kaolla89 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 katten vår har fått noen merkelige sår.. de ligger foran hvert øre, et område på nakken/bakhodet og en på siden av hodet/ene øret.... foran ørene der sårene er er det blitt ganske tynn pels.. jeg ser det går en klar 'linje' med tynn pels og sår ned mot øyet ved ene øret. jeg innbiller meg at det må være noe slags bitt.. det er ikke store sår. er små røde 'prikker/bitt'.. men han har dratt inn lopper sykt mange ganger før (vi menneskene har fått loppebitt) men har vel egentlig aldri lagt merke til loppebitt på katten... så tror egentlig ikke det er loppebitt... han har vært litt ut og inn hos dyrlegen for snart en uke siden (da var siste dag) pga noen kuler som måtte fjernes. dyrlegen titta også ellers på han for å se om det var noe mer å fikse på, men hun fant ikke noe. så må ha vært noe som har kommet nå? men sånn midt i 'dyrlegeperioden' drev han å klødde seg en del på det ene øret... Lenke til kommentar
Serra Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 katten vår har fått noen merkelige sår.. de ligger foran hvert øre, et område på nakken/bakhodet og en på siden av hodet/ene øret.... foran ørene der sårene er er det blitt ganske tynn pels.. jeg ser det går en klar 'linje' med tynn pels og sår ned mot øyet ved ene øret.jeg innbiller meg at det må være noe slags bitt.. det er ikke store sår. er små røde 'prikker/bitt'.. men han har dratt inn lopper sykt mange ganger før (vi menneskene har fått loppebitt) men har vel egentlig aldri lagt merke til loppebitt på katten... så tror egentlig ikke det er loppebitt... han har vært litt ut og inn hos dyrlegen for snart en uke siden (da var siste dag) pga noen kuler som måtte fjernes. dyrlegen titta også ellers på han for å se om det var noe mer å fikse på, men hun fant ikke noe. så må ha vært noe som har kommet nå? men sånn midt i 'dyrlegeperioden' drev han å klødde seg en del på det ene øret... Katten din har ikke vært i kamp da? Mine katter har fått noen rare sår etter sånt. Om ikke det ligner på det, så ville jeg gått til legen. Om det er flott eller lopper, så har iallefall aldri jeg opplevd at dette legger igjen særlige spor etter seg. Det er iallefall verdt å sjekke det, så er man sikre. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Katten min har også hatt slik, i perioder. Under haka og rundt ørene. På hodet generelt. Det var noen i kattetråden som skrev om det. Det var kviser, eller noe? Katten har såvidt fått det nå i sommer, men hun var skikkelig plaget med det tidligere. Da fikk vi klorhexidin sårrens og fuciderm sårsalve (? husker ikke nøyaktig navn på disse). Det ble noe bedre Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 han har hatt flott før, og det har vært helt annerledes enn dette... og lopper har han vel hatt hundre ganger siden vi andre i huset har fått det før og, som sagt, så kan ikke være det nei. tok på litt klorhexidin, får smøre på litt sårsalve og neste gang han kommer inn og se det an. sårene har skorper forresten.. eller, de stikker litt ut, sånn så jeg kunne pellt skorpen av liksom (har ikke gjort det da, men bare for å beskrive) men syns det virker litt ekkelt siden det er blitt tynn pels der. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Det var store skorper katten min hadde og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå