlig frontsett først og ventet med bass, skal du gjøre det ordentlig må du regne med å bruke litt penger på montering, oppgradering av kabler osv også, eventuelt kan du kjøpe noe brukt, da kan du få et rimelig heftig anlegg til 15000. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...