RMX02 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hei, nå som det er blitt sommer har jeg begynt å tenke på å trene litt magemuskler m.m. Etter litt leting fant jeg omsider et program for mage jeg fint kan klare: IForm.no Er dette et greit program uten så altfor mye å tenke på? Har sett mange andre, men det står at det skader div. osv. Vil også trene resten av overkroppen. Har tilgang til manualer(står 15 kg på kofferten, men har 10 kg vekter). Har også sett litt på knebøy som også trener begge beina godt med det samme, men har ikke stang til å gjøre det. Funker pullups bra? Har ikke så mye peiling på dette, så forslag til annet mottas med takk! Lenke til kommentar
War Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Du kan ikke vokse uten kalorioverskudd. Og det er det dumt å ha for å kun trene overkropp. Så kan du ikke vokse uten progresjon på vektene pr trening/uke og det går neppe med 10kg. Bor du langt unna et gym? http://www.myrevolution.no/artikkel/nybegynnerprogram/21/ Lenke til kommentar
RMX02 Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Vil si jeg har noe å vokse på. Har smålig begynt med å legge om kostholdet litt også, mer proteiner og mindre fett osv. Tenkte hovedsaklig på overkropp, men også det andre for en balanse. Har ikke gym ved meg enda, men til høsten så blir det årskort. Så på linken din, og det så greit ut, må bare sjekke opp hvordan de forskjellige tingene er. Men hva annet kan jeg bruke hvis manualene er for små? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Pullups er en god rygg øvelse, chin ups og chins er gode øvelser også. For å få synlige magemuskler må du ha lav fettproses, kardio hjelper. Det finnes bøttevis med kroppsøvelser, du kan finne ganske mange body-weight øvelser på http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/. pushups,dips,pull ups,chin ups,chins er bare noen par øvelser, det finnes maaange. Pushups er en god øvelse, hvis den blir for lett så finn en ryggsekk og legg vektskiver i den. Ellers kan du spørre om noen kan presse ned på ryggen din eller sitte opp på ryggen din. En lillebror er alltids bra å ha med på trening Og hvis pullups eller chin ups blir for lett så kan du legge manualene på føttene dinne, Har også sett litt på knebøy som også trener begge beina godt med det samme, men har ikke stang til å gjøre det. Du trenger ikke å ha stang for å utføre knebøy, du kan utføre knebøy med manualer eller knebøy uten noe som helst. Tror det heter Front squat dumbell (søk på google) Endret 6. juli 2009 av Pijus Lenke til kommentar
RMX02 Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Så på kardio, så ut som noe jeg burde klare med tanke på tid osv. Bruker nok sykkelen til det. Starter jeg med det da? Så kommer jeg i gang med annet etter hvert? Har ikke så mye fett som må vekk, så trenger kanskje ikke å holde på i åtte uker? Må vel ha noe å bygge meg opp på også? Er ikke 5kg (pluss 0,5 stang) på to vekter litt lite for knebøy? Takk for svar og hjelp! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Gerija kardio er et bra program for aa brenne mage fett. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Først og fremst: For å trene styrke trenger du kalorioverskudd, for å miste fett må du kaloriunderskudd. Velg en ting av gangen hvis du vil ha optimal økning. Spiller ingen rolle hvor lenge du sykler hvis du spiser mer enn du forbrenner og omvendt, du kan løfte så mye vekt du vil men ikke bli sterkere av kaloriunderskudd. Og en ting til, ikke tro at magetrening fjerner fettet på magen osv. Foresten hva med å kjøpe manualer med ekstra skiver, så du kan øke belastningen? Endret 7. juli 2009 av Sebbe Lenke til kommentar
RMX02 Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Vel, i sommer så blir det kanskje ikke så mye tid til å komme i gang med treningen. Så nye manualer før det trengs vel ikke. Og etter sommerferien blir det årskort på treningsstudio, og da har jeg det jeg trenger der. Nei, som jeg sa så blir det kardio som får den jobben. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Gå for styrke og kalorioverskud , jo mer muskler jo mer forbrenner du. Og magetrening forbrenner ikke magefett, det finnes ikke noe punkforbrenning. Endret 7. juli 2009 av Pijus Lenke til kommentar
DMN Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Gerija kardio er et bra program for aa brenne mage fett. Og magetrening forbrenner ikke magefett, det finnes ikke noe punkforbrenning. hmm.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå